som rád, že moja otvorená provokácia vo vás vyvolala distingvovanú reakciu. konečne ste formulovali konkrétne argumenty proti kampani a nie jednovetné zhrnutie typu "EHMK je hlúposť". ďakujem vám za to
Tak dufam ze pojde cez cele sidlisko.Inak to vidim ako dobru cocotinu.Spodkom nema chodit nic a ma sa zrusit 4 zastavkovy listok a zalozit novy 15 minutovy.Argument ze nestihnem prestupit sa mi zda velmi trapny.Preco by som MUSEL prestupit?Je moja vec ci prestupim alebo nie. ? ? ? ?
OFF TOPIC
Re #28589 Irisb: No, ku vsetkym celkom nie. Ku mne sa tak nespraval napriklad nikdy. Igorko sa nahodou sprava uplne presne podla hesla ako sa do hory vola, tak sa z hory ozyva. Suhlas s irizarom v #28590.
TOPIC ON
Priateľu, sám píšeš, že je nespočetné množstvo spektier záľub. Kultúra je veľmi široký pojem s dosahom na všetky aspekty života. Umenie je len jedným z množstva kultúrnych elementov. EHMK sa pritom veľmi jednostranne venuje práve umeniu a chce do ňho investovať takmer celé rozpočty mesta...
V Košiciach máme množstvo galérií, múzeí, kín, divadiel, filharmóniu. Sú naozaj také natrieskané, že nestíhajú uspokojovať kultúrne potreby ľudí? Kedy si naposledy videl natrieskanú galériu alebo kino? (A kedy natrieskaný autobus, keď už sme pri tom?) Dopyt po umení je v Košiciach plne uspokojený. Dnes sa omnoho väčšie kvantum ľudí chce venovať napríklad športu ako umeniu. Aj šport je totiž kultúrou. To, čo tu skutočne chýba, nie sú žiadne výstavičky a galéričky v podchodoch, ale plavárne, kúpaliská, detské ihriská bez psích hovien, cyklistické chodníky, trasy pre korčuliarov a športové centrá, ihriská a kurty. Toto mesto nevie za 10 rokov postaviť jeden cyklochodník z Čermeľa na Alpinku a aj keď už nejaké postaví (namaľuje čiaru na chodníku pre chodcov), nevie sa o ne postarať a udržiavať ich v zdraviu neohrozujúcom stave.
Mesto, v ktorého centre postávajú vesmírne vozíky na smetie, v ktorom sú hydranty značené "rohovou zástavkou" na každom kroku (postrehy pána Kladeka) chce byť EHMK. Dovoľte sa mi zasmiať. Vynaložiť ťažké miliardy na umenie, ktorého nedostatok je tu spomedzi všetkých kultúrnych aspektov asi najmenej badateľný, je len trápna propaganda zopár jedincov.
Navyše, všade čítame len o vstupných investíciách. Pýtam sa, KTO bude tie galéričky prevádzkovať, KTO sa bude o open air územie na Bankove starať, KTO bude platiť údržbu a prevádzku krytého amfiteátra. Najmä ak všetko sú to investície so slabou návratnosťou, keďže sa budú využívať zopár krát do roka. Celé EHMK je o ničom a pre nikoho. Projekt obchádzajúci skutočné potreby a problémy Košičanov.
najprv musím súhlasiť s príspevkom #28618 od eMareq-a.
Hovoríš že omnoho viac ľudí sa radšej venuje umeniu a kultúre. Ale kde sú tí ľudia? 23.11 a 30.11 som bol na predstavení na malej scéne. Hľadisko je dosť malé a aj z toho mála bolo možno na 50% využité. A to som tam bol opakovane. Tak potom pre koho sa budú stavať divadielka a galérie z podchodov?? Keď ani malú scénu zaplniť nevieme?
Prerobiť kasárne kpt. Jaroša na kultúrne mestečko - čo to bude? druhý Hollywood?
Projekty ako zastrešiť amfiteáter prosím, to nápad nie je zlý ale open air festivaly na bankove veď to je hovadina na entú.
Tých 1,5 miliardy čo sa nato vynaloží sa nemusí vložiť do dopravy a ani do mhd, nakoniec to tu ani nikto nespomínal. Koľký ste si všimli v akom stave je Urbanová veža? niektoré domy na hlavnej? Najprv si zachráňme historické pamiatky a až potom stavajme divadielka v podchodoch.
Možno sme decká zo zatuchnutých izbičiek bez frajerok a s ponožkami v sandáloch, ale jedno nám našťaštie nechýba a to zdravý rozum a triezvy pohľad na vec. Častokrát je to dôležitejšie ako tie ponožky v sandálkach....
Neivem ci si videl aj ten akoze zdrap kde boli pisane aj kilometricke vykony, tak tam bola linka 56 vedená spodom sídliska, zároveň bola nakreslená aj tak do mapy, len v to vysvetľovacom materiály sa uvádza že všetko ide vrchom.
Napíšem za seba. Proti kultúre nie som a myslím, že jej tu máme v rámci celého východu SR najviac (rôzne koncerty (aj zahraničných hviezd), predstavenia, vernisáže atď.). Pred takými 8 - 9 rokmi, keď mestská kasa zívala prázdnotou vďaka jednému budovateľovi - skrášľovateľovi a bol problém usporiadať jeden jediný koncert, je dnešný stav v kultúre veľmi dobrý a môžu nám ho závidieť. To čo chcem povedať, je, že NIEKTORÉ projekty sú fakt streštené, nereálne (prestavba Bane Bankov ako zázemie na Open Air festivaly) a podobajú sa na výčiny práve toho súdruha budovateľa (macareny, makovníky dlhé rok čo rok o jeden meter, "benátky"). BTW, Knapík povedal, že na všetko nemajú, ale že zoškrtajú z iných položiek rozpočtu (z ktorých?). Len aby nás tá kultúra potom nevyšla draho... V terajšej situácii je problém zabezpečiť funkcie mesta na takej úrovni ako by sa žiadalo. Ja som za to, aby si už tí tam hore uvedomili na čo prostriedky reálne sú a na čo nie a nevymýšľali somariny. Ale z peňazí daňových poplatníkov sa dá všetko... Zdá sa mi, že sa ešte stále nepoučili z rokov minulých a duch megalomanstva naďalej pretrváva...
veľmi nemilo som prekvapený obmedzenosťou niektorých vašich postojov ku EHMK 2013. núti ma to myslieť si, že fanúšikovia dopravných systémov musia byť apriori chlapci, čo v živote nemali frajerku, šaty im kupuje mama, a v sandáloch nosia ponožky. preberte sa, život nekončí, keď autobus zájde do garáže. je nespočetné množstvo spektier záľub, omnoho viac ľudí sa radšej venuje umeniu a kutlúre ako vystrihovaniu papierových električiek. EHMK 2013 môže priniesť kúsok čerstvého vzduchu aj do vašich zatuchnutých detských izbičiek, zvýšiť vašu mieru tolerancie z nula na hocikoľko a rozšíriť vaše obzory aj ďalej ako len po garáže na hornádskej.
Este mi napadlo v suvislosti s tym kruhovym objazdom, kde spominate nehody elektriciek alebo zapasenie vodicov s vyhybkami. Uz dnes s nimi vodici nezapasia, pretoze vsetky vyhybky su ovladane elektromagneticky (okrem nepouzivaneho smeru Moldavska cesta - Alejova a opacne) jednoduchym stlacenim tlacidla "vyhybka", ale aj to len v pripade, ze vyhybka nie je v polohe pre dany smer jazdy.
Riadiace a informacne systemy sa neustale zdokonaluju a preto verim, ze aj v Kosiciach raz dosiahne "vyssi level", ktory umoznuje okrem nespocentneho mnozstva dalsich uzitocnych funkcii napriklad aj automaticku volbu prestavovania vyhybiek. Z linku http://www.automatizace.cz/article.php?a=823 si dovolim citovat: "Drahove vozidla maju v datach o trase jazdy zapracovane polohy, adresy a sposob prestavovania vyhybiek. Pri jazde po navolenej trase sa vodicovi automaticky ponuka postavenie vyhybiek do spravneho smeru. Vodic tak moze len sledovat navestidlo vyhybky a nemusi sa starat o to, aby v spravnom okamihu vykonal prislusnu zmenu. K prenosu dat z vozidla na zariadenie vyhybky sluzi indukcny datovy prenos."
Je len obrovska skoda, ze po investovani tolkych milionov do informacneho systemu sa nemyslelo aj na taketo veci, ktore su uz v inych mestach beznou realitou.
Dobry postreh. Na to, ze v KE sa nikdy nepouzivali kolajove stavby site na mieru, ale tzv. stavebnice, som uz takmer zabudol a sme to este len nedavno spolu rozoberali. S tym kruhovym kolajovym objazdom to tiez nie je zly napad, ale priemer kruhu po obrubnik cesty v KO tam vychadza na nejakych 150 m, co je asi naozaj zalostne malo. Ak by niekto vedel vypocitat, ake polomery oblukov by tam museli byt a ci by to bolo realne, tak by to bolo fajn.
No tak to je jedno zrejme iba slovenskemu cestujucemu. V Londyne sa az 75% respondentov vyjadrilo za elektrickovu prevadzku West London Tram Scheme a dokonca az 92% za The Cross River Tram Scheme cez City of Westminster. http://www.london.gov.uk/view_press_release.jsp?releaseid=1135 ?
m2001