Reply on: PTI #28512:
Este mi napadlo v suvislosti s tym kruhovym objazdom, kde spominate nehody elektriciek alebo zapasenie vodicov s vyhybkami. Uz dnes s nimi vodici nezapasia, pretoze vsetky vyhybky su ovladane elektromagneticky (okrem nepouzivaneho smeru Moldavska cesta - Alejova a opacne) jednoduchym stlacenim tlacidla "vyhybka", ale aj to len v pripade, ze vyhybka nie je v polohe pre dany smer jazdy. Riadiace a informacne systemy sa neustale zdokonaluju a preto verim, ze aj v Kosiciach raz dosiahne "vyssi level", ktory umoznuje okrem nespocentneho mnozstva dalsich uzitocnych funkcii napriklad aj automaticku volbu prestavovania vyhybiek. Z linku http://www.automatizace.cz/article.php?a=823 si dovolim citovat: "Drahove vozidla maju v datach o trase jazdy zapracovane polohy, adresy a sposob prestavovania vyhybiek. Pri jazde po navolenej trase sa vodicovi automaticky ponuka postavenie vyhybiek do spravneho smeru. Vodic tak moze len sledovat navestidlo vyhybky a nemusi sa starat o to, aby v spravnom okamihu vykonal prislusnu zmenu. K prenosu dat z vozidla na zariadenie vyhybky sluzi indukcny datovy prenos."
Je len obrovska skoda, ze po investovani tolkych milionov do informacneho systemu sa nemyslelo aj na taketo veci, ktore su uz v inych mestach beznou realitou.
5
Európske hlavné mesto kultúry 2013 - Košice súťažia projektmi s nákladmi takmer 1,5 miliardy Sk:
- prerobiť kasárne kpt. Jaroša na kultúrne mestečko (110 miliónov),
- baňu Bankov na zázemie pre open air festivaly (130 miliónov),
- zastrešiť amfiteáter (110 miliónov),
- z nevyužívaných výmenníkov a podchodov na sídliskách spraviť divadielka a galérie (19 miliónov)!!!!!
O titul sa uchádza 9 miest. Pevne verím, že vypadneme v 1. kole. ?