Ta : Podobne to máš aj na cestnej komunikácii. Bežne je na nej prach a pod. Keď začne pršať vytvorí sa na nej šmykľavý maglajz a ten má podobné vlastnosti ako ľad. Trvá to dovtedy, kým trvaleší dážď nezmyje cestu, príp. koľajnice.
TA : ako mnohy dobre vieme medzi telesami dochadza k treniu. Lenze velkost trecej sily zavisi od velkosti adhezneho sucinitela na ktorom sa podiela vzdy minimalne dvojica telies, v nasom pripade ocelovej kolajnice a okolesnika kolesa. A ocel na mokru ocel ma lepsie trecie vlastnosti cize lepsiu adheznu vlastnost ako ocel na suchu ocel . Preto sa lepsie jazdi na plne mokrej kolaji ako suchej. Ak by si chcel nieco viac skus zabehnut do vedeckej kniznice a pozicat si neaku jednoduchsiu knizku technickej mechaniky zameranej na kinematiku tuheho telesa lebo o tom by sa dalo strasne vela pisat
No, nebol by som si tým taký istý. Na magistráte kvôli neodôvodniteľne veľmi nízkej cene za pozemok v tomto smere vypukol škandál a prieťahy. Myslím, že ešte nič nie je definitívne schválené, takže ani isté.
To nie je len problém Štúrovej, ale všade tam, kde sa listy dostanú. Ako spomínal BMko, je to problém žliabkových koľajníc a na uzavrenom koľajovom zvršku.
Ja by som odpovedal ako mi tu raz položil otázku Nodes, že na čom som ešte nejazdil Čo sa týka električiek, najradšej som jazdil na 2xT2, nezabudnuteľné spomienky mám napr. na jednokoľajku v lese z Jablonca do Liberca. Nikdy tiež nezabudnem na Brno, kde som si odjazdil celú sieť, vrátane pešej zóny a so všetkými typmi vozidiel a rôznych druhov modernizácií. Brno je odvtedy moja srdcová záležitosť.
Viete, ze uz su aj busy Solaris Urbino 3 ?... ale na stranke www.solaribus.pl v udajoch je vidiet len Solaris Urbino 12...Neviete,ci budu aj Solarisy 15 tejto serie v Kosiciach?
Y