Reply on: sc_ke_sk #30097:
Hm, no tak konecne to vidime aj s podrobnejsimi informaciami, ako presne vedenie telesa trate s kilometrovnikmi a polomermi oblukov. Cele to dost kazi to hrozne esicko nad severnou vetvou mimourovnovej krizovatky Hlinkova - Severne nabrezie. Vsade je krasnych maximalne R100 a tu bum 2x za sebou R80. Sice chapem, ze islo o to vyhnut sa krizeniu Severneho nabrezia, ale zase take frekventovane to tam nie je alebo ked uz, tak tam dat 2x R100, mozno aj viac by slo, ved ta trat nemusi kopirovat sucasnu komunikaciu Magnezitarskej ul., kedze je tam medzi nou a subeznou Dopravnou ul. iba travnaty pas.
Sarko
Skutocna rychlodraha bola v ke nie po jej samotnej vystavbe, pretoze zmontovane pasy zliabkovych kolajnic neumoznovali taku rychlu jazdu ako trat po rekonstrukcii v roku 1992 a termitovymi zvarmi. Po dodavke poslednych novych T6 v tom case sa tu vyskusala udajne aj rychlostna skuska v udoli Cerveneho raka cez 100 km/h, udajne merane policajnym radarom. Ja osobne som zazil jazdu s 92 km/h, ale je otazka, ci tachometer ukazoval naozaj presne, ked sa priemer obruce kolesa opotrebovanim alebo opatovnym navarovanim stale meni.
Co som sa inak dozvedel, tak do vyzbroje vozidiel T3 sa robili aj nejake neschvalene upravy, takze ako to tu spominal Isidor vypinanie reverzu (prepinac jazdy vpred / 0 / vzad) do neutralnej polohy. Lenze za normalnych okolnosti pri tomto ukone sa kladka zrychlovaca vrati do povodnej startovacej polohy a ked ju vodic za jazdy prepne naspat, tak sa prudko rozbehne spat do pripravy (t.j. pripravenosti brzdit v tom stadiu, v akej rychlosti elektricka prave premava) a to sa prejavi prudkym trhnutim a strelenim v hlavnom stykaci. V KE sa vsak tato kladka po vypnuti reverzu v danej polohe zastavi s po vrateni spat a naslapnuti na jazdu sa to prejavi plynulou jazdou (ak mam nejake nepresnosti, nech ma odbornici opravia). Toto by mohlo naznacovat, ze upravou vo vyzbroji sa s vypinanim reverzu priamo pocitalo i ked vodicom sa to oficialne neodporucalo (s vypnutym reverzom sa neda brzdit a elektricka je takmer neovladatelna).
Inak vsak zeleziari T3-ky miluju, pretoze aj vdaka nahrievaniu tych odporov a odpadovemu teplu to na rychlodrahe priam idealne vykuruje. Niekedy su mriezky, kde prudi teply vzduch take horuce, ze sa da na nich aj popalit. Cize cim viac vodic dupal a pustal pedal, tym lepsie obfrazne povedane "zatopil do piecky". T6 a KT8 toto nemaju, iba konstantne rovnake prudenie zohriateho vzduchu nelogicky z podstropnych otvorov, takze tie vozidla su v zime nedostatocne vyhriate, resp. vacsina KT8 vobec, lebo tam je to velmi poruchove, takze "chodiace chladnicky" maju zeleziari najmenej radi. A je to aj moja osobna skusenost, do KT8 navyse aj dost prefukuje a v kombinacii s prestupom do ladoveho Ikarusu vo vnutri USS to bola dokonala bezplatna seansa kryoterapie. ?