Reply on: SHORTY #16934:
Píšeš o tom, čo aj ja. Rozdiely medzi špičkou a sedlom sa postupne znižujú a tento trend bude naďalej pokračovať. Zvlásť silný je tento úkaz v prípade nosnej dopravy, o. i. aj preto, že koľajová sieť v Košiciach zabezpečuje prepojenia predovšetkým medzi demograficky staršími časťami mesta (Komenského, Terasa, Kuzmányho, Južná trieda, ale pomaly už aj Jazero). Čím viac dôchodcov na trase, tým slabšia špička a silnejšie sedlo. Ja si teda dovolím tvrdiť, že na mestských električkových linkách by vôbec nemuseli byť rozdiely vo výkonoch v priebehu dňa.Úplne opačný príklad je typ mladého sídliska, napr. Sídl. Ťahanovce, kde ešte pomerne mladé rodiny s pracujúcimi rodičmi a študujúcou mládežou vyháňajú špičkové nápory do nezvládnuteľných extrémov, ktoré ostro kontratujú s opadom dopytu v čase sedla.
Akokoľvek, aj Ťahanovce sa mi vždy zdali dopravne poddimenzované aj v čase sedla, ale to už je niečo o čom som písal v predošlých príspevkoch.
Vladimír
Sú polookruhy 1 a 8 nevyhnutnosť? Nie je možné radšej ich plánovanými vozmi posilniť L3, 7 a 9? Ak niekto silou mocou túži cestovať z Moldavskej na Alejovú, odpoveďou DPMK by mala byť skôr prestupná tarifa.
V súvislosti s novými linkami sa obávam najmä ich nemožnosti koordinácie s ostatnými linkami (následkom čoho by bol/bude systém "najprv všetko naraz a potom dlho nič"), ďalšie komplikovanie siete liniek novými linkami s riedkym intervalom a pod.