Reply on: Sarko #10867:
neviem presne kde, ale skutocne som videl plan trasy elektricky na sidl. Tahanovce z Lokomotivy. Elektricka sa mala na sidl. Tahanovce otacat na mieste, kde dnes stoji METRO. s tym vedenim cez trasy cez Alvinczyho to neznie zle, ale bolo by treba aj tak postavit most cez zeleznicnu trat. neviem si predstavit iny sposob, akym by elektricka trat krizovala.
na poli pri Anicke mal podla planov vzniknut velky rekreacno-zabavny areal dokonca so sedackovou lanovkou na Hradovu, prip. do ZOO. dnes na Kostolianskej ceste niet koho obsluhovat, ale podla planov to malo byt inak. keby trasa elektricky viedla tam, tak by tam nemusela nikde zastavovat, aby bola rychlejsie na sidl. Tahanovce. s planom noveho tahanovskeho mosta plati este aj dnes stavebna uzavera na pripadne v buducnosti asanovanych uliciach.
Sarko
Čo sa týka predstavy regiotramu, ktorú si tu naznačil, tak sa na to pozrime. Električku by si napojil na Masarykovu, viedol iba 1,4 km po železničnej trati a potom ju znova odpájal na vlastnú električkovú trať. To by bolo podľa mňa zbytočne komplikované, pretože tam kvôli krátkemu úseku budeš musieť nasadiť drahé dvojsystémové vozidlá a zložito prepájať trakcie. Tých 1,4 km električkovej trate, oddelenej od železničnej, vyjde v konečnom dôsledku určite menej. Zriadené zastávky po tejto trase toto územie aj riadne obslúžia. Vedenie električky po žel. trati je vhodné na územia mimo zastavanej oblasti, resp. pre dvojsystémové jednotky, ktoré premávajú zo vzdialenejších miest zahrnutých do integrovaného systému, so zastavovaním na termináloch, vybudovaných na frekventovaných miestach a prestupných uzloch.