Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Axel #25881:
Ale zabúdaš na najdôležitejšiu vec a tou je PREDRAŽENIE lístka u vodiča. Ak nebude, tak každý bude lístky kupovať IBA U VODIČA a ten si to už môže naozaj hodiť. Veď ani mňa by nenapadlo si kúpiť lístok niekde inde ako u vodiča, ak by nebol predražený...a už sa dostávame ku sumám 6, 7, 8, alebo 9 korún a budeme sa točiť opäť pri drobných minciach. A špekulovanie typu: a na stanicu mi stačí ten, alebo onen... NEPRESTANE.
Vodič má predávať jednoznačne jeden druh cestovného lístka, patrične predraženého, ktorý bude slúžiť na záchranu cestujúceho, nie na jeho dennú potrebu.
Ak sa toto nezavedie, tak budete hniť po zastávkach spolu s vodičom. Bude to aj Váš premrhaný čas.
Dávnejšie tu Vladimír oponoval argumentom, že to až tak nezdržuje. Súhlasil som, ale dnes je to ináč. Zisťovať niekomu či mu tam a tam stačí taký alebo onaký lístok, a či má zľavu...už teda poriadne zdržuje. Predsa tých 80 lístkov za službu predávam počas Vašej jazdnej doby, ak už okašlem svoje prestávky.

Re #25879 KVKV: Aha, takže by sa to cestujúcim raz zapínalo, inokedy nie. Má to potom nejaký zmysel? Nebolo by rozumnejšie zrušiť ten nešťastný nástup na predné dvere?

*SOLARIS* maniak

Niekoľko fotografií z havarovanej Karosy #5211 http://kosice.cnds.cz/fd/fd72.htm ?

Prehľad autobusov, ktoré dnes mali dopravnú nehodu:

3506, 3507
5204, 5211
Reply on: Záchvat #25876:
Sofer by predaval jedine listky v hodnote 5 korun. Ked potrebujes 10-korunovy, kupis dva, ked 20-korunovy, kupis 4,.....
12 korunovy by stal 3x5, 14 korunovy takisto.
Celkovo mi je vsak dnesna moda kupovat si listok u vodica stylom: "dajte mi jeden listok,..... neviem aky...." tiez poriadne proti srsti. Pred zavedenim novej tarify som za tyzden videl kupovat listok 2 ludi. Teraz je skutocne problem nestretnut pocas 2-3 zastavok nikoho.
Reply on: Dispecer #25878:
Ty si skade spadol? To bol len príklad ❗ ?
Reply on: Záchvat #25876:

Funkciu dopit umožnuje vodič podla uváženia. Nie je preto problem ju zaviesť.
Najlepšie vyriešené som to zatial videl v Miskolci. Zmena režimu otvárania dverí je indikovaná šipkou svietiacou na čele vozu.
Reply on: TA #25868:
Osobne odporúčam sa prejsť k Sever, OD Beta, alebo OD Mier a z týchto zastávok sa dopraviť na ŽST... ?
Reply on: KVKV #25872:
Neboj nic, s tymi trolejbusmi pokracujeme dalej 😉 .. zda sa, ze dpmk dycha len tak tak 😃
Reply on: KVKV #25874:
"Čo je také zlé na otváraní dverí na dopit ?"
Nič len mentalita Košičanov v kombinácii s nástupom na predné dvere po dvadsiatej... Takže buď jedno, alebo druhé.

Re #25873 Axel: "Nie vsetkych. Len 5-korunovych..." Trošku objasniť...už som skoro dostal záchvat...nože, videl som a pochopil dobre?
Reply on: KVKV #25874:
No veď práve, že každý to používa. Ja som nenapísal, že je to zlé.
Reply on: Peter55 #25865:

Čo je také zlé na otváraní dverí na dopit ?
Celá európa to používa.
To skor označovanie čipkarty pri výstupe by mohlo byť konfliktné pri masovom využívaní a to je fakt exotika.
Nie vsetkych. Len 5-korunovych. Zvysne by sa zrusili....
(Ale deadmanov navrh neschvalujem, aby bolo jasne. Oznacovanie listkov pri kazdom vystupe je somarina.)
Reply on: Nodes #25862:

Pokial by sa dp k obnove vozového parku vyjadril, dalo by sa na to reagovať. Dá sa predpokladať, že ak tak učiní, otočí tému a bude hovoriť o nových plánovaných tratiach na letisko, THC, ...regiotram...blabla... ..."samozrejme bude treba vzhladom k novým tratiam doplniť vozový park,... pokračujeme v rekonštrukciách KT8...atd."
Ale škandál s trolejbusmi a nasledujúca petícia a najnovší škandál s "Loubabrákovinami" ukázal, že luďom už nemožno servírovať kdeakú volovinu. A o to tu ide. Vyvolať diskusiu a oni budú nútení zodpovednejšie pristupovať k svojim prehláseniam.
No zatial to ignoruje a mlčí. Tiež politika. Aspon nikto nemože oponovať.
Reply on: TA #25868:
Nie, v tomto prípade, čiže pri prestupe to neplatí. Prestup ber ako luxus ktorý môžeš, ale nemusíš využiť. Vo väčšine prípadov je výhodný, no ako dokazuješ v tomto príklade (veď kto iný by hľadal extrém ak nie Ty ? ), niekedy výhodný nie je.
Uznám že za takúto cestu vysolíš peknú kôpku peňazí, ale na druhej strane zase absolvuješ obhliadku KE a to niečo stojí...

Takže zhrnutie: Jazdná doba uvedená v CP je platná pre jeden spoj danej linky. Ak počítam s prestupom, musím trochu kalkulovať. No podľa všetkého DeadMan často prestupuje, tak neverím že by bol menej škodný podľa starej tarify.

Re #25864 DeadMan: Skvelé, predpokladám že by si samozrejme uvítal aj predaj všetkých cestovných lístkov u vodiča... trafil som? ?
Reply on: DeadMan #25864:
A ty si myslíš, že keď si kúpiš z niečoho polovicu, tak dostaneš presne polovičnú cenu? Hej a na takom nočáku by stál lístok napr. 40-50 Sk /podľa počtu zachádzok/ ☠
Reply on: Peter55 #25865:
Ked je to tak skoro vsade, tak to neznamena ze skoro vsade je to dobre, prave naopak, ale takto, na nevedomosti cestujucich, konfliktoch a pokutach, ktorych je koli tomu podla mna viac (hlavne neopravnenych) zarobia viac. Kto by si urcil nizsie, alebo spravodlivejsie ceny, ked moze urcit vyssie a zarobit viac - a ked ma samozrejme monopol, inak by bola odpoved ina, samozrejme - vratim sa k tomu prirovnaniu, sekundovu tarifikaciu maju uz vsetci mobilni operatori - lebo tam je konkurencia, ta by DMPK vazne nezaskodila.

Re #25868 TA: Ano, ked niekto cestuje denne, tak si kupi mesacnik, ale ked nie, casto musi prestupovat - ale toto je len jeden z mnohych problemov, ktore sa tu uz preberali.
Reply on: Záchvat #25854:
k poslednému odstavcu :
čo v prípade prestupu ❓ Vtedy sa tiež treba orientovať podľa odchodov z CP jednotlivých liniek, ktorými cestujem ❓

Príklad : cestujem z Lokomotívy do krematória. L 2 z Loky má odchod o 10:00. Príchod na stanicu o 10:15. L 33 má odchod zo stanice o 10:17. Príchod ku krematóriu o 10:35. Z toho vyplýva, že si zakúpim hodinový lístok, ktorý mi plne postačí na celú cestu.
Lenže! L 2 bude meškať a príde na stanicu až o 10:20 a L 33 medzitým už odíde. Ďalšia ide o 11:17. Vtedy mi však už nebude platiť lístok ❓

Čo teraz? Stále platí, že platí jazdná doba uvedená v CP ❓
Reply on: pershing #25866:
Tak to MHD budú potom zabezpečovať osobné vlaky a Eurobus... ?
Reply on: DeadMan #25864:
ja som zato aby to vyratalo cenu podla aktualneho platu vodica, manazmentu, spotrebovanej nafty, nakladov na udrzbu atd ? ?
Reply on: DeadMan #25859:
Tu nejde o to či je to pohodlné. Skoro všade to tak funguje aj keď to nieje pohodlné. Som zvedavy čo by si robil keby sa zaviedlo otváranie dverí na dopit
- - - Minutova / zastavkova tarifikacia - - -

Nedavno som tu pisal ako lepsie by mohli fungovat tie skrinky, teraz som na nieco prisiel, asi by to bolo najlepsie riesenie pre vsetky problemy, len sa to asi nikdy nezrealizuje, lebo takto by bola platba efektivnejsia - ludia by platili len za to co precestuju, nie za to co nevyuziju. Prirovnal by som to k sekundovej tarifikacii mobilnych operatorov.

Karty by sa prikladali vzdy pri vstupe aj vystupe, a vzdy by sa odpocitala suma zodpovedajuca casu/zastavkam. Keby autobus presiel do druheho pasma, pri vystupe by vypocital presnu sumu za prve a druhe pasmo a spocital by ich. Takto by odpadla prakticky akakolvek manipulacia s dotykovym displejom, vsetko by sa zjednodusilo, sprehladnilo a zrychlilo. Vlastne ani DPMK by na tom IMHO neprerobil, lebo ludia ktori sa mozu zviest jednu dve zastavky radsej pojdu teraz pesi.

Priklady:

2 min. = 1 SK
4 min. = 2 SK
...
10 min. = 5 SK
...
16 min. = 8 SK
...
30 min. = 15 SK

Alebo:

1 zastavka = 1 SK
2 zastavky = 2 SK
...
5 zastavok = 5 SK
...
8 zastavok = 8 SK
...
15 zastavok = 15 SK

Ceny listkov na dlhsie vzdialenosti by mohli zostat vyhodnejsie.

Nikto by sa nemusel o nic starat, pri kazdom vstupe/vystupe by len prilozil kartu, hlavne pri prestupovani by to bolo lepsie, odpadli by vsetky tie problemy...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.