Reply on: yeti #17487:
Re #17487 yeti: som smutný a zároveň aj sklamaný z Vašeho názoru, myslím tie trolejbusy. Možno si myslite, že som tupý chmuľo, ktorý chce len to svoje. Áno možno som, ale po rozhovoroch a aj po prečítaní pár príspevkov od ľudí čo sa tomu venujú a rozumejú, stále budem trvať na trolejbusoch pre Košice. Neviem, možno ste si to zle vysvetlili, trolejbus nemá čo robiť na Terasa, Jazera a tam kde jazdí električka /taká manipulačná trať cez Komenského by mohla byť ? / Čo je oveľa dôležitejšie /kedže už máme trolejbusovú sieť takú ako máme, osobne celkom dobrú/ je spojiť Mier a KVP po trati L18, spojiť MMM a KVP po trati L34, zatrolejovať Ťahanovce, Podhradovú, Železníky, vybudovať slučku na stanicu /najsúrnejšie/ a to by hádam \"zatím\" stačilo. Viete my mladí /aspoň časť/ chceme naozaj len dobre pre dopravu a je na škodu veci, že stále to viazne na jednom. A to na starej a zatrpknutej garnitúre /platí to vo všeobecnosti, pre všetky štátne podniky/. Ako by ste sa báli prijať konečne nové názory /hlavne keď sú prevdivé/ od prichádzajúcej generácie. Ja osobne nechcem, aby moje deti vyrastali v smradlavom meste, plnom áut /autobusov/ a dopravných kolón, kde už nebudú môcť ani poriadne dýchať. Chcem aby v mojom rodnom meste, konečne dostala šancu ekológia a tou je električka a trolejbus. Krásne to popísal 1018, tichý, ekologický, ekonomický... Preto Vás prosím /nemyslím Vás osobne/, ale kompetentných, nebojte sa a dajte šancu novým nápadom /názorom/, pretože čas sa kráti a mladá generácia /ktorá sa už hlási o svoje slovo/ tu je a tvrdo bude presadzovať svoje názory a šlapať Vám na krky až nakoniec zaujmeme Vaše teplé a dobre platené hniezdočka... ?
...Ten posledný odstavec myslím vo všeobecnosti...
PS: Ešte tak okrajovo, 1018 písal aj o možnosti vybočenia trolejbusu. Práve tento týždeň som bol svedkom vybočenia klobásy /kĺbový trolejbus/ z úzkej medziblokovej komunikácie /z manipulačnej trate/ na hlavnú dvojprúdovú komunikáciu, kde ešte po krajoch vozovky boli zaparkované osobné autá. No to, čo dokázalo to vozidlo, som skoro šok dostal ?. To kĺbovy autobus /príklad Ik435 by/ sa zalomil a už by sa s ním nepohlo...
1018
Ked hovorime o ucebniciach, tak aby bolo kazdemu jasno, uvediem par vypiskov z predmetu Mestske drahy, ktory sa prednasa na Zilinskej univerzite pre posluchacov odboru Cestna a mestska doprava:
Vyhody trolejbusovej dopravy:
- tichy a hygienicky chod
- moznost vybocenia z osi drahy do max. 4 - 5 m
- vyssia zivotnost nez u autobusu
- moznost uspory energie pri brzdeni (rekuperacia)
- elektrodynamicka brzda nesposobuje opotrebenie
- prevádzkove naklady su najnizsie (v porovnani s inymi druhmi MHD)
Max. prepravna kapacita vozidiel MHD/hod:
- autobus -= do 5.000 os/hod
- trolejbus = do 7.000-8.000 os/hod
- elektricka = do 15.000 os/hod
- rychlodraha = nad 1.000 os/hod (Praha 40.000 os/h)
2 grafy :
A. Percentualne -prevadzkove naklady trakcii na km/rok
B. Percentualne - prevadzkove naklady na miestokm
- v oboch grafoch su tri krivky, ktore nazorne ukazuju, ze zhruba pri ponuke miest do 1.000/hod je autobus najlacnejsi, potom sa ale poradie meni a cim vacsia ponuka miestkm/hod, tym vyraznejsia ekonomicka vyhodnost elektricky a trolejbusu pred autobusom...
Tym som nechcel povedat nic, len zacitovat ucebnicovu teoriu. ech si z toho kazdy vezme to, co uvazi za spravne...