Reply on: BM #3108:
No ja som zvedavý ako čas preverí Solarisy. Ten náš prešovský má už prvú poruchu - odišla mu zastávková brzda, hehehe...Re #3109 eMareq: Nikto nechce predsa porovnávať absolútne čísla. Ale predsa nie je problém POMERNE porovnať úroveň poskytovaných služieb, úroveň údržby vozidiel, primeranosť dopravnej ponuky a to všetky pri určitej dotácii medzi akýmkoľvek veľkým podnikom. A obávam sa, že DPMK z týchto rozborov nevyjde vždy najlepšie.
Všeobecne sa dá vysloviť pravidlo, že so vrastajúcim rozsahom prevádzky klesá produktivita práce a efektivita finančných dotácií. Platí to tak, i keď by nemuselo.
na tuto temu by som sa popytal beusa, ten ma velmi dobry prehlad v tomto smere.
eMareq
Co sa tyka udrzby na prostriedkoch MHD mas pravdu, ved nebolo nic neobvykle ak niektore autobusy koncili aj po piatich rokoch prevadzky. Preco? Motor - silne opotrebovany, prevodovka - silne opotrebovana, naprava - silne opotrebovana, brzdy - silne opotrebovane, karoseria - prehrdzavena. To vsetko sa da najst v archive.