Reply on: mišo h #11190:
Naco robit veci jednoduchsie ked sa daju urobit zlozitejsie
Nemyslim si, ze je to dobry napad.Iba zbytocne prestupovanie z/na dalsiu linku (v tom sa straca priamost spojenia sidlisko - USS co je podla mna dolezite). Musel by si zvacsit vypravu aj ostatnych R (okrem R1 aj R3 prip. R4 a R7, lebo stavajuce intervaly by urcite nestacili).
R1 s celodennym hustym intervalom? Nemam ten dojem, ze to ma byt prave ona, ktora by mala jazdit tak casto. Mam obavy, ze by vo vacsine pripadov vozila vzduch, lebo obce (mestske casti) ako Peres, Polov, L.Dvor ci Lorincik az tak dobry celodenny interval nepotrebuju. Staci ked si spravis miniprieskum vytazenia R1 a R7 a zistis, ze tieto dva spoje plne vyhovuju.
Ak to mam uzavriet, tak sidliska maju dopravu do USS vyriesenu dobre a niesu potrebne taketo zmeny.
mišo h
autobusy by zo sídlisk zvážali ľudí na konečené električiek - napríklad ťahanovce a furča -- stanica, podhradová -- lokomotíva. tam by už čakali pristavené električky, ktoré by sa potom z mesta po rýchlodráhe dostali do železiarní. predpokladá to posilnenie najmä R1, ktorá by zo stanice odchádzala napríklad v dvojminútovom intervale počas polhodiny alebo tak nejako.
a hneď k tomu : R1 by sa stala štandardnou linkou s celodenným hustým intervalom - ľudia zo šace by prestupovali vo vstupnom areáli na terajšiu L26 - a ľudia z pereša a lorinčíka by využívali niečo ako kyvadlovú dopravu medzi oboma obcami - spoj by bol samozrejme koordinovaný s príchodmi a odchodmi električiek. cieľom by bolo dosiahnuť preferenciu električkovej dopravy a omnoho hustejšie intervaly pre obyvateľov šace, pereša a lorinčíka na trase do mesta a medzi jednotlivými obcami ako je to doteraz.
povedzte mi k tomu niečo, či by sa ušetrila energia, či by nebolo problémom prestupovanie a podobne - samozrejme s tým prestupom - musela by platiť prestupná tarifa. ďakujem