odbocim trochu od temy, vzhladom na to, ze tu prispievaju aj ludia z DPMK chcem sa opytat, ci by bola ochota zo strany DPMK podporit smerovy prieskum dopravy v Kosiciach?
DPMK by takto podla mna ziskal silny vyjednavaci nastroj pri rokovaniach s mestskymi castami.
Začiatkom tohto roka OutClaim zažaloval dopravný podnik o náhradu vyše 43-miliónovej škody, ktorú mal spoločnosti spôsobiť DPMK tým, že spoluprácu ukončil v rozpore s platnou zmluvou. Žalobu podala firma na Európskom rozhodcovskom súde. Zdôvodnila to rozhodcovskou doložkou v zmluve s DPMK, podľa ktorej má _Európsky rozhodcovský súd rozhodovať aj o prípadnom vzájomnom spore zmluvných strán. _
_Európsky rozhodcovský súd je súkromný súd zriadený pri firme Arbitrážne a mediačné centrum. Tá má personálne prepojenie s OutClaimom. Súd a obe spoločnosti sídlia na rovnakej košickej adrese._
A ešte k predstaničnému priestoru:
Je fakt, že sa zaujíma o výstavbu na tom území viac developerov ((mne to znie ako nadávka)), je v tom zrejme u všetkých chaos, že kto a čo tam postaví, ALE v nejakej predposlednej či poslednej etape úpravy priestoru sa S ELEKTRIČKOU UŽ NEPOČÍTA !!! A vedia o tom niečo (viac než my) aj páni mestskí architekti.
(zabudnime na „korid“ malovánky)
Chcem zdorazniť, že v tom projekte nie je žiadna politika ani zástupci strán. Ide o firmu, ktorá v súčasnosti vypracováva štúdiu a formu pre svoj podnikatelský zámer. Tým je zmapovať ponúkané štandardy v mhd a DOPLNIŤ miesta , kde služby iných dopravcov sú nedostatočné alebo o ne nejavia záujem. A všetko bude záležať na záujme verejnosti. Je to prirodzená reakcia o vyplnenie miesta na trhu. Firma si nebude mocť tak velkoryso plýtvať prostriedkami, proste BUDE MUSIEŤ byť v zisku.
DPMK nepovažuje za konkurenta ani hrozbu, to skor nekalé reakcie niektorých menej solídnych taxislužieb možno očakávať.
A ak to sposobí v niektorých prípadoch odliv cestujúcich od dpmk, bude to jasným dokazom o jeho zlej práci. Suplovanie velkokapacitnej mhd NEMÁ BYŤ úlohou tejto služby.
A tým "nanovo a inak" majú byť práve maršrutky? Ach, nebesá, hodina veľkého trestu sa priblížila... ?
Pozorne som si prečítal popis budúceho "STOPTAXI" a neostáva mi iné, ako konštatovať, že ide o klasickú maršrutku na slovenský spôsob, ktorú poznáme napr. z Nitry.
ja nechcem staničnú budovu búrať, len som skonštatoval, že je to hanba Košíc, vrátane predstaničného priestoru. Nie som schopný posúdiť, či sa má/dá zrekonštruovať, opraviť, alebo zbúrať a postaviť nová.
Tá poznámka s taxíkmi sa týkala Bratislavy, oproti Ba je situácia pred košickou stanicou úplná selanka. V Ba priamo pred stanicou sa motajú busy, troliky, taxi, súkromné IGK, medzi to prebiehajú ľudia na autobusy.
Naopak! Tam, kde by jedine nejak inteligentne mohla viesť trať ed bude hotel. Niekomu ide práve o to, pretože potom sa može siahnuť aj do radikálnej prestavby Masarykovej . Nové mimoúrovňové prepojenia na Prešovskú potom už totálne znemožnia obnoviť túto trať.
„Košická stanica............ hanbou Košíc. ...sa pomedzi MHD ešte motajú aj taxikári.“
Taničná budova sadá upraviť, opraviť, nie je tak stará ,aby sa mala búrať. To isté platí o predst.priestore.
Ja teda neviem, ale taxikári akosi patria pred stanicu, je to tak na celom svete.
....“po novom budú posledné odchody okolo 22.30 a čau párky, dovi-dopo. Kým sa dovalí nejaký nočák“...
To patrí medzi veci, ktoré jasne usvedčujú DPMK z neserióznosti. Ponúka viac takýchto v podstate nepoužitelných alebo odradzujúcich služieb . Spomeniem si na tieto:
Nočné spoje – nepoužitelný nevyhovujúci interval. Predražené cestovné, taxíky sú schopné konkurovať rýchlosťou i cenou. Navrhujem nočáky úplne zrušiť, vozkm využiť v polonočnom režime do 24:00.
Už zaniklý „slávny“ KIDS – nie je čo komentovať.
Nákup CL u vodiča – neúmerne zvýšená cena znepoužitelňujúca túto službu. Nech to zrušia vobec.
Lístok 24-hodinový, neprejazditelný,predražený, pre väčšinu záujemcov nechcená služba = platnosť aj v T2. Pri nákupe jednorázových lístkov 12.-, 17.-, 20.- ma to vyjde lacnejšie.
V podstate to platí aj pre 7-dňový , nadsadené je aj predplatné na mesiac.
Drasticky obmedzená dostupnosť 12.- lístkov . Iba na Roseweltovej a občas na stanici. Odmietajú ho distribuovať ďalším predajcom.
Spomínam si na rozhovor s jedným Košičanom, tiež záujemcom o mhd , ked mi popisoval svoj rozhovor s kýmsi v dpmk, stručne v zmysle „prečo je to tak, ked by to mohlo byť lepšie“. Záverečná odpoveď toho zamestnanca dpmk bola vševysvetlujúca: „TA ŠAK TO ĽEN TAK, ABY BULO“.
Je načase , aby sa tu niekto už objavil a preukázal voči cestujúcim serióznejší prístup.
BB maršrutky je niečo úplne inak organizované, podobné možno budú iba tak niektoré vozidlá.
Byť členom predstavenstva v DPMK je dobrý flek. Člen/členovia môže/u svojou neschopnosťou spôsobiť škody aké len chce/ú, ešte mu/im za to tam hore poďakujú (námestník reprezentujúci VZ) a možno dostane/ú aj nejaké odstupné.
KVKV
Prečo hodina velkého trestu ??? tomu nerozumiem.
Chcem zdorazniť, že v tom projekte nie je žiadna politika ani zástupci strán. Ide o firmu, ktorá v súčasnosti vypracováva štúdiu a formu pre svoj podnikatelský zámer. Tým je zmapovať ponúkané štandardy v mhd a DOPLNIŤ miesta , kde služby iných dopravcov sú nedostatočné alebo o ne nejavia záujem. A všetko bude záležať na záujme verejnosti. Je to prirodzená reakcia o vyplnenie miesta na trhu. Firma si nebude mocť tak velkoryso plýtvať prostriedkami, proste BUDE MUSIEŤ byť v zisku.
DPMK nepovažuje za konkurenta ani hrozbu, to skor nekalé reakcie niektorých menej solídnych taxislužieb možno očakávať.
A ak to sposobí v niektorých prípadoch odliv cestujúcich od dpmk, bude to jasným dokazom o jeho zlej práci. Suplovanie velkokapacitnej mhd NEMÁ BYŤ úlohou tejto služby.
Ako to funguje v Nitre neviem, to je taxislužba?