Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #16885:
Ta pravidelna prepravna kontrola sa mi zda ako momentalne najlepsi variant.

Ale treba si uvedomit, ze zrusenim zastavok priamo na Luniku ci pri nom, romovia budu migrovat na ine zastavky (problem sa bude len posuvat). Napr. do Myslavy (Kolibar) ci na Kremnicku alebo Mikoviniho. Co potom? Budeme postupne usekavat z tras liniek? Ako sa to vysvetli ostatnym cestujucim? "Je to kvoli obyvatelstvu z Lunika 9." Nakoniec to bude vyzerat aj tak, ze trebars L20 preleti celou Myslavou a jej zastavka bude az na Maši? Lebo tam je to pre nich uz dostatocne daleko?

Re #16889 Vladimír: Počkáme čo bude ďalej.
Reply on: eMareq #16871:
Ale z vyjadrení kompetentných v tlači som pochopil, že zavádzanie nástupu prednými dverami sa nemalo týkať len L11. A keď si ešte zoberiem, že niekde to malo byť celodenne a niekde iba v sedle, tak... ?

Re #16869 Záchvat: Dobre, tak revízor nie je Rambo. A vodič je? Ani ten nie. Takže síce stále nemáme riešenie, ale vieme, že nástup prednými dverami ním nie je.

Re #16874 1018: Niečo na to bude, ja osobne som len nešťastný z toho, že zase sa pre väčšinových obyvateľov vytvárajú "zakázané" miesta. Za socializmu boli problémoví občania roztrúsení po celom meste - malo to samozrejme kopec nevýhod. Ale teraz ma ešte viac desí vytváranie rôznych koncentračných zón len pre neprispôsobivé obyvateľstvo (KE - Luník IX, PO - Stará tehelňa, NR - Orechov dvor...), ktoré kumulujú všetky ich neduhy do astronomických rozmerov a pre bežných obyvateľov sa stávajú v praxi zakázanými zónami, kde je zdraviu a životu nebezpečné sa čo i len vyskytovať. Niekedy sa pýtam, kam spejeme. Teraz už ja ako pocitvý občan nemám v Košiciach len územia, kam nikdy nevkročím, ale už aj linky MHD, ktorými sa vo vlastnom záujme nikdy neodveziem? Ja neviem, to to je dlhé rozmýšľanie a debaty...
Reply on: TA #16859:
Bežného cetujúceho nazaujímajú neplatiaci cestujúci a čo sa týka nevábneho zápoachu, podnik na to má právne aj technické prostriedky, aby tomu zabránil, lenže ich nevyužíva a len sa potáca od krajnosti ku krajnosti.
PTKe en bloc: Som veľmi rád, že sa na KE diskusii po dlhom čase objavil zase jeden inteligentný a triezvo uvažujúci človek.
Reply on: eMareq #16871:
Ja by som o jednom riešení problému Luníka IX. vedel - prestať s pozitívnou diskrimináciou jeho obyvateľov a začať od nich vyžadovať dodržiavanie zákonnosti rovnako ako oo ostatného obyvateľstva. Do roka 47,5% obyvateľstva bude v base, ďalších 47,5% skape od hladu a tých 5% bezproblémových sa bude mať dobre.
Reply on: Nodes #16851:
Od právnika by som očakával konzistentnejší postoj...
Reply on: eMareq #16843:
Dopravný podnik pracuje absolútne nekoncepčne. Nevyvinul žiadnu snahu so situáciou na Luníku niečo spraviť a teraz sa snaží zodpovednosť za problém zvaliť na vodiča, na cestujúcich a na políciu, pričom si z cestujúcich robí rukojemníkov.
Pritom návrhov na korektné riešenie tu padlo niekoľko:
1) Na linku nasadiť na dlhšie obdobie revízorov a na základe vzniknuvších problémov zrušiť zastavovanie na Luníku, prípadne linku presmerovať.
2) Nasadiť elektronické označovače cestovných lístkov, na základe získaných dát zistiť, že zastávka je nevyužívaná a zrušiť ju/presmerovať linku.

Zmenu organizácie pohybu cestujúcich vo vozidle rámci tarifného odbavovania som ochotný tolerovať jedine v období znížených prepravných nárokov a hlavne v celej sieti liniek jednej trakcie jednotne, pričom pre potreby substrátu sa trombelusy od antabusov neoddeľujú, bo je to všetko gumokolná trakcia.
Reply on: 5 #16840:
Zaujímavé, že nad rekonštrukciou, resp. dosadením TRVALÉHO zabezpečovacieho zariadenia tej kategória, aké do KE patrí, sa odborný modrogum nezamyslel. Keby tu bol Esíčko, iste by s radosťou pohovoril o tom, ako sa dobre pracuje na takej "malej" stanice na provizórnom zabezpečovacom zariadení bez technického zisťovania voľnosti koľají a so skupinovými odchodovými návestidlami (=potreba každý vlak "odplácačkovať").
Reply on: 5 #16873:
Moja reč, na to mohol DPMK prísť už dávno. Prekážkou je síce fakt, že check in sa zatvára v individuálnych časových intervaloch pred odletom, čo by bolo potrebné tiež zohľadniť.

No a marketing je čarovné slovíčko, ktoré dokáže veľa. Na košickom letisku toho neletí až tak veľa, aby sa DPMK mohol dohodnúť s letiskom, aby sa na tabuli odletov/príletov objavili aj spoje MHD (namiesto číslo letu by bolo číslo linky ?). A ak by to nedovoľovali nejaké predpisy, tak pod veľkým displejom by bol menší s dvoma riadkami, v jednom najbližší príchod a v jednom najbližší odchod.

A k tomu ešte aspoň aj nejaké viacjazyčné letáčiky o možnosti využitia takejto linky so stručnými informáciami o tarife, možnostiach zakúpenia CL a CP.

Na letisku Gatwick ma nedávno prekvapilo nespočetné množstvo stojanov, tabúľ a propagačných materiálov nielen o možnostiach dopravy z/na letisko, ale vôbec komplexné informácie o doprave v Londýne a jeho širokom okolí. Letáčikov, brožúriek, knižočiek, plánikov a cestovných poriadkov sa tam dá spočítať možno aj do stovky.
Reply on: 1018 #16874:
Zdravotníci hovoria, že najlepšie riešenie je prevencia, tak prečo také niečo nezaviesť aj v MHD ? V Miškolci alebo zvlášť Sarajeve sa mi veľmi páčilo, že v skoro každom spoji som stretol nejakého revízora. V Miškolci sú revízori takí kultivovaní, že si nasadia pásky ešte pred nástupom a všetci čierni pasažieri ihneď vyskakujú. Lenže oni sú naozaj všade a pre tých čiernych je to určite veľmi nepríjemné a stresujúce toľko vyskakovať a na dlhšie vzdialenosti cestovať aj dosť dlhú dobu. A samozrejme, akí sú kultivovaní, taký majú aj patričný rešpekt. V Sarajeve som bol 2 roky po skončení občianskej vojny a veľa ľudí si cestovanie dovoliť nemohlo. Problémy s cestovaním však vyriešili veľmi elegantne a pritom v tom čase fungovala sieť o veľkosti minimálne ako v KE.
Reply on: PTKe #16855:
Trať poza Baumax sa plánovala hlavne kvôli plánovanej pokračujúcej výstavbe areálu VŠA, s veľkým, ak som dobre videl, trojkoľajným obratiskom pred dnešnou športovou halou Cassosport. Okrem hádzanárskej haly sú to však dnes jediné fungujúce objekty v tejto lokalite a OC Cassovia má v súčasnosti dobré spojenie. Široký trávnatý pás tak zrejme ostane len spomienkou za smelými plánmi.
Reply on: elektrickar #16857:
Odbočka viedla z Južnej triedy odbočením vľavo na Fejovu ul. a Štúrovu ul., kde sa pripojila pravotočivým oblúkom v parčíku na trať na stanicu. Táto spojka slúžila nákladnej doprave pre posun nákladných vagónov, ktoré by na oblúku s oveľa menším polomerom na Nám. osloboditeľov inak nevytočili.

Je to možné dodnes vidieť aj na záplatách na Fejovej ul., že oblúky sú s veľkými polomermi a v mieste odbočenia pred dnešnými potravinami, kde sa ulica láme v 90° uhle, prechádza koľaj čo najviac z jednej strany ulice na druhú.

Neskôr po roku 1964, v čase keď už spojka kvôli zrušenej nákladnej doprave stratila význam, bolo vyústenie z Fejovej ul. prerobené s odbočkou doľava, smerom ku Domu umenia a nákladné lokomotívy tadiaľ podľa rozprávania očitého pamätníka ťahali v špičke končiace vlaky do vozovne. Vodiči v špičke proste ukončili službu na konečných a údajne nebolo problémom zhliadnuť ani 5 či 10 vlečených električiek rôznych typov, vrátane T. Musel to byť veľmi zaujímavý úkaz.
Reply on: 1018 #16874:
prečo je vlastne nereálne dať policajta do busu na celý deň na linku smerujúcu na Luník IX ❓ Je to nezaplatiteľné? Keď chce DPMK získať tých 34 miliónov, ktoré im uchádzajú ročne na čiernych pasažieroch, tak zaplatiť policajta za cca 10000 SK mesačne nie je také ruinujúce.
Reply on: 5 #16877:
antidiskriminačná CVR - stačilo by iba, ak by bol úplne čierny s takým čelným sklom, aby do kabína vodiča nebolo vidieť. Na bok busu nastriekať - jazda zadarmo a ide sa. Ani dvere by nepotreboval. Jazdiť by mohol rýchlosťou cca 15 km/h a vystupovalo a nastupovalo by sa za jazdy. ?

1018 : toto riešenie by v podstate vyhovovalo všetkým v najväčšej miere. Jedine výhoda pre DPMK je diskutabilná. ?

Nodes : ak by sa začali cigáni oháňať diskrimináciou, že sa im zaviedol špeciálny bus, tak riešenie je jednoduché - zrušiť ho BEZ náhrady a môžu sa sťažovať i tomu onému Bruselovi.... ?
Reply on: 1018 #16874:
No prosím, aké jednoduché. A v garážach nám stojí nevyužitý 6264 (prosím nehľadať žiadnu dvojzmyselnú analógiu medzi jeho doterajším a navrhovaným využitím). Zopár menších úprav, spevniť kabínu, rovno vyhodiť označovače, nastriekať nejakú antidiskriminačnú CVR a hor sa na linku.
Reply on: 1018 #16874:
Lenže keď ich bude DPMK kdekoľvek a akokoľvek voziť zadarmo, tak potom nemá právo pýtať cestovné od nikoho... a práve o tom to je...
Reply on: 1018 #16874:
K Tvojej poslednej vete. Prave Cigani sa budu ohanat diskriminaciou v tom zmysle, ze im zaviedli specialny autobus, akoby im tym dali anajvo, ze do inych autobusov nemaju pristup. A ozaj, kto by tieto spoje financoval?
Otazkou je, ktore z moznych rieseni (a tych nie je vela) by znamenalo najvaecsi prinos. Totiz, ak len nejako lokalne zasiahneme na zastavky L9-razcestie a Sidlisko (povinnym nastupom na predne dvere, zrusenim zastavovania, atd) tak len presunieme ich nastup/vystup niekam inam. Bude ich menej, to nehovorim, ale radikalne to situaciu nezmeni. Ak zavedieme osobitnu linku L9 - NO so zastavovanim len na SOU dopravnom a nastupom len na predne dvere, opät budeme nutit vodicov "pytat si na papulu" . Celodenne tam dat policajta je vraj nerealne. Ak na takejto linke ostane nastup vsetkymi dverami, mozno by to bolo aj najlepsie. Ja viem, znie to ako blbost, ale ak sa tam hodi nejaky ukrajinak s moznostou fyzickeho oddelenia vodica, 30 min interval a cas prevadzky 8 - 18 hod., mozno by to bola najmensie zlo z pozicie vsetkych stran - DP, vodic, cestujuci, oni. DP usetri nezastavovanim / skratenim linky, vodic narozdiel od inych rieseni nebude musiet robit straznika a vyhadzovaca, cestujuci budu touto segregaciou nadseni a cigani radi, ze maju priamy, rychly spoj a zaroven nebudu moct cirkusovat a ohanat sa diskriminaciou.
Reply on: eMareq #16843:
L23 ani netreba hodinový interval, ale "spoj k odletu a spoj k príletu". Okrem zamestnancov letiska tam predsa jazdia len "lietajúci". Ale ide o to, aby o tej linke vedel nielen odlietajúci domáci, ale aj príletuvší ? turista. To znamená nejaké info priamo na letisku. Samotný hodinový interval bez nadväznosti by len zdvojnásobil stratovosť linky.

Re #16844 1018: K zachovaniu dopravnej obslužnosti - neviem, ktorý príklad si teraz myslel. L27 v úseku Jazero - ŽST je plne nahraditeľná linkami 3, 13 a 19, ktoré by vo večerných hodinách mali postačovať. Fakt si začínam myslieť, že po 20.00 by L27 mohla premávať od Ťahanoviec len po ŽST. Ale tých rezerv vidím viac. Podľa mňa má aj Furča po 20.00 zbytočne veľa ponúkaných kapacít, hlavne vo vzťahu k Palackého a NO.
Reply on: eMareq #16871:
Preto aj, aby som nemusel slapat peso od Kauflandu. Lebo si dam tu namahu a pockam na R1. A dalsia vec. Co tak zladit semafory pri Kauflande a pri Optime tak, aby elektricka iduca od objazdu stihla prejst bez cakania na krizovatke pri Optime? Myslim, ze to nestoji vela penazi.
Reply on: Nodes #16846:
Nemyslel som zachadzanie ku OC (a preco by aj).

Re #16865 Vladimír: Lunik IX je jednym velkym problemom (a turistickou atrakciou), MHD je len velmi malou castou z neho. Nikto, kto tam doteraz starostoval neprisiel na to ako ho zacat riesit a ako ho vobec vyriesit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.