Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: grofmathias #28375:
ano - na pretazene linky davaju zalohu male karosy... napr. dnes 27 dochod z THC-MiU 7:49 - 5230. A coraz castejsie si vsimam vysokokvalitne polske Samochody oskieraczie na linkach ako 27 a 34 v popoludnajsej spicke. ?

A to nove LV... na zaplakanie...
L16 - maly autobus a este k tomu jedina linka na Podhradovu??? ?
L27 stredny autobus (=SU15) - teda vdaka vysokej kvalite tychto "autobusov" pojde kazdy druhy spoj...
A este som nepochopil linku 30. Optima - Peres - Lorincik - Optima... uz vidim dochodcov ako budu prestupovat do mesta... ?

Jedine co sa mi paci na novom LV su zmeny nazvov zatavok - napr. THC - Posta 13. ?
Reply on: veteran #28374:

samozrejme, netvrdím, že nie je prehnané...niekoľkokrát som písal do DPMK, pričom nik sa neozýval....kašlú na pripomienky. Starý socializmus, "my diktujeme, vy si robte čo chcete" panuje v DPMK. Aj to nešťastné linkové vedenie, aké spravili, je na smiech. Ja za 20 minút som prezentoval vlastné, myslím, lepšie vedenie.
Včera som cestoval na Ťahanovce, od zastávky Sokolovská šli za sebou L17, L32, L34 a o tri minúty na to L36. Je to total nezmysel toto. A najviac ma ide potešiť, ak dajú náhradu za trolejbus 71, ako včera, malú starú karosu. Pričom na L12 si veselo chodí stredný solaris. Je to krok k zákazníkovi?
Po ďalšie, máme prestupnú tarifu, na kieho oného zostáva 4-zastávkový lístok??? 15-minútový by bol lepšou voľbou, keďže ten na 4 zastávky je neprestupný. Je to na smiech....
Reply on: grofmathias #28373:
jasne nemozme porovnavat pocet tarif. pasiem - Mnichov je niekolkonasobne vacsi a busy, S-Bahn a metro jazdia aj do predmesti... Ale aj tak je to u nas prehnane....
Reply on: veteran #28372:

ak môžem, pripojím sa... V Mníchove je úplne iná kultúra cestovania, iné štandardy a, samozrejme, iné cestovné. Mníchov má viac tarifných pásiem, ako KE. Na druhej strane, zdražieť lístok z normálnej ceny 17 korún na 30 korún je poriadne vysoká marža. V Prahe ponúkajú 75-minútový prestupný lístok v predpredaji za 20 Kč, u vodiča 25 Kč.

Ináč, vedenie DPMK by sa mohlo zobudiť a spraviť tak, ako všade vo svete. Platnosť lístka by mohla byť cez víkendy a sviatky predĺžená zo 60 na 75 min a z 30 na 45 min. pri rovnakej cene.
Reply on: eMareq #28367:
Uvediem priklad z Mnichova... Za kabinou vodica je umiestneny automat na listky - podotykam za riadnu cenu. Dokonca sa daju listky kupit aj u vodica - opat podotykam za riadnu cenu.... takze toto kosicke riesenie povazujem za zdieranie ludi... ?
Reply on: Axel #28368:
Treba sa v prvom rade dohdnúť so súkromníkmi - stánkarmi, na lepších maržiach. Nie, že sa im oplatí predať 1000 lístkov a až potom z toho aj oni niečo majú.
Reply on: Axel #28366:

L25 - je to diskutabilné, linky sa dajú ukončiť hockde, kľudne môže ostať nezmenená, ísť až na NO, tým sa predĺžia jazdné km. L15 by šla po Popradskej až ku križovatke Hornbach/Baumax-Moldavská, nie okolo internátov, zbytočná zachádzka najmä, ak každých 10 min. túto oblasť obsluhuje L34 a párkrát aj L17. K tým prestupom - nevyrábam, jednoducho, zo šace inú trasu nevyrobíš, jedine po Moldavskej, a potom to ťahať popri trati električiek. Je nezmyslom ju viesť kľukato cez miestne sídliskové komunikácie.
L31- človeku svitne, až keď sa na to n-tý krát pozrie opäť.

Pri návrhu vedenia liniek som prišiel k číslu 15 trás, ktoré by pokryli mesto. Smer východ-západ sa nedá viesť ináč, ako cez 5 mostov (Ťahanovce,Hlinkova,Rampová,Palackého,Južné nábrežie). Nejestvuje situácia, aby linky neboli v miestach nábehov na mosty súbežné. Takisto smer sever-juh je možné viesť len po zopár koridorov (Trieda KVP+Trieda SNP, Komenského+Moyzesova+Rastislavova, Nár. trieda+Jantárová+Južná trieda, Prešovská+Južné nábrežie). Ak sa vykryjú všetky mosty a všetky možnosti spojenia severu s juhom, tak je doprava vyriešená. Iné je uvedomiť si, čo napríklad v DPMK nespravili, že stredne dlhý autobus L19 bude mať obrovské problémy otáčať sa na križovatke Poštová-Moyzesova (podľa pôvodného návrhu) v smere na Moyzesovu, takisto zo Štúrovej na Moyzesovu cez "esíčko" pri Dome umenia. Kuzmányho obsluhujú električky, tam autobusy nie je treba. Ostatok môžu byť len také spojky k uzlom, ktoré tvoria križovatky trás sever-juh a východ-západ.
Reply on: Diggi #28298:
Tiez si myslis, ze Praha je s Kosicami neporovnatelna? Sranda, ako vseobecne je v KE rozsireny mytus, ze Praha je vyrazne lepsia :sD
Reply on: eMareq #28367:
Navrh odbremenit vodicov drahymi listkami vitam, no na druhej strane by mal DPMK zabezpecit bezproblemove nakupovanie CL inymi sposobmi.
30 Sk je dobra suma.
Co sa tyka zlacnenia TZR. Poznam minimalne 5 ludi, co si kupili 6-mesacny (teda presnejsie 180 dnovy) listok na TZR, tych asi zlacnenie v polovici platnosti listka nepotesi...
DPMK chce drahšie lístky u vodičov!
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=5.12.2007/79636K

Už len jeden 30 Sk za 30 minút!

DPMK navrhuje, aby v doplnkovom predaji u vodiča už existoval len jeden druh lístka, 30-korunový, a jediná, jednotná sadzba, 30 Sk za 30 minút (na hodinu cestovania teda treba dva). Zľava by už spočívala len v možnosti cestovať za 30-korunový lístok dvojnásobný čas, teda hodinu.

"Chceme odbremeniť vodičov, lebo občania si z nich urobili predajcov. Pritom DPMK nevyplýva zo zákona povinnosť poskytovať doplnkový predaj lístkov, ako má SAD. Cestujúcim tým len vychádzame v ústrety," argumentuje Maliarová. Doplnila, že po zmene rátajú s poklesom tržieb z predaja lístkov u vodičov a očakávajú nárast príjmov z iných foriem ich predaja. Výnosy z predaja lístkov u vodiča za tretí kvartál boli 4,6 milióna, za druhý 2,3 milióna.

Rusnák: Stačí 20-korunový lístok

Na včerajšom rokovaní mestskej rady predložil poslanec a predseda Rady starostov Daniel Rusnák (KDH) pozmeňujúci návrh, aby namiesto 30 korún stál jednotný 30-minútový lístok v doplnkovom predaji len 20 Sk. "Cena 30 Sk za 30 minút by bola dosť výrazným nárastom oproti súčasnému stavu, čo je pre mňa neakceptovateľné, aj vzhľadom na to, že len v júli cestovné zdraželo. Cena 20 korún sa mi vidí voči cestujúcej verejnosti korektnejšia," zdôvodňuje Rusnák.

Filipko: Návrh je otvorený

Podľa viceprimátora Jozefa Filipka (SMK) vodič MHD má hlavne riadiť vozidlo a byť zodpovedný za cestujúcich, a nie zdržiavať sa manipuláciou s peniazmi a viacerými druhmi lístkov, preto to treba riešiť. "Po nedávnom zavedení novej tarify časť cestujúcich zrejme stratila prehľad v cestovnom a asi im je jednoduchšie kupovať lístky u vodičov, dokonca niektorí od nich nakupujú aj do zásoby." Prípadné zmeny v návrhu na základe poslaneckých pripomienok Filipko nevylučuje. Zatiaľ sú v hre dva varianty, DPMK a poslanca Rusnáka. Budúci štvrtok rozhodne mestské zastupiteľstvo.

Rokovať bude aj o ďalšom návrhu DPMK, aby zlacnelo cestovné v pásme TZR, čo sa týka najmä zamestnancov U. S. Steelu. Navrhujú tiež, aby mohli zadarmo cestovať MHD aj mimokošickí dôchodcovia nad 70 rokov a ťažko zdravotne postihnutí (teraz majú len polovičnú zľavu), ak si v DPMK vybavia čipovú kartu.
Reply on: grofmathias #28364:
L14 - ak spodkom, tak sa to da prezit.
L25 - vyrabas dalsie prestupne body. A uprimne povedane, ist z Peresa k Optime, vystat si frontu na semafore, prestupit do L15, znova si vystat semafor pri vyjazde, vratit sa nazad, povozit sa dookola okolo intrakov a dojst k SOUD? Dost divoke. To uz vazne skor prestup na VSA behom cez 4 pruhy (myslis na deti v rannej spicke cestou do skoly?) A tym padom mozeme Optimu ako prestupny bod zrusit.
OC Cassovia ako prestupny bod neobstoji, podla mojho nazoru je odruky a sam si neviem predstavit, aby som cestoval ku Carrefouru preto, aby som mohol ist do mesta.
L31 - som rad, ze sme sa zhodli na zbytocnosti zberu studentov po Popradskej, ked to iste dnes viacmenej robi L34.
Reply on: grofmathias #28364:

L30 - rano v spicke moze zaujimavo zamiesat s cestovanim studentov do skol na Alejovej. Mozno by stalo za uvahu.
- keď si to tak teraz uvedomujem, KVP by obslúžila L34 a teda po SOU Dopravné by L31 ani nebolo treba , L30 je celkom fajn spoj

teda, L31 ani nie je potrebná....v takejto trase, jedine ako posilový spoj v špičke
Reply on: Axel #28363:

L14 - Ale pri ceste si bud prestupia alebo pojdu dookola cez sidlisko..
- L14 by šla po Americkej triede, teda dolnou cestou, a obyvatelia dediny by nemali problém s prestupom na iných uzloch.

L16+19 - Prestupny bod Dneperska + o 3 zastavky dalej prestupny bod Vazecka... Chudaci ludia z Krasnej. Ale uznavam, ze bez subehov s ED to asi inak nejde
.... úprimne, šiel by si tie tri zastávky, čo sú natiahnuté na dva kilometre, peši? Z Krasnej by cestujúci v pohode cez prestup Dneperská došli takmer kamkoľvek v meste.

L25 - ked uz cez kruhac, tak uz potom umoznit prestup pri SOUD na mestske linky.
- pri Optime je možnosť prestupu na L15, ktorá má tu konečnú, na VŠA prestup na 30,31,34, pri OC Cassovia ešte 27,10

L30 - rano v spicke moze zaujimavo zamiesat s cestovanim studentov do skol na Alejovej. Mozno by stalo za uvahu.
- keď si to tak teraz uvedomujem, KVP by obslúžila L34 a teda po SOU Dopravné by L31 ani nebolo treba ?, L30 je celkom fajn spoj
Reply on: grofmathias #28361:

L14 - Ale pri ceste si bud prestupia alebo pojdu dookola cez sidlisko...
L16+19 - Prestupny bod Dneperska + o 3 zastavky dalej prestupny bod Vazecka... Chudaci ludia z Krasnej. Ale uznavam, ze bez subehov s ED to asi inak nejde.
L25 - ked uz cez kruhac, tak uz potom umoznit prestup pri SOUD na mestske linky.
L30 - rano v spicke moze zaujimavo zamiesat s cestovanim studentov do skol na Alejovej. Mozno by stalo za uvahu.
Miestami, kde by bolo možné bezstarostne prestúpiť by boli:
OC Optima, OC Cassovia, VSS, Dneperská, Colnica, Nám. osloboditeľov, Pošta 1, SOU dopravné, Magistrát, OD Mier, Amfiteáter, Mlynská bašta, Žel. stanica.

Až na dopravné uzly "Mier" a "Colnica", je v každom navrhovanom uzle kombinovaný prestup elektrická trakcia-autobusová linka.
Reply on: Axel #28360:

L13 - v podstate máš pravdu...existuje alternatíva, ale narýchlo som nejako nevedel nájsť....obsluha bane Bankov je diskutabilná...chatári by protestovali (iba preto som ju "nemazal")
L14 - áno, v obci Ťahanovce majú všetci obyvatelia lekárov, poštu aj banky na sídlisku a je problém pre väčšinu dostať sa hore kopcom na sídlisko (ak doteraz RA7, či aká, dokázala tou trasou ísť, tak aj L14 dokáže)
L19 - pardon, samozrejme, že k Mlynu 🙂
L16 a L19 - Dneperská by bola akýmsi prestupným bodom podobným veľkomestským P+R (inde, ako na Dneperskej, Mlyne, Važci sa otáčať pre kĺbové busy nedá)
L25 - OC Cassovia-VŠA-Optima-atď a späť
L30 môže ísť aj cez rastislavku, len je to dosť prehustené, SOU dopravné by bol ďalší prestupný uzol
L31 - môže zbierať stredné a základné školy - Petzvalovu, Trebišovská, SOU pôšt a tel., Sou dopravné, gym a SPŠ hutnícku alejová, exnárova a na Námestí osl. či colnici prestupy z polárnej, šrobárky, opatovskej
L56 - od Prešovskej je nemenená vzhľadom na pôvodný návrh

celkovo podľa môjho návrhu je sedem spojov, ktoré operujú medzi jakabovým palácom a mlynskou baštou (dnes ich je šesť)
Reply on: grofmathias #28359:

Skusim zopar pripomienok/otazok (prosim brat nevyryvacne, len s a pytam):
Aky ma zmysel L13? Myslel som ze Furcu v useku Mier-Lingov zabezpecuju tbusy.
L14 ide zo stanice najprv na THC sidlisko a potom do dediny?
L19 by nemala aj nadalej chodit k Mlynu?
Neviem ci dalsia subezna L16(s L19), ktora konci v polovici jazera je potrebna.
L25 - Od Optimy pozadu ku Carrefouru? Nehovorim ze by som neocenil taketo spojenie tychto OC, ale bus IMHO prejazdi zbytocne kilometre kruzenim po krizovatkach.
27 - zaujimave spojenie NO-SOUD-Cassovia. Doteraz to nerobila ziadna linka
L30 - Krajský súd-VŠA-OC Cassovia = dobre chapem ze dalsia linka cez Moldavsku ku Cassovii?
L31 - potrebuje Popradska tolko spojov ako vrch Furce?
L56 - kazdy abus, ktory sa v spicke potrebuje dostat cez Palackeho, nepovazujem za expres...


Nechce sa mi to pocitat, ale celkovo sa mi zda, ze usek NO/s odbockou na ZST - Mier je nejako prilis obsluhovany abusmi namiesto tbusov
tak, predsa....možno je lepšie, možno horšie...

Linky trolejbusov ostávajú nezmenené. 73-ku netreba.

linka trasa

autobusy
10 Madridská-Belehradská-Termostav-Nám.osl.-Stará nemocnica-OC Cassovia
11 Nám.osl.-OC Kaufland-L IX
12 Šebastovce-Barca-Stará nemocnica-Nám.osl.-Sečovská-Koš.N.Ves
13 Baňa-Amfiteáter-Nám.MMM-Mier-Kalinovská-Lingov
14 HM Tesco a Baumax-Ťahanovce-Madridská-Mier-Mlynská Bašta-Žel. Stanica
15 Exnárova-OC Torysa-Sečovská-Nám. osl.-Moldavská-Michalovská-OC Optima
16 Podhradová-Mier-Mlynská bašta-Žel.stanica-Colnica-BPMK-Dneperská
17 Žel.stanica-Pošta2-Nám.MMM-Pošta1-Nová nemocnica-Hodonínska-Trebišovská-Mikovíniho
18 Iskra-Nová nemocnica-Amfiteáter-Mier-HM Tesco-Hanojská-Madridská
19 Dneperská-Južné nábrežie-Nám.osl.-UPJŠ-Amfiteáter-Hodonínska-Iskra-Kláštor
20 Maša-Mikovíniho-Moldavská-Nám.osl.-Mier-HM Tesco-Džungľa
21 Žel.stanica-SOU dopravné-CPR USS-PHV USS
22 Horný Bankov-Havlíčkova-TU-Nám.MMM-Žel.stanica-Colnica-Vyšné Opátske
23 Pri hati-Žel.stanica-Nám.osl.-SOU dopravné-OC Optima-Letisko
24 Žel.stanica-Nám.osl.-Barca-Valaliky-Spaľovňa
25 OC Cassovia(Cassosport)-OC Optima-Pereš-Lorinčík-Poľov-Šaca nemocnica
26 Šaca nemocnica-VA USS
27 Madridská-HM Tesco-Mier-Nám.osl.-SOU Dopravné-OC Cassovia
28 Krásna-OC Važec (vetva "a" zachádzka N.Hutka a Myšľa 1 bus)
29 ZOO-Vyhl.veža-Mier-TU-Nová nemocnica-Pošta 1-Stará nemocnica-Barca
30 Exnárova-OC Torysa-Sečovská-Nám.osl.-Krajský súd-VŠA-OC Cassovia
31 Kláštor-Mikovíniho-SOU Dopravné-Nám.osl.-Sečovská-Lingov-Exnárova
32 (Jahodná-Alpinka každých 240 min.) Črmeľ-Havlíčkova-Žel.zast.Ťahanovce (každých 60 min.)
33 Žel.stanica-Nám.osl.-Mlynská bašta-Mier-Krematórium
34 Madridská-Sofijská-Mier-Nám MMM-Nová nemocnica-KVP-DPMK-OC Cassovia
51 Pošta 13-Hanojská-Termostav-Nám. Osl. Stará nemocnica-Cassosport
53 Hanojská-S.Ťah.MiÚ-Mier-Žel.stanica
54 Madridská-Kalinovská-Zupkova-Termostav-VSS-VŠA-OC Kaufland-Kláštor
55 Lingov-Mier-Nám.MMM-TU-Amfiteáter-Nová nemocnica-Kláštor
56 OC Važec-BPMK-Colnica-Nám.osl.-SOU Dopravné-OC Optima-Šaca nemocnica

Električky
2 Havlíčkova-Nám.MMM-Pošta 1-Nám.osl.- Žel.stanica
3 OC Važec-VSS-Ryba-Nám.osl.-Žel.stanica
4 Havlíčkova-Nám.MMM-Pošta 1-SOU dopravné-OC Cassovia-Barca servis
5 Žel.stanica-Nám.osl.-SOU Dopravné-OC Optima
6 Žel.stanica-Nám.osl.-SOU Dopravné-Magistrát-Amfiteáter-Nám.MMM
7 OC Važec-VSS-Ryba-Nám.osl.-Pošta 1-Botanická záhrada
8 Botanická záhrada-Pošta 1- Nám.osl.-Žel.stanica
9 OC Važec-VSS-OC Cassovia-Magistrát-Amfiteáter-Nám.MMM-Havlíčkova
ehm, neviem, či to má význam, môžem prezentovať svoj návrh link. vedenia?
Po SNP už počujem, že už jazdia. Tak pravdepodobne kľudne môžeš vstať ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.