SATRA II a SATRA III sú určené pre sarajevský dopravný podnik a vyplýva to aj zo skratky, čo v preklade znamená "sarajevská asynchrónna električka". Ide však o lacnejšiu verziu K2S a K3RN s pohonom, ak sa nemýlim len dvoch krajných podvozkov (na SATRA II je jeden podvozok bez pohonu a SATRA III až dva zo štyroch), takže v členitej prevádzke, aká je v KE, si takéto vozidlo predstaviť neviem. Naopak Sarajevo, aj keď je obkolesené horami, má celú električkovú sieť na úplnej rovinke, si to môže dovoliť.
...a pantograf, ale aj spolu s dverami je to len vec toho, čo si odberateľ objedná.
Rozdiel tam ale predsa je, a to vďaka tomu, že Satra pochádza z jednej K2 a KT3 z dvoch T3 - v zadnom článku sú jedny dvere s oknom prehodené. Treba vidieť zboku
také niečo by som celkom rád prijal aj v KE - http://www.parsnova.cz/index.php?im=63&lang=cz ( ešte aj farby nám pasujú ? )
V podstate medzi KT3-UA a Satrou III nie zvonku ( až na dvere ) rozdiel.
Skusme tuto temu aspon anteraz uzavriet. Nikto z nas nechce, aby sa zrusila elektrickova prevadzka. Zelam vsetkym, ktori tvrdia, ze zostane zachovana, aby to tak bolo. A to zelam aj tym, ktori maju pochybnosti. Uvidime o 5 -6 rokov, ako to bude.
Mohol si to napísať aj takto: 1 vozidlo za 2 roky (aspoň si ma ušetril zbytočného násobenia dvoma - čo nemám rád ? ).
Len dodám, že touto "závratnou rýchlosťou" zanedlho nebude modernizovať (myslím ozajstné modernizácie) čo (väčšina stihne dožiť skôr, než sa toho procesu vôbec dočká).
Re #21741 Sheep: Rozčuľovať sa Ti nepomôže, musíš brať veci tak ako tu bolo prezentované.
este predtym nez sa pustime do modernizacie vo velkom, tak snad aj trate b sme si mohli dat dohromady.
Sak u nas sa modernizuje, mame sice np kt, ale minule som stal hned za vodicovou kabinou v strede a tak ma prefuklo, ze konec.To len tak opakujem moje dalsie zazitky ?
Viete co?Seru na vas, ja du domu. Lebo tu ked daco clovek povie ukamenuju ho a pritom za taku hovadinu ako ked tu dakto raz mozno v podnapitom stave napisal ze zrusia elektricky tak uz to tak.Nema to vyznam sa tu vobec o dacom bavit ked mi silou mocou chce 90% userov tohto fora vyvratit moj nazor, co sa im aj tak nepodari ? .
Jo inak Isidor z kade mozme mat K3RN ked uz nemame samotne K2, inak tie T3R.P su tie co maju tie nove cela brnensky nater? ?
USS za znečisťovanie životného prostredia štátu platí. DPMK, iný dopravca alebo súkromný vlastník auta za znečisťovanie výfukovými plynmi neplatí v žiadnom prípade. Dopravná politika štátu.
Však keď sa dochovajú len historické zákonom chránené električky, tak po zrušení pravidelnej hromadnej osobnej prevádzky môže vzniknúť a zvolenom a udržiavanom rozsahu siete nepravidelná prevádzka s historickými vozidlami ako je to v Tebou spomínanom Blackpoole. Na Západe bol technický pokrok vždy o kúsok popredu, takže ak sa krajiny bývalého Východného bloku zo Západu nepoučia, možno aj Slovensko čaká podobná tŕnistá cesta ako Anglicko, kde sa tiež až na drobné výnimky všetko porušilo a existujúce novovybudované prevádzky nemajú dlhú históriu:
Dockland Light Rail (DLR): Prvý úsek bol otvorený v roku 1985, súčasný vozidlový park má 99 dvojčlánkových vozidiel premávajúcich vo dvojičkách, 5 liniek,
Manchester Metrolink: Prvý úsek otvorený v roku 1992, 32 dvojčlánkových električiek, 2 linky,
Sheffield Supertram: Prevádzka otvorená v roku 1994, 25 trojčlánkových električie, 3 linky,
Midland Metro: Prevádzka otvorená v roku 1999, 16 trojčlánkových električiek, 1 linka,
Croydon Tramlink: Prvý úsek otvorený v roku 2000, 24 trojčlánkových električiek, 3 linky,
Nottingham Express Transit (NET): Prevádzka otvorená v roku 2004, 15 trojčlánkových električiek, 1 linka.
Ďalšie dve prevádzky (Edingurgh, Liverpool) sa majú otvoriť koncom roka 2007 a v roku 2009.
O električkovej prevádzke v Blackpoole je na stránke informácia, že prevádzka bola otvorená v roku 1885 ako v prvom meste s električkou v krajine, ale od roku 1936 prevádzka upadá a zvyšok siete (okrem dnešného úseku) je zrušený začiatkom roka 1960. Na dnes používanom úseku by sa malo vedieť promenádovať 68 historických osobných motorových električiek a 7 vlečných, ďalších 8 by malo byť zakonzervovaných. Nikde som v rýchlosti nenašiel dátum spustenia prevádzky s historickými električkami, možno že nadviazalo na zrušenú pravidelnú dopravu v roku 1960. Vo fóre však čítam, že vraj aj Blackpoolu hrozí zatvorenie prevádzky...
Z toho vyplýva, že po historickej stránke ani jedna prevádzka nevydržala a jediná prežila už len ako torzo s premávkou historických električiek, nad ktorou tiež visia otázniky. Takže po 25-tich rokoch sa od roku 1985 všetko a za určite nemalé prachy stavalo nanovo. Ak v tom bude nejaká paralela ako na Slovensku a napr. v roku 2010 sa zrušia všetky elektrické prevádzky, tak možno v roku 2035 sa dočkáme nových prevádzok ?
Ad VEČNOSŤ: Ujasnime si základný pojem, nech sú električky (a čokoľvek iné) akákoľvek budúcnosť a nech sú tieto veci akokoľvek nové, v súčasnej trhovej ekonomike a silných konkurenčných tlakoch nie je problém, aby sa akákoľvek firma dostala do nútenej správy, skrachovala, stratila (bola odňatá/neobnovená...) licenciu na prevádzkovanie a také vozidlá nejakej dopravnej spoločnosti môžu byť aj úplne nové. Ale nebudem zachádzať do detailov, lebo je to tak obsiahla záležitosť, ktorá sa do jedného príspevku nevojde.
Ad PREFERENCIA: To, čo funguje v KE sa preferenciou nazvať nedá. Tá je buď povypínaná, alebo ešte nefunguje, alebo funguje s neúmerne dlhými čakacími dobami. Jediná skutočne dynamická preferencia fungovala (neviem, či ešte...) na križovatke Alejová - Pri prachárni.
Ad NOVÉ ELEKTRIČKY: Za čo a od koho sa kúpia? Za súčasných podmienok, keď je veľký problém urobiť jednu rekonštrukciu KT8 s nízkopodlažným článkom za rok sa asi ďaleko nedostaneme. A väčšina vozidlového parku nebola dokupovaná ani v Brne, ani v KE.
Dnes máme navyšší počet vozidiel z roku 1986 (30 ks) a 1992 (24) a za nimi v malých počtoch vozidlá z rokov 1989 (12), 1990 (12), 1987 (7), 1984 (5), 1983 (3) a 1982 (1). Po životnosti je už 9 vozidiel (z toho len 3 prešli GO), na budúci rok čisto teoreticky dožije ďalších 7 a to už nie je čo vyradiť! Takže do konca budúceho roka by DPMK potreboval 13 nových sólo električiek alebo vykonať GO. Kedy to stihne, keď za posledných 6 rokov prešli generálnou opravou po dátume garantovanej životnosti iba 3 vozidlá? To je pol vozidla za rok, ale objektívne pripočítam tie 4 GO KT8 na typ KT8D5RN, čo je 8 vozidlových jednotiek=spolu 11 jednotiek, takže tých 13 potrebných by sa rekonštruovalo 7 rokov, ale to by sa už písal rok a to už bude mať DPMK po životnosti ďalších 48 električiek!
Doteraz mal DPMK z čoho vyraďovať a veľkoryso tak aj robil. Veď ešte v roku 1990 mal DPMK približne 230 električiek, z toho cca 190 typu T3. V roku 2000 existuje už len cca 150 električiek a ku dnešnému dňu 105 kusov. Pekné tempo likvidácie, že? Tušil si aspoň, koľko mal/má DPMK vôbec električiek?
Keď to zobereme do extrému, v Budapesti jazdia UV-čka z 50. rokov (aj ked neviem akým zázrakom sa im to podarilo ? dobrá údržba?) a neviem neviem ked porovnám jazdu s nimi s našimi T3, kludne sa im vyrovnajú ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko