Z historických prameňov sa mi nepodarilo nájsť pôvodnu polaritu napájania mestskej trakcie. Pokiaľ to niekto nevie doložiť namal by o tom špekulovať! Polarita napájania z rušením určite nesúvisí. Ale jedna výhoda z plus pólom v kolajnicach tu je: bludné prúdy spôsobujú koróziu v ocelových materiáloch napr. plynové rozvody, je to dôsledok elektro-chemickej reakcie. V prípade kladných bludných prúdov je korózia menšia. Problémy s bludnými prúdmi je známa veľmi dlho, určite niekedy od začiatku 20. storočia. Tvrdiť, že pollarita napájania v Košiciach s tým nejako súvisí alebo nesúvisí je len táranie, pokiaľ to neviem doložiť.
Sarko
V príspevkoch #2974, #2977 a #3009 sa zatiaľ len neustále dozvedáme, že vysvetlenie k polarite dodáš dodatočne. Takže zatiaľ čakáme.
Na druhej strane, ja som uvedenú problematiku konzultoval s viacerými odborníkmi a odprezentoval som tu ich informácie a názory, ktoré do seba zapadajú. Viac k tomu nemám čo dodať.
Aj napriek tomu Ti ďakujem za vyjadrenie vlastného názoru.