A zabudol som - túto diskusiu už pozerá aj veľká časť kompetentných na rôznych úrovniach, ani by ste neveril. A je tu viac priestoru, odbornejšia zostava a rozhodne nezávislejšie prostredie ako u väčšiny možných médií, takže tu je to celkom dobré miesto na diskusiu. Odpovede kompetenetných tu zrejme ťažko nájdete, ale buďte si istý, že toto fórum už začína vplývať na konanie zodpovedných (tí „lepší” tu sú ochotní načerpať infomácie a prípadne sem-tam aj zmeniť názor a tí „horší” sa možno stanú opatrnejšími...).
Vďaka mládeži za toto fórum (aj keď má svoje muchy, ale veď nič nie je dokonalé), podľa mňa má zmysel, a nie malý.
Dačo by sa našlo, ale len vytlačené, neviem, ako by to po naskenovaní vyzeralo. Keby sa Vám chcelo, stavte sa niekedy u mňa, popozeráte a môžeme čo-to dať do kopírky (zdarma, samozrejme, keď toho nebude priveľa kusov, inak papier). Ak áno, tak predtým zavolajte (6407410, pracovné dni 6.00-16.00).
O angažovaní sa za správnu vec aj za cenu osobného rizika viem za tie roky (ale najmä za posledné obdobie) svoje a s predsedom OO č. 2 som už neraz diskutoval, takže si dovolím tvrdiť:
1. Nie je vždy isté, že si príslušní „vyšší” potrebnosť odborníka uvedomia skôr, než ho vykopnú, takže úplne bezbrehá odvaha nie je celkom namieste.
2. Odborová organizácia č. 2 pri DPMK nie je celkom to pravé orechové, pretože tam občas chýba brzda a v boji za dobrú vec sa nastoľujú aj mnohonásobne prehnané požiadavky, ktorých aplikácia by dopravcu položila na lopatky.
Tak som si sadol k fóru, že sa idem vyjadriť k najstaršiemu podnetu na mne blízku tému ... - a prišiel som na to, že je na strane 24 od konca. Takže konštatujem, že sa vzdávam a že to budem brať len od konca, čo posledné zaujímavé sa šustlo. Všetkým, čo čakali, že budem na ich príspevok reagovať, sa ospravedlňujem, nezvládal by som to časovo. Ak niekomu môj názor na jeho príspevok naozaj chýba, nech ma pourguje (stačí číslo príspevku).
B4D s motorizovaným podvozkom je proste FAKT. Neviem či to robili sami v LVB alebo v spolupráci s ČKD. Pokúsim sa zistiť detaily z iných zdrojov, potom sa vrátim k tomu tématu.
Pokial niekomu ide o správnu vec ,tak je ochotný sa angažovať aj cez určité osobné riziko. Pred časom prebehla správa o vzniku nezávislých odborov v dpmk. Neviem ako to dopadlo ,či to ešte funguje. Ak áno, tam by bolo možno hladať oporu. A pokial sa niekolko odborníkov z prevádzky a tech profesií rozhodne ozvať, nemusia mať tak strašné obavy o budúcnosť. Budú VŽDY! potrební, lebo žiadna strana nedokáže zaistiť výpravu a údržbu. To je apolitická činnosť. Nech vyvolajú verejnú diskusiu, načo sú médiá? Treba to využiť.
Tak tento článok z Korzára je naprosto zretelným opisom toho o čo tu ide. Dve lotrovsko-gaunerské skupiny sa snažia z toho poondiateho chátrajúceho dpmk rozkradnúť a vytunelovať ešte to čo sa dá. Nakolko sa akosi nedohodli tak sa začínajú verejne osočovať. Tu nejde o to, kto kradne a tuneluje , ale kto BUDE MAŤ MOŽNOSŤ KRADNÚŤ. Proste už strácajú glanc, zlodeji sa nám tu pohádali. Z článku je naprosto jasné, že o nejaké rozumné koncepcie tu vobec nejde, takže nejaká otázka AD/ED je pre budúcich mocipánov dpmk úplne nezaujímavá. Vyrobiť z toho pre seba zlatú baňu, veď predsa volebné obdobie je tak krátke a to treba stihnúť zbohatnúť a zaistiť si budúcnosť.
V tomto meste zrejme nie je nikto schopný ani ochotný si uvedomiť že dpmk je firma technického charakteru rýdzo apolitického a že má KVALITNE slúžiť všetkým občanom.
VELMI BY MA ZAUJÍMAL NÁZOR PÁNA PRIMÁTORA NA PROBLEMATIKU SPOLITIZOVANIA MHD A DPMK.
Nemate niekto nejaku mapku, alebo napisane nejako schemu dopravy v Košiciach pred rokom 1986 a nejake fotky z havarie 6-tky pri Amfiteátri. Ak hej tak na e-mail (elektrickar@post.sk) ☺ ☺ ☺
Pri tejto prilezitosti by som znovu pripomenul prispevky: #7772#7771 #7770 pre tych ktori to necitali, pripadne novych navstevnikov ktori necitali historiu diskusie.
Dnes si pripomíname smutnú udalosť.Presne pred 27 rokmi,sa vykoľajila pri Amfiteátri električka T3 229-298.Pri nehode zomrelo 9 ľudí,10 sa zranilo ťažko a 80 ľahko.
nie je mi zname ziadne novovzniknute moderne vozidlo s jednosmernou vyzbrojou.A na zaver:V Lipsku nebola dosadena trakcna vyzbroj do ziadneho vleku B4D.Pravdepodobne si si to pomylil s rekonstruovanym motorovym voznom bez stanovista vodica.Tebou pozorovane javy boli dosledkom spriahania vozidiel s vyzbrojou TV8 (riadiaci vozen,velka modernizacia) a s vyzbrojou UB (riadeny vozen,mala modernizacia).
No,sa tu zislo elektrikarov.Najstrasnejsie bludy tu popisal Dimi a este sa robi mudry a chce poucovat.Aby bolo jasne,rekuperovat moze seriovy motor,synchronny aj asynchronny,netreba na to ani IGBT,staci hocijaky spinaci prvok.KVKV:S Progressmi neboli ziadne zasadne problemy,akurat sa doladovali take detaily ako sklzovky,regulacne charakteristiky a podobne veci ale Progress nikdy netrpel takymi fatalnymi problemami ako dubnicky paskvil.Dalej,od asynchronnych motorov sa nikde v CIVILIZOVANOM svete neustupuje,
K už sprejazdnenému novému mostu si nemôžem odpustiť:
V Košiciach máme asi nový módny hit - stavanie zastávok takmer na mostoch. Tá nová pri Colnici (smer Prešovská, Sečovská) mi dosť pripomína nezmysel pri OC Bukovec.
"Trolejbusy v Kosiciach maju trkacne synchronne motory s komutatorom a rekuperuju. "
Myslim, ze 14Tr a 15Tr maju trakcne motory na jednosmerny prud (DC). Synchronne a asynchronne stroje su napojene na striedave (AC) napatie. U synchronnych ma rotor rovnake otacky ako magneticke pole (MP) vytvorene statorovym vinutim. Rozdiel medzi motorickym a generatorickym chodom je len v tom ci MP statora "taha" MP rotora, alebo opacne. (Pouzivane napr. v elektrarnach. Alebo pri velkych vykonoch a nerovnomernej zatazi pocas otacania.)
Asynchronny stroj tiez moze mat motoricky aj generatoricky chod. Tu sa do rotora nemusi privadzat prud, ale sa v nom naindukuje zmenou magnetickeho toku - teda otacanim MP statora. A preto ma rotor ine otacky ako MP statora. Ak sa rotor toci pomalsie - motoricky chod, ak rychlejsie - generatoricky chod. (myslim otacanie rovnakym smerom) Otacky MP statora sa daju krasne ovladat zmenou frekvencie napajacieho napatia.
To, ze sa neda cast kinetickej energie pri brzdeni vratit spat do trolejovej siete, nieje vinou trolejoveho vedenia a meniarne. Je to \"vinou\" vozidiel. Pri elektrodynamickom brzdeni sice ziskam elektricku energiu, ale jej parametre ju neumoznuju vratit spat do siete, pokial sa neupravia. Nemozem predsa len tak pripojit hocijake napatie do siete. Ak by boli trolejbusy vybavene potrebnymi zariadeniami (staticke menice, ... ), tak by to slo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Nodes