Reply on: Balky #10759:
K občasným vs. pravidelným cestujúcim. Mesačný lístok stojí 390 Sk, jednorazový 12 Sk. Ak cestujúci použije MHD čo len 33-krát za mesiac, už na predplatnom cestovnom šetrí svoje peniaze. A to hovoríme o približne jednej ceste MHD-čkou za deň. Keď je reč o pravidelnom cestujúcom, predstavím si viac ako jednu cestu za deň. Ak by len chodil do práce a z práce každý pracovný deň, je to vyše 40 jázd mesačne.Záver: Ak niekto cestuje aspoň raz denne, vyplatí sa mu PCL, prestup ho finančne neznevýhodňuje. Ak niekto cestuje menej, PCL sa mu nevyplatí, no zároveň ho nemožno považovať za pravidelného používateľa MHD. Ak niekto cestuje aspoň raz denne a PCL nevlastní, okráda sám seba a nemá zmysel ho presviedčať.
Úplný záver: Cieľom je jednoznačne prestupná tarifa aj pre občasných cestujúcich. Ale na to treba mať zakúpenú techniku, ktorú momentálne DPMK nemá. Do tej doby sa bude musieť menšinový cestujúci prispôsobiť väčšinovému. Nie je možné vymýšľať nové priame linky pre cestujúcich, ktorí ich nepoužijú ani 33x za mesiac.
Re #10803 mišo h: Veru rozprávka. Aj v Brne mali kedysi do bludu električkových liniek s kadejakými príšernými intervalmi. Ale potom zaviedli prestupnú tarifu a výrazne obmedzili počet liniek. Teraz síce treba prestupovať viac, ale vzhľadom na krátke intervaly medzi spojmi to nie je problém, takže kvalita MHD sa zlepšila.
Re #10808 Y: V Blave majú vodiči ďaleko vyššie platy. Tí istí vodiči majú tiež ďaleko vyššie náklady na prežitie. Neviďme veci čiernobielo.
Re #10825 mišo h, #10837 Balky.: A čo si tým vyriešil? Namiesto lístku za 18 Sk na dve označenia môžeš rovno zlacnieť obyčajný lístok na 9 Sk a máš to isté.
Re #10848 Isidor: Joj, ako keby som sám napísal.
Re #10851 Balky: Bratislavské kombinované lístky, ktoré popisuješ, považujem za zvrhlosť. Prínos pre cestujúceho je nieleže minimálny, tarifa komplikovaná, ale náklady pre dopravcu zbytočne vysoké. Neverím, že sa DPB vôbec oplatí takéto lístky zadávať do tlače.
bonzak