Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #2545:
Jasné, chápem. Skrátka nejaké normálne trasy. Súhlasím, aj keď s konkrétnymi príkladmi nesúhlasím. Napr. taká Tvoja L53 ide až na Madridskú. To je O.K., za predpokladu, že na Madridskú nejde nič po Americkej (dnes ide L54). Ak tam má byť aj priama L54, aj L53 cez vrch, tak jednoznačne nie - L53 skrátiť po Hanojskú alebo Miestny úrad.
A tiež sa mi nepáči ani myšlienka expresu na Podradovú. Myslím, že je to zbytočnosť.

K tomu pivu - stále sa točíme okolo toho a stále nie je jasné - videl si, ako si ho počas služby KÚPIL alebo ako ho počas služby CHLASTAL? Lebo ak si ho kúpil, na tom nie je nič zlé, ale ak ho aj otvoril, to je už iné kafe...

Vzhľadom na to, že DPMK zrejme chce zostať pri štvormiestnych číslach, číselné rady sa občas opakujú. Zrejme to chce väčší odstup, kedy jeden zaniknutý číselný rad už vyšumí z pamäte - neviem presne ako to definujú predpisy DPMK. Určite sa to však dá, pretože ak sa nemýlim, Novoplany majú čísla, ktoré kedysi hrdo nosili ŠM-ky.
Reply on: Vladimír #2541:


Napriklad:

L53: Madridska - Presovska cesta - N.O. - M.B. - OD Mier - Podhradova
L55: Lingov - Tr L. Svobodu - OD Mier - M.B. - N.O. - Krajsky Sud - Poliklinika Zapad - Starozagorska - KVP - klastor.

K tomu pivu - tusim si to chcel napisat tak, ze konzumoval po sluzbe. On si ho POCAS SLUZBY kupil. Sedel som uplne vpredu, tak som zretelne videl, ze je to pivova flaska.

Mam tu otazku ohladom evidencnych cisel: mohol by DP ak by kupil nove prostriedky davat uz raz pouzite evidencne cisla? Napr. DP kupi 40ks Karos B952, mohol by im dat napr 6301 - 6340?, alebo uz zacinat novou ciselnu radou?
Reply on: SDF #2542:
A Ty máš praktické skúsenosti s oboma typmi, že si dovolíš hodnotiť napr. aj prevádzku? 😉

Pozri, cena je trochu diskutabilná, pretože ako iste vieš, DPMK je výhradný dovozca autobusov Solaris do SR, takže požíva výhody určitých cenových zliav na nákup vozidiel.
Čo sa týka údržby, v Košiciach na rozdiel od Bratislavy je už čiastočne situácia ovplyvnená tým, že tu jazdí 27 Solarisov, a teda materiálno-technická základňa pre autobusy tohto typu tu už je. Ak sa nemýlim, SOR by mal mať podobné náhradné diely ako Karosa, ale určite nie zhodné. A Solaris 10-tka BUDE mať zhodné ND s ostatnými autobusmi Solaris.
Reply on: eMareq #2540:
Predpokladám, že si kúpil na konzumáciu po službe. Pochybujem, že by bol taký sprostý, aby riskoval zamestnanie kvôli jednému pivu.
Reply on: Vladimír #2531:
Cena, udrzba, prevadzka. Samozrejme SU 10m je lepsi, a skor zapadne do KE ako Kindervajco 😉 🙂 😃
Reply on: Sarko #2536:
Ja to zhrniem do jednej vety: Za ideálny stav považujem taký, že nebyť evidečného čísla nerozpoznať voz od voza.

Re #2538 eMareq: Keď už niečo navrhuješ, tak buď konkrétny a jasný. Píšeš, že L55 je nezmysel, lebo Enárku oddeľuje od Lingova pár zastávok. Čiže riešením je ČO? Predĺžiť L55 do trasy Lingov - Lingov?

Obdobne L53 - riešením je ČO? Trasa Madridská - Madridská? To by si už ale musel rôzne smery očíslovať odlišne.

Re #2539: Pozri, len z Prešova môžem uviesť plno príkladov konečných, kde sa vyčkáva a vodiči môžu len snívať o takom luxuse ako by mali v Barci. Takže v tom problém nevidím. Ale ak raz máme vybudovanú základňu tak, že JE možné každú linku viesť v trase, kde bude vyčkávať na patrične vybavenej konečnej, prečo vymýšľať linku, ktorá toto nespĺňa? Z tohto dôvodu som viacmenej PROTI L4 v trase Boženka - Barca. Okrem toho musí zopakovať, že súčasné linkové vedenie električiek považujem za úplne dokonalé. Takmer odvšadiaľ všade priamy a jediný spoj - každá linka má jasnú funkciu, žiadna nelezie do kapusty inej.
Vo stvrtok, ked som sa vracal L13 z jazera 5234 o 20.33, si vodic odbehol na Palackeho do toho stanku (tusim sa vola Joker) a kupil si PIVO. Sice ho po ceste nepil, ani neviem co s nim robil, ale vodici by si take nemali dovolovat.
Reply on: Vladimír #2489:
Opat musim suhlasit ohladom tej trasy Stadion TU - NO - Juzna tr. - Barca. Pytal som sa zopar vodicov, ci by s tym suhlasili; odpoved bola razna a jednoducha:NIE. Ani jedna konecna nesplna standardy - t.j. miestnost minimalne so soc. zariadenim + mensim vybavenim (ako mraznicka, ci ohrievac)
Reply on: Dopravák #2484:
k tej L55 - suhlasim, lebo povodna trasa sa mi zda smiesna. Exnarku oddeluje od Lingova zopar zastavok. Obdobny navrh by som mal aj k L53. Ktora by isla od Madridskej po hornej vetve (Hanojska, Berlinska atd).
bobo39-solarisko

bobo39-solarisko

Reply on: BM #1110:
dikes za odpoved dufam, ze sa im podari zakupit najma URBINO 18 ;o)) a ten krpaty URBINO 12 som vcera videl celkom pekny je ;o)) tak vela zdaru ;o))
Reply on: Dopravák #2534:

No fuj-hnus, vyzerá to ako pojazdný diskont CD médií... Však si len všimni, ako odrážajú svetlo, a to ešte nesvieti slnko...

Re #2535 Vladimír:
Presne tak, niektoré prípady sú až zarážajúce. Mali by na všetky trolejbusy nalepiť fólie, ako to urobili na električkách, kde sa vyskytovali také kombinácie farieb, že všetky vozidlá som poznal aj z niekoľkých kilometrov. Dnes ich síce rozpoznávam ťažšie, ale som rád, že je v tom systém a poriadok.
Reply on: Dopravák #2533:


1. Sarko nemal dôvod u šéfa TD rozoberať zachovanie L70, pretože to nie je a veruže naštastie nie je v jeho kompetencii.
2. Mne nevadí, ak vodič dbá o pridelené vozidlo - ja takýchto vodičov vyslovene uznávam a chválim. Ale zdá sa, že Ty máš pomýlené pojmy! To, že sa niekto stará o vozidlo znamená, že v ňom má čisto, že všetko funguje správne, že každá porucha sa ihneď hlási, dodržiava sa správna technika jazdy, s vozidlom sa zaobchádza šetrne... Toto, že si nejaký exot oblepí vozidlo všelijakými samolepkami a kabíny vypchá gýčovinami nemá s dbaním o vozidlo nič spoločné!!! Naopak, je to hnusné, smiešne, zavrhnutiahodné a nedôstojné - v dopraváckej terminológii sa ujal pojem "balkanizmus", resp. "balkánska výzdoba vozidiel".
Dôvody môjho odmietnutia:
A. pochybná kultúrna úroveň takejto výzdoby
B. imidž firmy sa o. i. buduje jednotným vzhľadom vozidlového parku, ktorý u cestujúceho vytvára dojem vzťahu vozidla a prevádzkovateľa
C. vodič NEMÁ PRÁVO upravovať vozidlo, ktoré nevlastní. Keď si tú 15 TrM-ku odkúpi do osobného vlastníctva, môže si océdéčkovať aj celú plochu predného skla. A je v prvom rade na orgánoch firmy, aby vyžadovali v týchto veciach dôkladné plnenie zo strany zamestnancov.
Reply on: balky #2524:
Vladimír a Sarko: Čo zas máte proti trolejbusom!!!! 🙂 To Vás nič iné netrápi, iba to , že sú vodiči, ktorí sa snažia a naozaj dbajú o sveje pridelené vozidlo.

Sarko : ešte za šéfom trolejákov chodí a bonzuje 😞 To snáď nie 🙂 Keby si radšej zachraňoval u šéfa TD L70, ale Tebe CDčka vadia 🙂

Re #2525 Vladimír: tak vieš čo .. nevoz a nepozeraj sa 🙂

A tie CD sa netočia - nie sú zavesené, ako majú mnohé osobné autá, čo je oveľa nebezpečnejšie. Ani rýchlosť jazdy nie je vysoká, že by ohrozila cestnú dopravu. Oveľa závažnejšie veci treba riešiť.
Tak som sa dávno nerozčúlil 🙂 Nie dosť, že na 15TrM a 14TrM sa nesmú lepiť fólie, ešte aj toto...
Reply on: BM #2520:
Viem. Preto som menoval linky, ktoré môžu stáť na Lingove, pretože tam je stále dispečér.

Kedysi sa to robilo bežne pri trolejbusoch - stáli aj na Lingove aj pri Kláštore. L31 a L55 stoja bežne na Lingove.
Reply on: SDF #2530:
Nevidím dôvod prečo by mali Košice uprednostniť SOR B9,5 pred Solarisom Urbino 10 🙂
Reply on: 5 #2526:
Co tak radsej lSOR 9.5???? 🙂
Reply on: 5 #2526:
Nuvažuje. Niektorí sú dodnes nešťastní, že sa vôbec DPMK zatiahol do ďalšej kategórie vozidiel (15m). Ale o 10m vozidle skutočne nikto neuvažuje.
Reply on: balky #2524:
Práve som aj rozprával so šéfom TD, ten o tom vie, zatiaľ sa v tejto veci neangažoval, pripomienku si však vypočul a bude sa tým ďalej zaoberať. Prekvapilo ma, že v prípade vydania nejakého zákazu tak nemôže urobiť on, ale iné kompetentné odd. Nuž uvidíme.
Reply on: balky #2524:
CDčka sú naozaj nebezpečné, zvlášť, že sú otočené lesklou čítacou plochou smerom von a tak môžu ešte aj protiidúcich vodičov oslniť. Včera som na jednom z nich, tuším 1020, nebol schopný kvôli odrazu slnka ani odčítať evidenčné číslo. Okamžite by som ich nechal postŕhať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.