Reply on: regeta #32061:
Tak si to zhrňme poporadí:
1/ Nespokojnosť začala, ked Váš nadriadený Vám (vodičom) zakázal balkánsku „dovýzdobu“.
Domnievam sa, ak by to neurobil, tak všetci by boli dodnes spokojní a nenapadlo by ich štrajkovať a zrejme by si ani nespomenuli, že by bolo treba viac peňazí..
2/ Problémy v DPMK sú . Celá košická mhd a dpmk je PROBLÉM.
Takže je dobré tieto problémy rozdeliť do skupín.
To jest:
A/ požadovať, aby cp boli zostavené v súlade s dodržiavaním dopravných predpisov.
B/ požadovať, aby na dielňach bol dostatočne kvalifikovaný personál v odpovedajúcom počte a nevypravovať (vodiči nepreberať) vozidlá v nevyhovujúcom tech.stave.
Toto sú problémy organizačné a riadiacej práce. Požadujte ich riešenie na vedení, trebárs štrajkom. Budú musieť reagovať.
C/ požadujte si zvýšenie platov, ale je to samostatný požiadavok, ktorý by sa nemal miešať s inými problémami a nehroziť štrajkom takými absurditami .
...“nezmyselné príkazy“... mne to také nezmyselné nepripadá s tými tlačidlami, niekto by sa mal starať o základnú čistotu vozu behom jeho výpravy na linke.
Polhodina je skutočne málo, malo by byť nariadené prítomnosť vodiča do služby HODINU pred výpravou vozidla . Tak ako je tomu v Prahe. Kto nepríde včas, „je to za pětset!“ –prémie a funguje to.
A vobec, doporučujem nejakému košickému vodičovi, aby skúsil šťastie v profesii v Prahe. Hlavne autobusákom. Zarobia určite o dosť viac. Ale som presvedčený, že devať z desiatich do dvoch mesiacov zdrhne, lebo tú disciplínu a kázeň tam nevydržia.
Ja žiadnu prácu nepodceňujem, ale u košických vodičov spravidla najviac kričia tí najväčší bordelári.
Šoféra sa mi robi´t nechce, mám zaujímavejšiu prácu, ktorá ma baví.
Nie som politickým nominantom a vobec k politikom (a zvlášť slovenským) nemám velmi kladný vzťah.
výzvu Ministerstva životného prostredia SR. Nové vozidlá by mali byť s nižšími emisiami buď autobusy na plynový pohon, alebo električky či trolejbusy ?, dodal Tkáč.
quinn
Pisal som len, ze obnovu vozidloveho parku by si mal DPMK realizovat z vlastnych zdrojov a nie pozadovat dotacie od mesta.
Nemylim si mestsku akciovku so sukromnou, len tvrdim, ze v oboch by mali platit rovnake principy hospodarenia s majetkom.
A co sa tyka porovnanie miezd vodicov v Blave a Kosiciach, odhadom mi to vychadza, ze Blavaci su na tom horsie, nakolko treba zohladnovat aj zivotne naklady tu a tam.