Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KVKV #25874:
"Čo je také zlé na otváraní dverí na dopit ?"
Nič len mentalita Košičanov v kombinácii s nástupom na predné dvere po dvadsiatej... Takže buď jedno, alebo druhé.

Re #25873 Axel: "Nie vsetkych. Len 5-korunovych..." Trošku objasniť...už som skoro dostal záchvat...nože, videl som a pochopil dobre?
Reply on: KVKV #25874:
No veď práve, že každý to používa. Ja som nenapísal, že je to zlé.
Reply on: Peter55 #25865:

Čo je také zlé na otváraní dverí na dopit ?
Celá európa to používa.
To skor označovanie čipkarty pri výstupe by mohlo byť konfliktné pri masovom využívaní a to je fakt exotika.
Nie vsetkych. Len 5-korunovych. Zvysne by sa zrusili....
(Ale deadmanov navrh neschvalujem, aby bolo jasne. Oznacovanie listkov pri kazdom vystupe je somarina.)
Reply on: Nodes #25862:

Pokial by sa dp k obnove vozového parku vyjadril, dalo by sa na to reagovať. Dá sa predpokladať, že ak tak učiní, otočí tému a bude hovoriť o nových plánovaných tratiach na letisko, THC, ...regiotram...blabla... ..."samozrejme bude treba vzhladom k novým tratiam doplniť vozový park,... pokračujeme v rekonštrukciách KT8...atd."
Ale škandál s trolejbusmi a nasledujúca petícia a najnovší škandál s "Loubabrákovinami" ukázal, že luďom už nemožno servírovať kdeakú volovinu. A o to tu ide. Vyvolať diskusiu a oni budú nútení zodpovednejšie pristupovať k svojim prehláseniam.
No zatial to ignoruje a mlčí. Tiež politika. Aspon nikto nemože oponovať.
Reply on: TA #25868:
Nie, v tomto prípade, čiže pri prestupe to neplatí. Prestup ber ako luxus ktorý môžeš, ale nemusíš využiť. Vo väčšine prípadov je výhodný, no ako dokazuješ v tomto príklade (veď kto iný by hľadal extrém ak nie Ty ? ), niekedy výhodný nie je.
Uznám že za takúto cestu vysolíš peknú kôpku peňazí, ale na druhej strane zase absolvuješ obhliadku KE a to niečo stojí...

Takže zhrnutie: Jazdná doba uvedená v CP je platná pre jeden spoj danej linky. Ak počítam s prestupom, musím trochu kalkulovať. No podľa všetkého DeadMan často prestupuje, tak neverím že by bol menej škodný podľa starej tarify.

Re #25864 DeadMan: Skvelé, predpokladám že by si samozrejme uvítal aj predaj všetkých cestovných lístkov u vodiča... trafil som? ?
Reply on: DeadMan #25864:
A ty si myslíš, že keď si kúpiš z niečoho polovicu, tak dostaneš presne polovičnú cenu? Hej a na takom nočáku by stál lístok napr. 40-50 Sk /podľa počtu zachádzok/ ☠
Reply on: Peter55 #25865:
Ked je to tak skoro vsade, tak to neznamena ze skoro vsade je to dobre, prave naopak, ale takto, na nevedomosti cestujucich, konfliktoch a pokutach, ktorych je koli tomu podla mna viac (hlavne neopravnenych) zarobia viac. Kto by si urcil nizsie, alebo spravodlivejsie ceny, ked moze urcit vyssie a zarobit viac - a ked ma samozrejme monopol, inak by bola odpoved ina, samozrejme - vratim sa k tomu prirovnaniu, sekundovu tarifikaciu maju uz vsetci mobilni operatori - lebo tam je konkurencia, ta by DMPK vazne nezaskodila.

Re #25868 TA: Ano, ked niekto cestuje denne, tak si kupi mesacnik, ale ked nie, casto musi prestupovat - ale toto je len jeden z mnohych problemov, ktore sa tu uz preberali.
Reply on: Záchvat #25854:
k poslednému odstavcu :
čo v prípade prestupu ❓ Vtedy sa tiež treba orientovať podľa odchodov z CP jednotlivých liniek, ktorými cestujem ❓

Príklad : cestujem z Lokomotívy do krematória. L 2 z Loky má odchod o 10:00. Príchod na stanicu o 10:15. L 33 má odchod zo stanice o 10:17. Príchod ku krematóriu o 10:35. Z toho vyplýva, že si zakúpim hodinový lístok, ktorý mi plne postačí na celú cestu.
Lenže! L 2 bude meškať a príde na stanicu až o 10:20 a L 33 medzitým už odíde. Ďalšia ide o 11:17. Vtedy mi však už nebude platiť lístok ❓

Čo teraz? Stále platí, že platí jazdná doba uvedená v CP ❓
Reply on: pershing #25866:
Tak to MHD budú potom zabezpečovať osobné vlaky a Eurobus... ?
Reply on: DeadMan #25864:
ja som zato aby to vyratalo cenu podla aktualneho platu vodica, manazmentu, spotrebovanej nafty, nakladov na udrzbu atd ? ?
Reply on: DeadMan #25859:
Tu nejde o to či je to pohodlné. Skoro všade to tak funguje aj keď to nieje pohodlné. Som zvedavy čo by si robil keby sa zaviedlo otváranie dverí na dopit
- - - Minutova / zastavkova tarifikacia - - -

Nedavno som tu pisal ako lepsie by mohli fungovat tie skrinky, teraz som na nieco prisiel, asi by to bolo najlepsie riesenie pre vsetky problemy, len sa to asi nikdy nezrealizuje, lebo takto by bola platba efektivnejsia - ludia by platili len za to co precestuju, nie za to co nevyuziju. Prirovnal by som to k sekundovej tarifikacii mobilnych operatorov.

Karty by sa prikladali vzdy pri vstupe aj vystupe, a vzdy by sa odpocitala suma zodpovedajuca casu/zastavkam. Keby autobus presiel do druheho pasma, pri vystupe by vypocital presnu sumu za prve a druhe pasmo a spocital by ich. Takto by odpadla prakticky akakolvek manipulacia s dotykovym displejom, vsetko by sa zjednodusilo, sprehladnilo a zrychlilo. Vlastne ani DPMK by na tom IMHO neprerobil, lebo ludia ktori sa mozu zviest jednu dve zastavky radsej pojdu teraz pesi.

Priklady:

2 min. = 1 SK
4 min. = 2 SK
...
10 min. = 5 SK
...
16 min. = 8 SK
...
30 min. = 15 SK

Alebo:

1 zastavka = 1 SK
2 zastavky = 2 SK
...
5 zastavok = 5 SK
...
8 zastavok = 8 SK
...
15 zastavok = 15 SK

Ceny listkov na dlhsie vzdialenosti by mohli zostat vyhodnejsie.

Nikto by sa nemusel o nic starat, pri kazdom vstupe/vystupe by len prilozil kartu, hlavne pri prestupovani by to bolo lepsie, odpadli by vsetky tie problemy...
Reply on: DeadMan #25859:
Reply on: KVKV #25860:
Obavam sa, ze aj keby sa z DPMK k tejto teme vyjadrili v tom zymsle, ze ano, je potreba modernizovat elektricky, planujeme to a to, o rok - dva - tri uz mozu povedat uplne inac.
Reply on: eMareq #25839:

Je v tom DPMK vobec ešte niečo čisté ????

Veď aj sicílska mafia by dokázala riadiť mhd v KE lepšie a bez tolkých prehmatov a škandálov!
Reply on: mišo #25835:

Práve preto je potreba o tom hovoriť, prípadne zverejniť článok v novinách. Donútiť ich vyjadriť sa k tejto téme. Ináč budeme stále počúvať a čítať bláboly o nutnosti nákupu minimálne sto autobusov.

Celé story okolo čipových kariet a el.peňaženiek vnímam len jako tému na pobavenie , ja osobne dokážem utratiť peniaze rozumnejšie. Používať to rozhodne nebudem.
I2i50

"Keď som neoznačoval výstup tak mi kúpilo nový lístok ak si dobre pamätám."

Toto by som mal rad od niekoho potvrdene, lebo ja pri vystupe neoznacujem - a podotazka - ked kupilo novy listok, cas sa predlzil alebo stary listok/cas prepadol?

Záchvat

"Prečo pokuta a stopky? Na každej zastávke máš chronometráž tamojších liniek, ktorá je nadriadená reálnemu času jazdy (meškaniu...)"

Kedze ja listok pri vystupe neoznacujem, po prve - ako mam zistit kolko casu mi este zostava a po druhe - je dost nepohodlne ked cestujem cez polku mesta v plnom buse sledovat cas a potom sa pokusat dostat k tej skrinke.
Reply on: Záchvat #25854:
"A keď výstup z vozidla neoznačíš, čo to urobí?
Ty máš peňaženku? Dobre vedieť, stav sa niekedy a poskúšame nejaké finty. Pravdepodobne prídeš o kredit na počkanie... ale tie skúsenosti budú na nezaplatenie."

Keď som neoznačoval výstup tak mi kúpilo nový lístok ak si dobre pamätám.

jj, fungujem cez peňaženku. Staviť sa môžem, len neviem kam. ?
Reply on: Furčan #25855:
Kedy sa to stalo a kto bol vinníkom?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.