Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Chcem sa opytat - podla mojej dedukcie L 21 zachadza do arealu US Steel. Je mozne sa touto linkou len tak odviezt alebo kontroluju kto sa tam vezie? Ked som bol vo stvrtok pred VA USS, tak som videl tie kontroly - kazde auto musi otovrit motor aj kufor...
Reply on: eMareq #17499:
prepojenie Jantárovej a Južného nábrežia - to sa plánuje už ako dlho alebo je to len novinka ❓
Reply on: Sarko #17503:
nemala viesť súbežne s touto nepostavenou cestou aj visutá dráha á la Wuppertal ❓
Reply on: Sarko #17503:
A dokonca kvôli tomu sa zrušila trať NMM - ŽS? O tom som fakt nevedel. Len sa veľmi čudujem, že tá cesta z Masarykovej k Pošte 22 sa ešte aj dnes vyskytuje medzi plánmi do budúcnosti. Jej prínos v porovnaní s potrebnými investíciami sa mi zdá mizivý. Električka do Košickej tiež nebude... Prioritou do budúcnosti v danom území by malo byť obnovenie zrušenej el. trate a nie komplikované mimoúrovňové cesty pochybného významu.
5: Ale ved to je viac 30 rokov stara vec! Vies preco sa zrusila trat NMM - ZS, ktora teraz tak chyba? Ano, elektricky museli ustupit autam a planovanej ceste z Masarykovej ku dnesnej Poste 22. Po zruseni trate na Bencurovej a napokon aj trojuholnika na Stromovej ul. sa nakoniec cesta nepostavila, aj ked sa tadial dodatocne naplanovala vetva elektrickovej trate na planovane sidlisko Kosicka Nova Ves v useku Masarykova - Priemyselna - Orechova - Secovska cesta.
Reply on: salamander #9085:

K bodu 1 - Do sluzieb by podla mna stacilo vpisovat linku/smer napr. 180/1, ale to len za predpokladu, ze by nam vsetky busy hlasili. Lenze ako vieme 5201-5210, 4303, 5001, 5004, 5005 a vsetky elektricky okrem nizkopodlaznych nehlasia, cize musia nahadzovat ciele.
K bodu 2 - je mi uplne jasne, o com hovoris. V elektrickach mame palubaky na lavom boku v takej polohe, ze vykrutit lavu ruku k nemu je nanajvys problematicke, jedine sa to da vytocenim celeho trupu dolava o 90\' a pravou rukou natukat. A neviem si predstavit,a k by som to mal robit pocas jazdy. A este v abuse ?
3 - s tym si my zrejme nepomozeme, je to tak vsade
4 - ano, stava sa, ze ukazuju bludy, predovsetkym stare vozy, ked \"zamrznu\" panely.
5 (zacviky) - Recnicka otazka - ako sa moze stat, ze mlady vodic po 50 hodinach zacviku s cestujucimi nevie ovladat palubny pocitac? Pre mna to je nepochopitelne...
Zaver - stale tvrdim jednu vec, treba na to jedneho spravcu, ktory by sa staral o BUSE ako celok (priprava, nahravanie, vyhodnocovanie, kontrola, zaskolovanie, ZODPOVEDNOST ? ).
Reply on: eMareq #17499:
Prepojenie Triedy arm. generála L. Svobodu s Masarykovou ulicou ma zhodilo zo stoličky... ? . O tom som ešte nepočul.

Re #17497 Diggi: V disp. fóre je v stredu na L25 spomenutý aj 500*.
Reply on: TA #17489:
Faktická poznámka: yetiho príspevok nebol o slohu a ani o gramatike...
Re #17495 TA: Tak okrem na spomínaných novších Karosách by to malo fungovať aj na Ikarusoch rady 415 a 435. No a samozrejme na komplet Solarisoch. Tam to zabrzdenie funguje často aj pri zatvorených dverách ?
Re #17496 TA: Ak máš iba také starosti...
Dopravný systém v meste zlyháva, na súčasné potreby nestačí
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=21.10.2005/12110KV

Dobrú noc 🙂
Reply on: yeti #17487:


Ked hovorime o ucebniciach, tak aby bolo kazdemu jasno, uvediem par vypiskov z predmetu Mestske drahy, ktory sa prednasa na Zilinskej univerzite pre posluchacov odboru Cestna a mestska doprava:

Vyhody trolejbusovej dopravy:
- tichy a hygienicky chod
- moznost vybocenia z osi drahy do max. 4 - 5 m
- vyssia zivotnost nez u autobusu
- moznost uspory energie pri brzdeni (rekuperacia)
- elektrodynamicka brzda nesposobuje opotrebenie
- prevádzkove naklady su najnizsie (v porovnani s inymi druhmi MHD)

Max. prepravna kapacita vozidiel MHD/hod:
- autobus -= do 5.000 os/hod
- trolejbus = do 7.000-8.000 os/hod
- elektricka = do 15.000 os/hod
- rychlodraha = nad 1.000 os/hod (Praha 40.000 os/h)

2 grafy :

A. Percentualne -prevadzkove naklady trakcii na km/rok
B. Percentualne - prevadzkove naklady na miestokm
- v oboch grafoch su tri krivky, ktore nazorne ukazuju, ze zhruba pri ponuke miest do 1.000/hod je autobus najlacnejsi, potom sa ale poradie meni a cim vacsia ponuka miestkm/hod, tym vyraznejsia ekonomicka vyhodnost elektricky a trolejbusu pred autobusom...

Tym som nechcel povedat nic, len zacitovat ucebnicovu teoriu. ech si z toho kazdy vezme to, co uvazi za spravne...
Reply on: BMko #17494:
tak si to prejdime..uvádza sa tam linka č.25 na ktorú su najčastejšie nasadzované šačianské 5202 a 5231...teda ak to bola 5202 alebo niečo staršie, tak neviem ? ale neverím, že by si nevšimol, že mu niekto spadol pod kolesá, naviac sa tam píše že si nič nepamatá, čo ked ju sejmulo nejaké auto???
Na zastávke Spoločenský pavilón v smere do USS je vyvesený CP, kde je pri odchode o 6.07 poznámka " e ", avšak medzi vysvetlivkami sa nenachádza. To, že ten CP klepal nejaký expert potvrdzuje aj to, ako je napísaný odchod o 16.?? ( teraz si presne nepamätám ), pretože za minútou nasleduje 1. poznámka, 2. poznámka k tomu istému spoju je uvedená až za čiarkou a to isté platí aj pre 3. poznámku. Teda nie klasicky : 10abc, ale 10a, b, c.
Reply on: BMko #17494:
takže pokiaľ sú otvorené dvere, bus sa nepohne ❓ Pre ktoré typy to ešte platí ❓
Reply on: TA #17482:
Ak to bola Karosa b932 5211 -> a vyssie, neni sanca ze sa z autobusom pohol. Ale evidentne mam potom vlcica velmi sikovneho a vynaliezaveho synceka
Reply on: yeti #17487:
Môžem sa opýtať ako to bolo pôvodne premyslené s tou etapizáciou výstavby TD? ❓
Reply on: Dispecer #17490:
Ja viem iba o jednom Ikaruse 415 zo zelenimi pasmi na čalnom skle a je to 5004
Reply on: Sarko #17481:
ono by to bolo síce pekné mať v každom podchode kamery, len otázkou je, ako to zrealizovať, keď v momentálnej situácii Mestská polícia nemá peniaze ani len na zaplatenie ľudí, ktorí budú sedieť pred monitormi a sledovať, čo sa deje... ? ?
Ktorý Ikarus 415.30 má zelené pásiky na čelnom skle pod displejom a nemá klmatizáciu? Dňa 18.10.2005 bol na jednej z ťahanovských liniek idúcich okolo zastávky Sofijská. ❓ ❓ ❓
Reply on: Sarko #17488:
tá asfaltka tam tvori vlastne také " téčko ", teda ak stojím na tej križovatke :
- 1. rameno ide od veľkého parkoviska - smerom od OC Cassovia;
- 2. rameno ide od zadnej časti Cassosportu ( akoby od Optimy );
- 3. rameno ide od hádzanárskej haly, pričom križuje oplotenie haly a končí v podstate až pri vrchnom východe z haly.

Logicky vyplýva, že pretnuté bude toto 3. rameno, ktoré sa využíva, predpokladám, veľmi zriedkakedy. Niekedy sa nedalo dostať ani k hádz. hale, lebo tam bol umiestená betónová zátarasa. Funkcia tej asfaltky už zostane jedine na obsluhu zadného vchodu Cassosportu ( ak vôbec tá cesta ostane).


Re #17487 yeti : pekný sloh!
Reply on: TA #17484:
Vsak otazka je postavena tak, ze z nej vyplyva aj odpoved ?

K tomu predieraniu, uz rozumiem, ako si to myslel, ale to mas aj dnes, ved predsa L16 a L38 stoja na tom istom nastupisti. Aby sa nekopili autobusy len na jednom nastupisti, navrhol som prehodenie s inou skupinou liniek. A zadelovat linky podla odchodov zo zastavky je pri takom mnozstve liniek a roznych intervaloch nemozne, zvlast, ked rozne okolnosti ovplyvnuju prevadzku a aj pri najlepsej voli sa jednotlive spoje mozu a budu spolocne stretavat na jednom nastupisti. Vodic, ktory zastavi ako dalsi v poradi by mal aj tak pockat na odchod predosleho a potom sa posunut. Viem, ze nie vzdy sa to da, ked sa za sebou zastavia aj 4 autobusy, aby kazdy jeden vyckaval na odchod toho prveho. Na tejto zastavke som nastupoval do odchodu z KE denno-denne, ale ze by som sa musel predierat cez dav, to nie, skor maju problemy cestujuci, ktori chcu vystupit.

Re #17479 TA: O tej asfaltke viem, ta nova 4-prudovka ju bude pretinat kolmo alebo priblizne kolmo. Ten vyorany priestor som si vsimol uz skor aj ja, ale zda sa mi, ze je to vychodnejsie, ako ma viest nova komunikacia, ta by mala viest blizsie pri hale Cassosport nez pri hadzanarskej hale, ale mozem sa mylit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.