Jednoducho tak, ako sa to uz parkrat zvyklo robit. L19 a 27 pri BPMK otocka a durchom naspät, prelet okolo krizovatky VSS, Juznou triedou, Jantarovou, Bajzovou na Palackeho a pokracovanie po svojej povodnej trase...
Dopravný podnik disponoval ku koncu minulého roka 60 autobusmi, z ktorých 31 bolo sólo autobusov a 29 bolo kĺbových. Prostredníctvom týchto autobusov najazdil podnik 2,6 mil. kilometrov a spotreboval 979 tis. litrov nafty za 26,5 mil. Sk. Cestujúci mohli využiť aj trolejbusy, pričom podnik ku koncu decembra minulého roka vlastnil 18 sólo trolejbusov a 28 kĺbových. S využitím týchto vozidiel najazdil 2,3 mil. kilometrov a spotreboval elektrickú energiu za 16,5 mil. Sk, čo je 5,2 mil. kilowatthodín.
To su mi pekni ucebnicami podkuti pracovnici DP, ktori nevedia, ze cim je o drot viac skrtane zberacom, tym sa trat skor zaplati.
Pocuj a ktory trombelus v KE rekuperuje? Pokial viem jediny rekuperacny trolejbus je v BA.
Add2 : nema nahodou KE najvacsie polozky pri trolejbusoch na vozokilometer?
Nemam nic proti pavukom. Ale v KE sa ta LiNEA po ktorej chodia trolejbusi sietou nazvat neda. Lineu treba rozsirit aspon o tu variantu ktora sa tu spominala a aj planuje aby to bol maly krok ku skvalitneniu dopravy. DP by si mal zohnat neake eurodotacie na vystavbu trati a hlavne na rekonstrukciu Elekttrickovej dopravy, treba nam nosny system. PKD ma jedineho normalneho cloveka vo vedeni ale sam nic nezmoze pokial budu okolo neho taky aky su.
Pouzitie trolejbusu ako doplnku k elektrickam povazujete za zhorsenie kvality MHD ako celku a tym za odradzanie cestujucich, aby sa spravali ekologicky. A viete, ze napr. ja osobne uprednostnujem trolejbus pred autobusom? Napr. aj preto, lebo mi prekaza vnutorny hluku autobusu. A ked su trolejbusy podla Vas take nevyhodne, preco napr. Ostrava a Brno maju taku siet aku maju?
Re #17487 yeti: som smutný a zároveň aj sklamaný z Vašeho názoru, myslím tie trolejbusy. Možno si myslite, že som tupý chmuľo, ktorý chce len to svoje. Áno možno som, ale po rozhovoroch a aj po prečítaní pár príspevkov od ľudí čo sa tomu venujú a rozumejú, stále budem trvať na trolejbusoch pre Košice. Neviem, možno ste si to zle vysvetlili, trolejbus nemá čo robiť na Terasa, Jazera a tam kde jazdí električka /taká manipulačná trať cez Komenského by mohla byť ? / Čo je oveľa dôležitejšie /kedže už máme trolejbusovú sieť takú ako máme, osobne celkom dobrú/ je spojiť Mier a KVP po trati L18, spojiť MMM a KVP po trati L34, zatrolejovať Ťahanovce, Podhradovú, Železníky, vybudovať slučku na stanicu /najsúrnejšie/ a to by hádam \"zatím\" stačilo.
Viete my mladí /aspoň časť/ chceme naozaj len dobre pre dopravu a je na škodu veci, že stále to viazne na jednom. A to na starej a zatrpknutej garnitúre /platí to vo všeobecnosti, pre všetky štátne podniky/. Ako by ste sa báli prijať konečne nové názory /hlavne keď sú prevdivé/ od prichádzajúcej generácie. Ja osobne nechcem, aby moje deti vyrastali v smradlavom meste, plnom áut /autobusov/ a dopravných kolón, kde už nebudú môcť ani poriadne dýchať. Chcem aby v mojom rodnom meste, konečne dostala šancu ekológia a tou je električka a trolejbus. Krásne to popísal 1018, tichý, ekologický, ekonomický... Preto Vás prosím /nemyslím Vás osobne/, ale kompetentných, nebojte sa a dajte šancu novým nápadom /názorom/, pretože čas sa kráti a mladá generácia /ktorá sa už hlási o svoje slovo/ tu je a tvrdo bude presadzovať svoje názory a šlapať Vám na krky až nakoniec zaujmeme Vaše teplé a dobre platené hniezdočka... ?
...Ten posledný odstavec myslím vo všeobecnosti...
PS: Ešte tak okrajovo, 1018 písal aj o možnosti vybočenia trolejbusu. Práve tento týždeň som bol svedkom vybočenia klobásy /kĺbový trolejbus/ z úzkej medziblokovej komunikácie /z manipulačnej trate/ na hlavnú dvojprúdovú komunikáciu, kde ešte po krajoch vozovky boli zaparkované osobné autá. No to, čo dokázalo to vozidlo, som skoro šok dostal ?. To kĺbovy autobus /príklad Ik435 by/ sa zalomil a už by sa s ním nepohlo...
Pokiaľ viem tak to funguje nasledovne: Cestujúci si musí vystúpiť, prejsť cez turniket a odtiaľ ide na pracovisko. S vodičom je to tak, že má zvlášť vstupnú kartu, ktorú pri prechode do a z areálu musí "označiť" v čítačke.
Chcem sa opytat - podla mojej dedukcie L 21 zachadza do arealu US Steel. Je mozne sa touto linkou len tak odviezt alebo kontroluju kto sa tam vezie? Ked som bol vo stvrtok pred VA USS, tak som videl tie kontroly - kazde auto musi otovrit motor aj kufor...
A dokonca kvôli tomu sa zrušila trať NMM - ŽS? O tom som fakt nevedel. Len sa veľmi čudujem, že tá cesta z Masarykovej k Pošte 22 sa ešte aj dnes vyskytuje medzi plánmi do budúcnosti. Jej prínos v porovnaní s potrebnými investíciami sa mi zdá mizivý. Električka do Košickej tiež nebude... Prioritou do budúcnosti v danom území by malo byť obnovenie zrušenej el. trate a nie komplikované mimoúrovňové cesty pochybného významu.
5: Ale ved to je viac 30 rokov stara vec! Vies preco sa zrusila trat NMM - ZS, ktora teraz tak chyba? Ano, elektricky museli ustupit autam a planovanej ceste z Masarykovej ku dnesnej Poste 22. Po zruseni trate na Bencurovej a napokon aj trojuholnika na Stromovej ul. sa nakoniec cesta nepostavila, aj ked sa tadial dodatocne naplanovala vetva elektrickovej trate na planovane sidlisko Kosicka Nova Ves v useku Masarykova - Priemyselna - Orechova - Secovska cesta.
K bodu 1 - Do sluzieb by podla mna stacilo vpisovat linku/smer napr. 180/1, ale to len za predpokladu, ze by nam vsetky busy hlasili. Lenze ako vieme 5201-5210, 4303, 5001, 5004, 5005 a vsetky elektricky okrem nizkopodlaznych nehlasia, cize musia nahadzovat ciele.
K bodu 2 - je mi uplne jasne, o com hovoris. V elektrickach mame palubaky na lavom boku v takej polohe, ze vykrutit lavu ruku k nemu je nanajvys problematicke, jedine sa to da vytocenim celeho trupu dolava o 90\' a pravou rukou natukat. A neviem si predstavit,a k by som to mal robit pocas jazdy. A este v abuse ?
3 - s tym si my zrejme nepomozeme, je to tak vsade
4 - ano, stava sa, ze ukazuju bludy, predovsetkym stare vozy, ked \"zamrznu\" panely.
5 (zacviky) - Recnicka otazka - ako sa moze stat, ze mlady vodic po 50 hodinach zacviku s cestujucimi nevie ovladat palubny pocitac? Pre mna to je nepochopitelne...
Zaver - stale tvrdim jednu vec, treba na to jedneho spravcu, ktory by sa staral o BUSE ako celok (priprava, nahravanie, vyhodnocovanie, kontrola, zaskolovanie, ZODPOVEDNOST ? ).
Faktická poznámka: yetiho príspevok nebol o slohu a ani o gramatike...
Re #17495 TA: Tak okrem na spomínaných novších Karosách by to malo fungovať aj na Ikarusoch rady 415 a 435. No a samozrejme na komplet Solarisoch. Tam to zabrzdenie funguje často aj pri zatvorených dverách ?
Re #17496 TA: Ak máš iba také starosti...
Papyr
http://mesto.sk/prispevky_velke/vrbove/dpmpukoncilminulor1114761360.phtml
Posledny odstavec:
Dopravný podnik disponoval ku koncu minulého roka 60 autobusmi, z ktorých 31 bolo sólo autobusov a 29 bolo kĺbových. Prostredníctvom týchto autobusov najazdil podnik 2,6 mil. kilometrov a spotreboval 979 tis. litrov nafty za 26,5 mil. Sk. Cestujúci mohli využiť aj trolejbusy, pričom podnik ku koncu decembra minulého roka vlastnil 18 sólo trolejbusov a 28 kĺbových. S využitím týchto vozidiel najazdil 2,3 mil. kilometrov a spotreboval elektrickú energiu za 16,5 mil. Sk, čo je 5,2 mil. kilowatthodín.
To su mi pekni ucebnicami podkuti pracovnici DP, ktori nevedia, ze cim je o drot viac skrtane zberacom, tym sa trat skor zaplati.