Reply on: Isidor #28583:
Dobry postreh. Na to, ze v KE sa nikdy nepouzivali kolajove stavby site na mieru, ale tzv. stavebnice, som uz takmer zabudol a sme to este len nedavno spolu rozoberali. S tym kruhovym kolajovym objazdom to tiez nie je zly napad, ale priemer kruhu po obrubnik cesty v KO tam vychadza na nejakych 150 m, co je asi naozaj zalostne malo. Ak by niekto vedel vypocitat, ake polomery oblukov by tam museli byt a ci by to bolo realne, tak by to bolo fajn.
Sarko
Riadiace a informacne systemy sa neustale zdokonaluju a preto verim, ze aj v Kosiciach raz dosiahne "vyssi level", ktory umoznuje okrem nespocentneho mnozstva dalsich uzitocnych funkcii napriklad aj automaticku volbu prestavovania vyhybiek. Z linku http://www.automatizace.cz/article.php?a=823 si dovolim citovat: "Drahove vozidla maju v datach o trase jazdy zapracovane polohy, adresy a sposob prestavovania vyhybiek. Pri jazde po navolenej trase sa vodicovi automaticky ponuka postavenie vyhybiek do spravneho smeru. Vodic tak moze len sledovat navestidlo vyhybky a nemusi sa starat o to, aby v spravnom okamihu vykonal prislusnu zmenu. K prenosu dat z vozidla na zariadenie vyhybky sluzi indukcny datovy prenos."
Je len obrovska skoda, ze po investovani tolkych milionov do informacneho systemu sa nemyslelo aj na taketo veci, ktore su uz v inych mestach beznou realitou.