Reply on: redburger #21782:
ÈKD - Tramvaje:Temperování
"Typy T1 a T2 se vytápìjí odpadovým teplem z rozjezdových a brzdových odporníkú. Množství tepla závisí v tomto pøípadì na trati (1), technice jízdy (2) a dobì zastávek(3). Pøi delším zastavení se vhánìl do vozú chladný vzduch.
Proto se u T3 upustilo od vyhøívání odpadovým teplem a vyhøívá se pøímým topením z troleje. Není to v podstatì vytápìní, nýbrž jen temperování vozu, t.j. zvýšení teploty ve voze proti teplotì vnìjší. Ze zdravotních dúvodú není úèelné za mrazu vytápìt vnitøek vozu na pokojovou teplotu, neboť by tím nastala možnost nachlazení cestujících pøi výstupu do chladného prostøedí (4)."
1.) prudké stúpanie/klesanie - voz sa optimálne zahreje odpadovým teplom a pri zapnutom kúrení máš ve¾mi príjemne teplo. Takýto jav sa ti môže naskytnúť po zastavení pri Amfiteátri od nemocnice.
2.) ak by bola preferencia a jazda elektrièiek svižná, t.j. rozjazd - brzdenie - výstup - nástup - rozjazd, tak by sa vzduch nestíhal takto vychladzovať a nikto by sa nesťažoval, že je zima
3.) èím dlhšie stojíš, tým skôr ti vychladnú odpory a voz vháòa vzduch priamo zvonku a pri státí nepomôže ani zapnuté kúrenie, pokia¾ sú klapky odpadového tepla otvorené naplno. A keï ešte vodiè 20 min na koneènej nechá naštartovaný voz, tak nemáš rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou
4.) táto veta je odpoveïou na otázku: preèo nie je tak teplo, aby sa otvárali okná...
P.S.: neviem èi si cestoval so mnou ale pokia¾ mám T3, tak sa u mòa nemôže nikto sťažovať na zimu vo voze....
Všetko závisí a dosť podstatne od vodièa: ak sa netemperuje a otvorí klapky, tak je teplo (lenže príkaz našej šéfky je - v zime mať zavreté klapky), ak sa temperuje na 1.-2. stupeò a klapky sú pootvorené, tak je tiež príjemne vo voze. Ale ak sú zavreté, tak sú teplé iba stolièky a kanál a teplo iba sála. Ovšem ak má vodiè otvorené klapky a ide max 30 - 40km/h a "gú¾a" sa, tak je kosa.
P.S.2: vozidlá z ÈKD majú všetko premyslené do detailov:
T3: má taktiež klapku (ale len do 414) na nasávanie vzduchu motorgenerátorom z voza - tým by sa zabezpeèilo nasávanie stále viac ohrievaného vzduchu a nebol by nikdy problém si zimou. Avšak tieto klapky sú zapeèené a od výroby ich ešte nikto neotvoril (údržba 0 bodov). a tuším od 408 vyššie mali T3ky aj zásterky na spodnej hrane dverí - mali!!! - a hore je tiež tesnenie, takže pri správnej údržbe by ti do voza nemalo vôbec fuèať!!!
KT8: kúrenie je dosť zle vymyslené ale tiež sa dá urobiť teplo a to svižnou jazdou a utesnením a nastavením dverí (údržba???). To nespomínam to "kvázi" utesnenie v stredných èlánkoch NP, kde sú gumièky(prinitované bez možnosti nastavenia) 1cm nad podlahou a všetky trojkrídlové dvere pootvorené aj na 10cm!!!!
T6: vykurovanie je dosť výkonné ale chýba tomu ventilátor a tuším, že v poniektorých T6kách sú poodpájané poniektoré topné telesá ?
5
Niekde na Ťahanovciach vietor vyvrátil plechovú čakáreň, pričom Rómovia ju už rozoberali so slovami "Ta našli sme to." ?