? ? ? ? no.. Najprv idu mudri, ktori chodia na tu siedmu.. Potom vsetci blbci, ktori chodia na osmu a nakoniec ja, ktory chodim na 8.15 a zapchy uz utichaju. Takze budem asi niekde medzi blbcom a mudrym, no mam naviac este to, ze som o trochu lepsie vyspaty ? ?
p+r v KE by som videl uplatnenie pri auto+železnica/sad/, ale súhlasím že prestup z auta je jedine tam ,kde dochádza k úspore času, teda pri prestupe na rýchlejší prostriedok. Lenže v KE aj test (Družba-ZST), ukázal, že auto má vyššiu(alebo minimálne rovnakú) cestovnú rýchlosť ako MHD.
Vezmime si cestu do USS z Furče a THC. Najväčšie zápchy sú v úsekoch, kde električka nejazdí (Palackého, HMTesco). Čiže tým zápcham sa železiarnik nevyhne tak či tak. Po prejdení týchto úsekov mu už na ceste do USS žiadne veľké zápchy nehrozia a preto by bol blbý, ak by z auta presadol do električky kdesi pri amfiku.
P+R je vec pre svetové metropoly, v KE a PO sa môžeme baviť tak o p+rde.
Konečne som to pochopil.
My blbí chodíme na siedmu v prázdnom buse po prázdnych cestách.
Vy múdri chodíte na ôsmu v tlačenici so študentami a cesta v zápche vám trvá 2-krát toľko ako nám blbým.
Kniha možno bude. A bude to práve súhrn názorov a príspevkov z tohoto fóra. Doplnený mojimi komentármi a obrázkami. Už to tu celkom slušne dokumentuje epochu dpmk od Reipricha až po LouBabjaka et.co. .
Ale keď si netrpezlivý tak si vytlač všetky moje príspevky, nechaj ich zviazať do krásnej knižky v koženom obale a príležitostne Ti do nej dopíšem osobné venovanie.
?
P+R bola v prípade cesty do USS len alternativa.
V prípade zrušenia RA je prechod na vlastne autá tak v úrovni 2-3%. Je možné, že spočiatku začne „trucovať“ s autami viac ludí, ale velmi skoro zistia, že na to proste nemajú, ono z Furče alebo THC do USS to nie je kilometer. Zápchy smerom do Šace a napríklad z THC ich definitivne donútia nájsť si svoj vhodný spoj k najbližšej R.
Odliv cestujúcich by znamenalo jedine zrušenie priamych spojov z KVP , ale to som už uviedol , že včetne spojov z Pereša a Polova by som to tu ponechal jako výnimku.
Ešte k P+R. Je typické pre Košice reagovať sposobom „u nás na to nie sú podmienky, nikto to nepotrebuje…atd“.
V KE sa zobudia až keď to zavedie Prešov. To budú fofry! „Ta už aj Koňare to maju, zaspali sme, ta rychlo podzme daco zrobic!“
"Košice - O viac ako 3 700 hektárov pozemkov pripravil komunistický režim 14 obcí v okrese Košice - okolie. Obecné samosprávy sa desať rokov usilujú o návrat k historickým katastrom. Podľa názoru starostov administratívne odčlenenie časti území v roku 1981 bolo nezákonné. Stranícke a štátne orgány direktívne rozhodli bez toho, aby sa občania mohli vyjadriť. Na pozemkoch, ktoré po stáročia obhospodarovali ich predkovia, vyrástli Východoslovenské železiarne, spaľovňa odpadkov, magnezitka...
Prekreslia mapu
Štrnásť obcí podalo v roku 1997 na Okresnom úrade Košice okolie návrh, v ktorom sa dožadovali obnovenia pôvodného stavu katastrálnych území. Problémom sa zaoberal Krajský súd v Košiciach i Najvyšší súd SR.
Po desiatich rokoch si svoje práva vydobyla jedine obec Sokoľany. Katastrálne mapy Košíc a okresu Košice okolie sa budú zrejme musieť prekresliť. Minulý mesiac o tom rozhodol katastrálny úrad v Košiciach.
Dedina s 1 200 obyvateľmi vyhrala spor o 700 hektárov pozemkov, na ktorých stoja výrobné haly U. S. Steel, širokorozchodná trať, a množstvo ďalších priemyselných budov."
...
"Veľká Ida prišla za komunizmu o najväčšiu výmeru takmer 1500 hektárov, čo predstavuje približne jednu tretinu pôvodného katastrálneho územia. Dnes na pozemkoch stojí hutnícka fabrika.
Na 360 hektároch pozemkov, ktoré patrili obci Valalíky, vybudovali za socializmu napríklad mestskú spaľovňu odpadov. Jej negatívny dopad na životné prostredie je evidentný.
Máme akurát o niečo nižšie poplatky za likvidáciu odpadu. Z daní, ktoré dostáva mesto, nemáme ani korunu," povedal starosta Štefan Petrík.
Šancu na nápravu nevidí ružovo. "Skúsime ešte podniknúť nejaké právne kroky. Poprípade sa pokúsime dohodnúť s mestom na kompenzáciách.""
V rádiu hlásili, že keď o tých 50 M Sk mesto príde, bude šetriť. ?
1/ sudne rozhodnutie este nadobudlo pravoplatnost. Mesto sa chce odvolat
2/ spor nie je novy. Taha sa skoro 20 rokov, teda Sokolanom to nikto neporadil vcera.
Zaujimave, ze na to prisla obec az teraz, zrejme im niekto sikovny poradil, co ziskaju ziskanim pozemkov. Aj ked Kosice pridu len o 80-tinu rozpoctu, Sokolany budu oslavovat 600% narast do rozpoctu, z ktoreho si budu moct rovno z vrecka postavit kanalizaciu. Hrozi, ze to iste urobia dalsie dva tucty obci, ktorym boli pozemky takisto zabrane.
Myslim si, ze MHD by to ovplyvnit nemalo, tu je dlhodoba absolutna absencia akokolvek investovat do tejto oblasti. Ked sa rozhadzuju stovky milionov na zbytocne veci, tak tych 50 mil. sa v tom strati ako 50 Sk medzi niekolkymi fialovymi papierikmi. Zrejme takto budu uvazovat aj 'imkopetentni'.
tak to potom vôbec nie je veľa. Veď areál USS je oveľa väčší. Neviem si predstaviť, ako sa potom budú rozdeľovať dane. Keďže ide o Sokoľany, tak predpokladám, že pôjde úzmenie, kde stoja niektoré z prevádzok umiestnené pri železničnej trati. Mám dojem, že to spôsobí len zbytočný chaos.
Z hľadiska MHD to však môže zavážiť - L 21 už asi bude chodiť oficiálne na územie Sokolian, takže by na nej mala platiť aj tarifa T2. ?
zalezi podla toho ako to pocitas ale to je jedno kedze v KE sa to nezavedie asi nikdy a co sa tyka zisku pre operatora tak asi tazko to bude 1/3ceny (kedze priame naklady na jednu prenesenu SMS su v halieroch/pocitane bez zisku pre operatora) a najblizsie mesto kde to vraj uz funguje je WIEN to len naokraj ...