malo by zmysel zmeniť dopravu do železiarní takýmto spôsobom ?
autobusy by zo sídlisk zvážali ľudí na konečené električiek - napríklad ťahanovce a furča -- stanica, podhradová -- lokomotíva. tam by už čakali pristavené električky, ktoré by sa potom z mesta po rýchlodráhe dostali do železiarní. predpokladá to posilnenie najmä R1, ktorá by zo stanice odchádzala napríklad v dvojminútovom intervale počas polhodiny alebo tak nejako.
a hneď k tomu : R1 by sa stala štandardnou linkou s celodenným hustým intervalom - ľudia zo šace by prestupovali vo vstupnom areáli na terajšiu L26 - a ľudia z pereša a lorinčíka by využívali niečo ako kyvadlovú dopravu medzi oboma obcami - spoj by bol samozrejme koordinovaný s príchodmi a odchodmi električiek. cieľom by bolo dosiahnuť preferenciu električkovej dopravy a omnoho hustejšie intervaly pre obyvateľov šace, pereša a lorinčíka na trase do mesta a medzi jednotlivými obcami ako je to doteraz.
povedzte mi k tomu niečo, či by sa ušetrila energia, či by nebolo problémom prestupovanie a podobne - samozrejme s tým prestupom - musela by platiť prestupná tarifa. ďakujem
Povedzme, že sa o klbákoch už neuvažuje. Existuje aj niekde inde v SR, ČR prípad, že s nákupom klbákov už DP vôbec neráta?
Ale v tomto kontexte je zaujímavé, že práve od včera premáva B741 po GO. Nové klbáky ani za svet, ale staré chodia na GO. Nechápem.
Nie. Zakladna vlastnost akejkolvek trate MHD je, ze pod cca 75 sekund sa neda jazdit vobec, pretoze vozidla samy sposobuju zapchy. To sa da obist snad len automatizovanym systemom na segregovanej trati, ale ani tam sa to cislo 75 sekund moc neznizi. Ked si spocitas sucasny nasledny interval na Jecnej medzi 15. a 16. hodinou pracovneho dna, zistis, ze cini 80 sekund. A to je normalna elektrickova trat, ktora ide po ulici, stoji na semaforoch a este k tomu krizuje (semaformi, nie podjazdom) hlavnu prazsku magistralu (8 jazdnych pruhov).
O tom silne pochybujem a myslím si, že príčina je práve v tom, že DPMK neuvažuje o kĺbových vozidlách vôbec. V opačnom prípade by pri dodávkach Karos B932/952 od roku 2001 už nejaké tie B941/961 určite prišli.
"A sú také linky, kde by bol SU18 opodstatnený...". Prečo berieš SU18 ako konkrétny typ? Ja by som v súčasnej dobe považoval NP vozidlá už ako štandard!
"Ale myslím si, že električková trať má opodstatnenie tam, kde jedno sólo (=cca. 1 klobása) nepoberá." Nepobera co? (nerozumiem)
Re #11168 Sarko: Mozno je to tym, ze sa s klbovymi vozidlami v NP prevedeni nepocita a rata sa s tym, ze 15metrove budu stacit (osobny nazor). Popravde i mna zaujima, ked dosluzia vsetky klbove vozidla co bude dalej. A su take linky, kde by SU18 bol opodstatneny (cosi sa tu hovorilo o L32 - spaja viacero poliklinik/nemocnic - okrem nej?)
rozdeliť to na sóla a môžeme zaviesť do CP aj sekundy. Aspoň by sa jazdilo presne ( presnejšie ) ?
Myslím, že už ale v takomto prípade je cestujúcemu jedno, čo počká na svoj spoj 3 min. alebo 1,5 min. Cˇo potom má hovoriť ten, čo čaká 15 minút? Asi len prísť na zastávku včas a dúfať, že spoj nešiel skôr...
Všetkým, ktorí si myslia, že budú niekedy kratšie intervaly! Kratšie intervaly znamená viac vodičov, viac odvodov, väčšia obsluha a vyššie náklady. Zobudťe sa, lepšie už bolo! Všetko také sa už prejedlo za socíku, keď boli na L. 16 2a 3 min. intervaly. Nebojte sa . Za nášho života nič také nehrozí. P.S. 12 min. interval na L.50 je malý populistický zázrak. ?
No áno, v Prahe je Ječná asi také dôležité miesto, ako naše Nám. osloboditeľov. Presnejšie, okrem L9 tu premáva všetkých zvyšných 6 mestských električkových liniek s intervalom 15 min. v špičke a 20 min. v sedle (okrem L5, ktorá má celodenný 30 min. interval). Prevádzka tu bola v minulosti minimálne dvojnásobne silnejšia a s počtom 8 mestských liniek. Takže technicky to ani zďaleka nedosiahne stav, ako býval v90-tych rokoch. Problém bude skôr personálny=ekonomický.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr