No konecne ze je forum spat! Ale vidim, ze sa tu skoro nic nezmenilo... ste ako deti na Pokeci... Mohli by sme sa konecne venovat aj temam suvisiacimi s touto strankou? Ak chcete iba nadavat na seba, vyuzite na to nejaky chat-portal...
Ja som už dávnejšie uvažoval spraviť "poriadky" s odchodmi L6 zo stanice ako aj na stanicu. Celý "vtip" spočíva v tom, že by sa odchody L6 a L9 posunuli o 10 minút zo všetkých konečných (obdobne by sa upravila aj špička). A tak by L6 šla zo stanice namiesto dnešných: 16, 36, 56 na 06, 26, 46 (z NMM namiesto 08, 28, 48 na 18, 38, 58) a zároveň by nechodila L2 ani L6 zo aj na stanicu súčasne.
O ceste späť L5 sa baviť nemusíme, lebo tam ozaj netreba čo prekladať, len je to do očí bijúce "11, 31, 41" .
...Stavanie CP vyhradne nadväzovanimi na vlaky nie je stastne riesenie - po prve preto, lebo sa nesleduje meskanie vlakov (vlak meska, elektricka odide a dalsia ide o hodinu ako pripoj k inemu vlaku)...
Voľakedy dávno W-čko malo uvedené v poriadku toto: "V prípade meškania vlaku električka vyčkáva maximálne 30 minút"
Myslel som, či v tých odchodoch nemá prsty aj zákonník práce.
Snaha bola urobit dokonalu koordinaciu tak, aby stale v 20 min intervale isiel od stanice k Optime spoj. Nakolko na :17 chodi R1, zvysne odchody by boli 37 a 57. Lenze nakolko v tych casoch odchadza aj linka 2 a aj linka 6 (16, 36, 56) , urobil sa tam 3-minutovy posun a tym padom odchody su (zdruzene) na 00, 17, 40. Okrem toho R1 je solo, takze ten maly posun je kapacitne vykryty. Posledny odchod je posunuty kvoli prichodu posledneho IC od BA. A hadam sa nemusime bavit o ceste z Optimy spät - ide predsa o jednosmerny zvoz a preto navrat vozidiel na stanicu nemusi byt koordinovany.
Stavanie CP vyhradne nadväzovanimi na vlaky nie je stastne riesenie - po prve preto, lebo sa nesleduje meskanie vlakov (vlak meska, elektricka odide a dalsia ide o hodinu ako pripoj k inemu vlaku) a po druhe preto, lebo na Stanicnom namesti mame aj Autobusovu stanicu a kvanta studakov prichadzaju aj spojmi SAD-ky.
Podla mojho nazoru je toto riesenie najoptimalnejsie pre vsetky strany - pre podnik (riesenie odvozu, setrenie km, pracovne podmienky vodicov) ako aj pre studakov. ?
Teraz ma napadlo, či by nebolo lepšie ak by L5, mala previazané odchody na príchody vybraných vlakov (vzhľadom na funkciu akú L5 v nedeľu plní). Inak mám obavy o efektivitu pri súčasných odchodoch, či to nebudú vyhodené km do ľuftu.
Teraz ma len tak napadlo. Keďže EÚ tak nestále " dotuje " cigánov, tak by mohol nejaký náš europoslanec povedať v Bruseli, že Ťahanovce sú sídlisko plné cigánov. A určite by sa tak oveľa skôr našli peniaze na električku ako teraz.... ?
prečo by nemohla byť trať na THC Ak môžeme čerpať z kadejakých fondov EÚ, tak prečo sa o to aspoň nepokúsiť - na to, aby sme sa o to mohli pokúsiť, je potrebný projekt.
Trať na letisko - konečne je to oficiálna snaha mesta, nielen šuškanie. Bolo by to pekné.
Električka na Ťahanovce? Načo robiť projekt niečoho, čo aj tak nikdy nebude (a čo by v dnešnej dobe bolo vrcholne neefektívne).
No a trať na letisko... áno, presne toto nám tu najviac chýba. Len bude treba dokúpiť kapacitne vhodné dreziny...
S ostatnými bodmi súhlasím. Som zvedavý, ako tento návrh rozpočtu vylepšia poslanci.
TA
Trať na letisko - konečne je to oficiálna snaha mesta, nielen šuškanie. Bolo by to pekné.