Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yeti #17487:
Pouzitie trolejbusu ako doplnku k elektrickam povazujete za zhorsenie kvality MHD ako celku a tym za odradzanie cestujucich, aby sa spravali ekologicky. A viete, ze napr. ja osobne uprednostnujem trolejbus pred autobusom? Napr. aj preto, lebo mi prekaza vnutorny hluku autobusu. A ked su trolejbusy podla Vas take nevyhodne, preco napr. Ostrava a Brno maju taku siet aku maju?
Reply on: yeti #17487:
Re #17487 yeti: som smutný a zároveň aj sklamaný z Vašeho názoru, myslím tie trolejbusy. Možno si myslite, že som tupý chmuľo, ktorý chce len to svoje. Áno možno som, ale po rozhovoroch a aj po prečítaní pár príspevkov od ľudí čo sa tomu venujú a rozumejú, stále budem trvať na trolejbusoch pre Košice. Neviem, možno ste si to zle vysvetlili, trolejbus nemá čo robiť na Terasa, Jazera a tam kde jazdí električka /taká manipulačná trať cez Komenského by mohla byť ? / Čo je oveľa dôležitejšie /kedže už máme trolejbusovú sieť takú ako máme, osobne celkom dobrú/ je spojiť Mier a KVP po trati L18, spojiť MMM a KVP po trati L34, zatrolejovať Ťahanovce, Podhradovú, Železníky, vybudovať slučku na stanicu /najsúrnejšie/ a to by hádam \"zatím\" stačilo.

Viete my mladí /aspoň časť/ chceme naozaj len dobre pre dopravu a je na škodu veci, že stále to viazne na jednom. A to na starej a zatrpknutej garnitúre /platí to vo všeobecnosti, pre všetky štátne podniky/. Ako by ste sa báli prijať konečne nové názory /hlavne keď sú prevdivé/ od prichádzajúcej generácie. Ja osobne nechcem, aby moje deti vyrastali v smradlavom meste, plnom áut /autobusov/ a dopravných kolón, kde už nebudú môcť ani poriadne dýchať. Chcem aby v mojom rodnom meste, konečne dostala šancu ekológia a tou je električka a trolejbus. Krásne to popísal 1018, tichý, ekologický, ekonomický... Preto Vás prosím /nemyslím Vás osobne/, ale kompetentných, nebojte sa a dajte šancu novým nápadom /názorom/, pretože čas sa kráti a mladá generácia /ktorá sa už hlási o svoje slovo/ tu je a tvrdo bude presadzovať svoje názory a šlapať Vám na krky až nakoniec zaujmeme Vaše teplé a dobre platené hniezdočka... ?

...Ten posledný odstavec myslím vo všeobecnosti...

PS: Ešte tak okrajovo, 1018 písal aj o možnosti vybočenia trolejbusu. Práve tento týždeň som bol svedkom vybočenia klobásy /kĺbový trolejbus/ z úzkej medziblokovej komunikácie /z manipulačnej trate/ na hlavnú dvojprúdovú komunikáciu, kde ešte po krajoch vozovky boli zaparkované osobné autá. No to, čo dokázalo to vozidlo, som skoro šok dostal ?. To kĺbovy autobus /príklad Ik435 by/ sa zalomil a už by sa s ním nepohlo...
Reply on: Jakub #17507:
Pokiaľ viem tak to funguje nasledovne: Cestujúci si musí vystúpiť, prejsť cez turniket a odtiaľ ide na pracovisko. S vodičom je to tak, že má zvlášť vstupnú kartu, ktorú pri prechode do a z areálu musí "označiť" v čítačke.
Reply on: Jakub #17507:
L21 nezachádza do areálu USSK, je to ako na VA USSK. Väčšina spojov naviac zachádza na dopravný úsek Haniska.
Reply on: Jakub #17507:
Zdá sa mi, že L 21 nezachádza do areálu U. S. Steelu. Ide po komunikácii súbežne s hranicou areálu. Medzi cestou a areálom je ešte železnica.
Chcem sa opytat - podla mojej dedukcie L 21 zachadza do arealu US Steel. Je mozne sa touto linkou len tak odviezt alebo kontroluju kto sa tam vezie? Ked som bol vo stvrtok pred VA USS, tak som videl tie kontroly - kazde auto musi otovrit motor aj kufor...
Reply on: eMareq #17499:
prepojenie Jantárovej a Južného nábrežia - to sa plánuje už ako dlho alebo je to len novinka ❓
Reply on: Sarko #17503:
nemala viesť súbežne s touto nepostavenou cestou aj visutá dráha á la Wuppertal ❓
Reply on: Sarko #17503:
A dokonca kvôli tomu sa zrušila trať NMM - ŽS? O tom som fakt nevedel. Len sa veľmi čudujem, že tá cesta z Masarykovej k Pošte 22 sa ešte aj dnes vyskytuje medzi plánmi do budúcnosti. Jej prínos v porovnaní s potrebnými investíciami sa mi zdá mizivý. Električka do Košickej tiež nebude... Prioritou do budúcnosti v danom území by malo byť obnovenie zrušenej el. trate a nie komplikované mimoúrovňové cesty pochybného významu.
5: Ale ved to je viac 30 rokov stara vec! Vies preco sa zrusila trat NMM - ZS, ktora teraz tak chyba? Ano, elektricky museli ustupit autam a planovanej ceste z Masarykovej ku dnesnej Poste 22. Po zruseni trate na Bencurovej a napokon aj trojuholnika na Stromovej ul. sa nakoniec cesta nepostavila, aj ked sa tadial dodatocne naplanovala vetva elektrickovej trate na planovane sidlisko Kosicka Nova Ves v useku Masarykova - Priemyselna - Orechova - Secovska cesta.
Reply on: salamander #9085:

K bodu 1 - Do sluzieb by podla mna stacilo vpisovat linku/smer napr. 180/1, ale to len za predpokladu, ze by nam vsetky busy hlasili. Lenze ako vieme 5201-5210, 4303, 5001, 5004, 5005 a vsetky elektricky okrem nizkopodlaznych nehlasia, cize musia nahadzovat ciele.
K bodu 2 - je mi uplne jasne, o com hovoris. V elektrickach mame palubaky na lavom boku v takej polohe, ze vykrutit lavu ruku k nemu je nanajvys problematicke, jedine sa to da vytocenim celeho trupu dolava o 90\' a pravou rukou natukat. A neviem si predstavit,a k by som to mal robit pocas jazdy. A este v abuse ?
3 - s tym si my zrejme nepomozeme, je to tak vsade
4 - ano, stava sa, ze ukazuju bludy, predovsetkym stare vozy, ked \"zamrznu\" panely.
5 (zacviky) - Recnicka otazka - ako sa moze stat, ze mlady vodic po 50 hodinach zacviku s cestujucimi nevie ovladat palubny pocitac? Pre mna to je nepochopitelne...
Zaver - stale tvrdim jednu vec, treba na to jedneho spravcu, ktory by sa staral o BUSE ako celok (priprava, nahravanie, vyhodnocovanie, kontrola, zaskolovanie, ZODPOVEDNOST ? ).
Reply on: eMareq #17499:
Prepojenie Triedy arm. generála L. Svobodu s Masarykovou ulicou ma zhodilo zo stoličky... ? . O tom som ešte nepočul.

Re #17497 Diggi: V disp. fóre je v stredu na L25 spomenutý aj 500*.
Reply on: TA #17489:
Faktická poznámka: yetiho príspevok nebol o slohu a ani o gramatike...
Re #17495 TA: Tak okrem na spomínaných novších Karosách by to malo fungovať aj na Ikarusoch rady 415 a 435. No a samozrejme na komplet Solarisoch. Tam to zabrzdenie funguje často aj pri zatvorených dverách ?
Re #17496 TA: Ak máš iba také starosti...
Dopravný systém v meste zlyháva, na súčasné potreby nestačí
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=21.10.2005/12110KV

Dobrú noc 🙂
Reply on: yeti #17487:


Ked hovorime o ucebniciach, tak aby bolo kazdemu jasno, uvediem par vypiskov z predmetu Mestske drahy, ktory sa prednasa na Zilinskej univerzite pre posluchacov odboru Cestna a mestska doprava:

Vyhody trolejbusovej dopravy:
- tichy a hygienicky chod
- moznost vybocenia z osi drahy do max. 4 - 5 m
- vyssia zivotnost nez u autobusu
- moznost uspory energie pri brzdeni (rekuperacia)
- elektrodynamicka brzda nesposobuje opotrebenie
- prevádzkove naklady su najnizsie (v porovnani s inymi druhmi MHD)

Max. prepravna kapacita vozidiel MHD/hod:
- autobus -= do 5.000 os/hod
- trolejbus = do 7.000-8.000 os/hod
- elektricka = do 15.000 os/hod
- rychlodraha = nad 1.000 os/hod (Praha 40.000 os/h)

2 grafy :

A. Percentualne -prevadzkove naklady trakcii na km/rok
B. Percentualne - prevadzkove naklady na miestokm
- v oboch grafoch su tri krivky, ktore nazorne ukazuju, ze zhruba pri ponuke miest do 1.000/hod je autobus najlacnejsi, potom sa ale poradie meni a cim vacsia ponuka miestkm/hod, tym vyraznejsia ekonomicka vyhodnost elektricky a trolejbusu pred autobusom...

Tym som nechcel povedat nic, len zacitovat ucebnicovu teoriu. ech si z toho kazdy vezme to, co uvazi za spravne...
Reply on: BMko #17494:
tak si to prejdime..uvádza sa tam linka č.25 na ktorú su najčastejšie nasadzované šačianské 5202 a 5231...teda ak to bola 5202 alebo niečo staršie, tak neviem ? ale neverím, že by si nevšimol, že mu niekto spadol pod kolesá, naviac sa tam píše že si nič nepamatá, čo ked ju sejmulo nejaké auto???
Na zastávke Spoločenský pavilón v smere do USS je vyvesený CP, kde je pri odchode o 6.07 poznámka " e ", avšak medzi vysvetlivkami sa nenachádza. To, že ten CP klepal nejaký expert potvrdzuje aj to, ako je napísaný odchod o 16.?? ( teraz si presne nepamätám ), pretože za minútou nasleduje 1. poznámka, 2. poznámka k tomu istému spoju je uvedená až za čiarkou a to isté platí aj pre 3. poznámku. Teda nie klasicky : 10abc, ale 10a, b, c.
Reply on: BMko #17494:
takže pokiaľ sú otvorené dvere, bus sa nepohne ❓ Pre ktoré typy to ešte platí ❓
Reply on: TA #17482:
Ak to bola Karosa b932 5211 -> a vyssie, neni sanca ze sa z autobusom pohol. Ale evidentne mam potom vlcica velmi sikovneho a vynaliezaveho synceka
Reply on: yeti #17487:
Môžem sa opýtať ako to bolo pôvodne premyslené s tou etapizáciou výstavby TD? ❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.