Este raz sa ospravedlnujem, vyjadril som sa nepresne.
Inak, neviem, mne bolo povedane, ze aspon niektore vozy zo serie 83XX-84XX MAJU nove skrine, neviem, ci to nahodou nie su tie, co nemaju vyrez na kolesa.
Kazdopadne od Prahy spat ku Kosiciam: predpokladam, ze aj v KE by sa dali pouzit aspon niektore zo skrin, co stoja na kolaji smrti, a v tom pripade by to bola reko vsetkeho okrem skrin. Alebo, ak by na kolaji smrti stala elektricka, z ktorej sa uz ani skrina neda pouzit, tak by sa k nej vyrobila aj nova skrina. Jeden i druhy sposob by urcite Kosiciam stal za uvahu. To som chcel povedat.
ono sa pri ruseni elektriciek na vtedajsej Leninovej, malo zacat s vystavbou nahradnej kompenzacie cez Masarykovu, ale neviem pri com sa ostalo. Som plne za spojenie ZST - Masarykova - NMM. Presne ako pises, odbora to kopec zbytocnych abus liniek.
PS: niekto tu spominal cenu za vzkm antabusu, 20sk/km? Prosim ale nech netrepu. Antabus sa pohybuje okolo tych 35- 45 skk v zavislosti od typu vozidiel. Elektricka tiez neako do 50Sk a pavuky mozno okolo 70 - 80Skk. Lenze pavuky a tram by boli ovela cenovo menej nakladne, nakolko by sa neratali vozokilometre ale vlakokilometre. A spoje by mali hustejsi interval. Nakolko elektricka energia je pri trolikoch v jednom napajacom useku vyuzita v tejto dobe za cas 15 minut asi 2,5 krat. Zbytok energie sa preplaca navyse nakolko sa nevyuzije. Tak ked budeme mat aspon 6 min interval na troliku alebo tram tak za tu cenu energie prejde 6 vozidiel. To znizi cenu na nakladoch u trol a elek mozno o neakych 20 percent.
Lenze tu sa rata na nezmyselne vozokilometre a na tom sa straca
To skrátenie bolo v rámci mesta Straussberg ,myslim že ju vykázali z hlavnej ulice.
Všetky tri spomínané predmestské trate jazdili VŽDY bez čís alebo písm. link. značenia , až po zjednotení Nemecka- proste v novej dobe im boli pridelené čísla myslim série 80 alebo 90? nemám po ruke teraz materiál.
Ešte upresním:
Linka zo Schoeneiche 1000mm končí vlastne v Berlíne v časti Koepenick (tiež niekedy samostatné mesto) , od berlinskej siete ju oddeluje mala- "prestupna" vzdialenosť prejdením pod viaduktom Sbahn. -je z druhej strany.
Linka z Woltersdorfu konči myslim u stanice Sbahn-Rahnsdorf? (musím si overiť niektoré názvy,už som zabudol) . K Berlinskej konečnej nejakej električky je to pešo takým lesoparkom asi 25min.
Aby si mal aspon približnú predstavu o tých linkách vo vzťahu k Berlinskému dp, je to asi tak akokeby v Košických pomeroch existovala extra električka zo Šace do Moldavy alebo od stanice Barca do Valalikov.
Ono to zas tak lacné a jednoduché nie je.
Reko starých T3 je však jediná ekonomicky schodná cesta a pre zachovanie ed sa k nej bude musieť pristúpiť (ak bude záujem o zachovanie...)
Lebo Masarykova je velmi doležite výkonné spojenie zo sev. a záp. častí na stanicu, to by zlikvidovalo spústu autobusov.
Pešia zóna - JEDNOZNAČNE ÁNO. Ale rozhodne by som nehnal cez Hlavnú dva-tri husté linky. Hlavná potrebuje spojenie pre starších menej pohyblivých ludí, spojenie k úradom a pre návštevníkov prípadne so stanicou. Osobne by som to videl na jednu linku s int.20min (šp.10min) dnešnú linku 2 alebo 4.
Mne CHÝBA elka na Hlavnej už ako významný mestotvorný prvok, ale v poradí stavieb by som rozhodne uprednostnil uzavretý mestský okruh -Masarykovu.
Nepoznám situáciu v USS, ale domnievam sa ,že neskončí, ba dokonca je určitá pravdepodobnost perspektívy vývoja, že to bude nakoniec USS ,ktoré po roznom handrkovaní bude donútené finančne prispieť na nákup eliek, trebárs 30ročných ojetin aspoň na zaistenie dopravy Do USS. Aj ked preprava je nižšia ako za starých časov, je to jediný výkonný prostriedok na túto dopravu. Autobusy by to kultúrnou a ekonomickou formou nezvládli. Ak elku v ke-v meste nechajú zdochnúť tak do uss asi ešte zostane jazdiť.
Ale aj to by bola katastrofa.
Nečítal som, neviem jak nandáno. Nemam čas pravidelne byt na fore, niekedy aj dlhšie pauzy, som dlhodobo mimo Košíc. Kedysi som posielal do Korzára ešte príspevok o mhd a o historii (snaha o pravidelnú prezentáciu hist. vozidiel a električky na pešej zone -spomenuté rozne mestá včetne fotiek) -úplne bez odozvy ,ani mi nevrátili materiály.
Ale ak bude čas chystám sa ich "bombardovať" príspevkami. Ale kedže nežijem trvalo v ke, tak ma "odborníci " odbijú tým ,že do toho nevidím.
KVKV
To skrátenie bolo v rámci mesta Straussberg ,myslim že ju vykázali z hlavnej ulice.
Všetky tri spomínané predmestské trate jazdili VŽDY bez čís alebo písm. link. značenia , až po zjednotení Nemecka- proste v novej dobe im boli pridelené čísla myslim série 80 alebo 90? nemám po ruke teraz materiál.
Ešte upresním:
Linka zo Schoeneiche 1000mm končí vlastne v Berlíne v časti Koepenick (tiež niekedy samostatné mesto) , od berlinskej siete ju oddeluje mala- "prestupna" vzdialenosť prejdením pod viaduktom Sbahn. -je z druhej strany.
Linka z Woltersdorfu konči myslim u stanice Sbahn-Rahnsdorf? (musím si overiť niektoré názvy,už som zabudol) . K Berlinskej konečnej nejakej električky je to pešo takým lesoparkom asi 25min.
Aby si mal aspon približnú predstavu o tých linkách vo vzťahu k Berlinskému dp, je to asi tak akokeby v Košických pomeroch existovala extra električka zo Šace do Moldavy alebo od stanice Barca do Valalikov.