ÈKD - Tramvaje:
Temperování
"Typy T1 a T2 se vytápìjí odpadovým teplem z rozjezdových a brzdových odporníkú. Množství tepla závisí v tomto pøípadì na trati (1), technice jízdy (2) a dobì zastávek(3). Pøi delším zastavení se vhánìl do vozú chladný vzduch.
Proto se u T3 upustilo od vyhøívání odpadovým teplem a vyhøívá se pøímým topením z troleje. Není to v podstatì vytápìní, nýbrž jen temperování vozu, t.j. zvýšení teploty ve voze proti teplotì vnìjší. Ze zdravotních dúvodú není úèelné za mrazu vytápìt vnitøek vozu na pokojovou teplotu, neboť by tím nastala možnost nachlazení cestujících pøi výstupu do chladného prostøedí (4)."
1.) prudké stúpanie/klesanie - voz sa optimálne zahreje odpadovým teplom a pri zapnutom kúrení máš ve¾mi príjemne teplo. Takýto jav sa ti môže naskytnúť po zastavení pri Amfiteátri od nemocnice.
2.) ak by bola preferencia a jazda elektrièiek svižná, t.j. rozjazd - brzdenie - výstup - nástup - rozjazd, tak by sa vzduch nestíhal takto vychladzovať a nikto by sa nesťažoval, že je zima
3.) èím dlhšie stojíš, tým skôr ti vychladnú odpory a voz vháòa vzduch priamo zvonku a pri státí nepomôže ani zapnuté kúrenie, pokia¾ sú klapky odpadového tepla otvorené naplno. A keï ešte vodiè 20 min na koneènej nechá naštartovaný voz, tak nemáš rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou
4.) táto veta je odpoveïou na otázku: preèo nie je tak teplo, aby sa otvárali okná...
P.S.: neviem èi si cestoval so mnou ale pokia¾ mám T3, tak sa u mòa nemôže nikto sťažovať na zimu vo voze....
Všetko závisí a dosť podstatne od vodièa: ak sa netemperuje a otvorí klapky, tak je teplo (lenže príkaz našej šéfky je - v zime mať zavreté klapky), ak sa temperuje na 1.-2. stupeò a klapky sú pootvorené, tak je tiež príjemne vo voze. Ale ak sú zavreté, tak sú teplé iba stolièky a kanál a teplo iba sála. Ovšem ak má vodiè otvorené klapky a ide max 30 - 40km/h a "gú¾a" sa, tak je kosa.
P.S.2: vozidlá z ÈKD majú všetko premyslené do detailov:
T3: má taktiež klapku (ale len do 414) na nasávanie vzduchu motorgenerátorom z voza - tým by sa zabezpeèilo nasávanie stále viac ohrievaného vzduchu a nebol by nikdy problém si zimou. Avšak tieto klapky sú zapeèené a od výroby ich ešte nikto neotvoril (údržba 0 bodov). a tuším od 408 vyššie mali T3ky aj zásterky na spodnej hrane dverí - mali!!! - a hore je tiež tesnenie, takže pri správnej údržbe by ti do voza nemalo vôbec fuèať!!!
KT8: kúrenie je dosť zle vymyslené ale tiež sa dá urobiť teplo a to svižnou jazdou a utesnením a nastavením dverí (údržba???). To nespomínam to "kvázi" utesnenie v stredných èlánkoch NP, kde sú gumièky(prinitované bez možnosti nastavenia) 1cm nad podlahou a všetky trojkrídlové dvere pootvorené aj na 10cm!!!!
T6: vykurovanie je dosť výkonné ale chýba tomu ventilátor a tuším, že v poniektorých T6kách sú poodpájané poniektoré topné telesá ?
No vidíš. A niektorý sa čudujú prečo sa nestavajú tak rýchlo prístrešky na zastávkach, keď polovicu z toho čo postavili je buď rozobraté alebo rozbité.
Je len jedna zaujímavá vec v KE. Prevráti sa zastávka na THC a cigáni už hneď naskočia s ,,demolačnou´´ čatou.Zachvílu už si budú toľko dovoľovať, že pri Optime (najbližšia el. zastávka pri Lun9) zastaví komplet električka a o 3 sek už z nej nebude ani zberač, len vodič na sedadle.(inač zaujímavá historka, však?)Za socializmu by už dávno sedeli v base a makali by ako fretky. ?
A čo da čuduješ? Však na Luníku ako im odpojili vodu, tak potom niektorí stihli ukradnúť prívodné potrubie. A keď im chceli vodu pustiť naspäť tak nebolo ako a ešte mesto!!! muselo dať nové rúry. Sú ako straky, len s tým rozdielo, že ona ide za leským a oni berú všetko. ?
Taki asociali by si sa divil, co este vedia najst iba tak na ulici : dopravne znacky, toto, kde sa cisti obuv, rozne zabradlia, potrubia, kolajnice , droty vedenia, a podobne veci.
Take, co normalny clovek len tak nenajde ? .
to by bolo bombastické postaviť všetko na novo. Len aby to DPMK nezrealizovalo systémom všetko zbúrať a všetko postaviť. Lebo potom by ostalo len pri búraní... A v dnešnej situácii, sa domnievam, že aj plátanie je lepšie ako súčasný stav. ?
predanie 21 kosickych KTciek, mna velmi mrzi, ale raz som hovoril ze vedeniu DP trebalo nove auta ?
inak dobra sprava: na Go je jedna suprava T3 uz v depe takze ja by som ratal ze dostane novy nater a displeje, zberace a dalsie suciastky, cisla su na flash imhd ?
Takze si to upresnime:
1. Dnes bolo odstavene vozidlo 3901 kvoli montazi odbavovacieho systemu EMtest, ktora fyzicky zacne zajtra. Dnes sa urcila technologia osadzovania, ktora bude vzhladom na rozdielnost interieru ina, nez u Karos a Ikarusov.
2. #1004 je na SP, ma osadene drziaky na oznacovace / citacky, rovnako tak skusobne aj elektronicke panely. Definitivna podoba to ale nie je, skor by som tomu povedal "pracovna verzia".
T3 by Miškolc nezobral, lebo ich potrebujú na úvraťovú konečnú na L1 v Diósgyőri. Takisto to platilo v prípade Straussbergu v Nemecku, kde majú len jednokoľajnú prímestskú trať do Berlína s úvraťami. Sarajevo tiež malo záujem o výlučne veľkokapacitné, najlepšie článkové električky. Kým nedostali do daru viedenské súpravy "kinder jajo" C1+c1 (motorák+vlek), tak iné ako kĺbové elekričky ani nemali, dokonca ešte aj zakúpené ojazdené sólo električky PCC z Washingtonu postupne poprerábali na kĺbové (z dvoch jednu kĺbovú). No a nakoniec Brno, to tiež potrebovalo obojsmerné električky na L8 do Líšne, kde je nová úvraťová konečná stanica. Takže tak...
Nuz ak som dobre cital v najnovsom vydani magazinu..o brikach a LRT, ktoreho nazov si neviem nijak zapamatat...takze blackpool caka velka obnova, naviac ak mas cas sa pohrabat na tych strankach tak su tam nejake foto novej elektricky skusanej v blackpoole.
Inac v kniznici sa nachazda jedna zaujimava kniha, kde je zoznam vsetkych miest co prevadzkovali elektricky...tento zoznam je na 2 strany a aktivne zostali v tom case len 2...vsetko bolo zrusene v medzivojnovom alebo povojnovom obdobi.
A este je tu jedna prevadzka ktora sa na mnou uvazdanych linkoch nespomina a je to ak som dobre nasiel v Newcastli...typu LRT ?
Nuz a kosiciam by tiez nezaskodilo keby to bolo postavene vsetko na novo..lebo len platat to co je, stale to bude to iste len lepsie vyzerat... ?
No ja už to ľutujem. Aj keď to kúrenie nieje boh vie čo. Raz zima a inokedy chladnejšie. Ale skoro nikdy nieje v nich teplo. Ale aj tak škoda ich predaja. Mali radšej predať T3. Iba ak by sme ich uneisli ?
Dostane kabeláž a držiaky na elektronické označovače. Eto vsjo z EMtestu u #3901. Ešte to zatiaľ nemá namontované, pretože sa rozmýšla ako sa EMt-éčko do takého typu autobusu bude inštalovať.
#1004 bude mať predný panel pomaly ale isto osadený dolu, pretože tam nesedí a zavadzá.
Ta veru, s kurenim by daco trebalo poriesit, v podstate by sa malo kurit nejak tak , aby sa dalo fachat s nejakym tym oknom otvorenym, aby sa vo vozidle nezrazala para na oknach a toto. to su velmi odpudzujuce javy ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
3903
http://www.imhd.sk/transport/?w=372f2833232930ef392b342f26ea&u=f0f3f0edf3f0f0f2&no=2&id=27302aeef1f021f9f0f225ef232c2f2b33292dfa34322f30332e213234
http://www.imhd.sk/transport/?w=372f2833232930ef392b342f26ea&u=f0f3f0edf3f0f0f2&no=1&id=27302aeef2f021f7f0f225ef232c2f2b33292dfa34322f30332e213234
http://www.imhd.sk/transport/?w=372f2833232930ef392b342f26ea&u=f0f3f0edf3f0f0f2&no=0&id=27302aeef2f021f6f0f225ef232c2f2b33292dfa34322f30332e213234