Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #10867:
neviem presne kde, ale skutocne som videl plan trasy elektricky na sidl. Tahanovce z Lokomotivy. Elektricka sa mala na sidl. Tahanovce otacat na mieste, kde dnes stoji METRO.
s tym vedenim cez trasy cez Alvinczyho to neznie zle, ale bolo by treba aj tak postavit most cez zeleznicnu trat. neviem si predstavit iny sposob, akym by elektricka trat krizovala.
na poli pri Anicke mal podla planov vzniknut velky rekreacno-zabavny areal dokonca so sedackovou lanovkou na Hradovu, prip. do ZOO. dnes na Kostolianskej ceste niet koho obsluhovat, ale podla planov to malo byt inak. keby trasa elektricky viedla tam, tak by tam nemusela nikde zastavovat, aby bola rychlejsie na sidl. Tahanovce. s planom noveho tahanovskeho mosta plati este aj dnes stavebna uzavera na pripadne v buducnosti asanovanych uliciach.
Reply on: Peter 523 #10865:
Nie, ved realne existuje zatial jazdyschopna 349 + 352.
Re 10864 Y: OK, ja som rád, keď o tých nápadoch môžeme diskutovať. Čo sa týka trate na sídl. Ťahanovce, pri trasovaní cez Alvinczyho nie je iná možnosť ako súbeh so železnicou od Rampovej po Hlinkovu. Tu žiadne železničné zastávky podľa mňa nevzniknú a ak áno, tak maximálne len pod nadjazdom Hlinkovej ul., kde je priestoru dostatok. Ak trať z Komenského, tak jedine od Krajského úradu po Hlinkovej. Od Lokomotívy to neprichádza do úvahy, pretože tam dvojkoľajnú trať nie je kde postaviť, potom by viedla miestami, kde tá 14-ka raz za pol hodiny bohato postačuje a treba si tiež uvedomiť, že výstavba prepojovacej komunikácie a nového mosta v starých Ťahanovciach sa mala budovať súbežne s ich asanáciou. A nakoniec by sa Ťahanovčania ešte museli voziť aj obkľukou a nezmyselne od začiatku sídliska na jej koniec! Čiže samé zbytočné prekážky. Vybúranie niekoľkých ulíc v obci Ťahanovce pritom predstavuje neprekonateľný problém, preto je o tomto variante úplne zbytočne čo len uvažovať. Inak som nerozumel, ako si to myslel s tou odbočkou na Komenského pri jedenástke. No a k tej Stupavskej. Prišiel som na to, že pri zastávke Sečovská je krčma, ktorá sa volá Stupavská. Najskôr si myslím, že je to hovorový názov v tejto súvislosti.
Reply on: Y #10864:
jedine co je na Secovskej spolocne so Stupavskou, je Stupavska krcma. preco by sa volala ulica, ktora vedie smerom na Secovce Stupavska? nema to logiku...
Sarko: uz vsetky elektricky so sedadlami 2+1 su uz mimo provoz?
Sarko : To s tou železnicou , to bol len môj momentálny nápad. Keby sa mala stavať električková trať na sidl. Ťahanovce, tak by to asi nebolo súbežne zo železnicou, lebo v rámci integr. dopravy sa tam plánujú zriadiť nové zastávky pre vlaky v severnej časti mesta. Elktričková trať by sa hodila ako odbočka na Komenského pri jedenástke, alebo z loky cez Aničku.
A čo sa týka Stupavskej cesty viem to od starých košičanov. V tejto štvrti som aj vyrástol a odjakživa sme ju tak volali. Takže možno historické mapy.
Isidor: som za prestupny tarif ale nie na baze kosickych grafikonov.
Reply on: Papyr #10861:
No tom som teda blbec. Ja som samozrejme uvazoval o stave od roku 1974, kedy bola u nas povinne nariadena neprestupna tarifa a cena listka 1 Kcs. Ale na http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef252a2124351f25362f2b3a242136253230ef392b2e212c23 v sekcii Tarifa sa docitame, ze v r. 1946 stal v Bratislave prestupny listok na 60 min. a dva prestupy 2,50 Kcs. Mne nedoslo, ze kedysi sedeli v autobusoch sprievodcovia, cize elektronicke stikatka neboli potrebne 🙂
Reply on: Isidor #10860:
Nie som si isty, ale myslim, ze v ex-CS s tym prisla prva prave Praha. Celosvetovo neviem, ale podla mna sa to nepraktikuje dlhsie nez nejakych 15-20 rokov (suvis s rozvojom elektroniky - oznacovace s tlaciarnickou alebo citackou magnetickych pruhov).
Reply on: Balky #10851:
Jou, veď ako marketingový, alebo aspoň "imidžový" ťah od DP si to viem veľmi dobre predstaviť. Ak sa nechám uniesť teoretickými úvahami, príde mi však 12/22 ako nevýhodné pre DP - oproti súčasnému stavu mu to prinesie (ak si odmyslíme pete.-ho "znepoužiteľnené" lístky) len stratu. Naopak, 14/24 by síce zabezpečilo zisk, ale pre cestujúcich by znamenalo otvorené zdražovanie.
Takže takýto systém by sa dal najlepšie zaviesť pri plošnej úprave tarify (zvyšovaní cien) a mohol by celkom dobre pôsobiť ako "zvýhodnenie".
Ale pointa je v inom. Dôležitejšie ako takéto "multilístky" je v správnom momente zaviesť onú časovú prestupnú tarifu (ad "správny moment" - až som si povzdychol, keď som včera vo svojom archíve našiel časový lístok DP Praha z r.1996 (otázka - kto a kde s tým prišiel najskôr?)) A potom bude mať zmysel baviť sa aj o drobnostiach ako toto.
Celkom pekny web o produkcii Tatry:
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/

vratane DF (vsetko po nemecky), fotogalerii, popisov ...

Od pondelka dostávajú Ťahanovčania expresnú autobusovú linku
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=18.2.2005/7022KV

(piatkove vydanie Kosickeho Vecera)
Giorgio: neboj coskoro to tu najdes na stranke
Som v ke 5 minut a az mi zle prislo ked som videl stare linkove tabule na ikacoch bez uvedenia tras. Kde su povodne tabule? Ved vozidlo nie je poriadne vybavene smerovymi tabulami. To si turista vycucat ako to ide? Dalsia raritka vodic nemenovanej zehliacej supravy presiel do dobytcaku a na slave palubaku nalistovaval ciel pre dobytcak. Hlavne ze mame informacny system za stotisic. Ale HArting spojka pojem neznami. Hlavne ze ideme zavadzat bck a elektro oznacovace. Som zvedavy ch kazdu zastavku bude chodit do dobytcaku potvrdzovat zastavku a aka bude synchronizacia strojcekov a palubaku.
Reply on: Balky #10845:
Na doplnenie: Ani lacnejsi zositok s desiatimi JCL nie je ziadna novinka. Dlhe roky sa pouziva v Budapesti.
Nevie niekto niečo o Karosách LC 735 (farba rok výr.+zar. , príp. aj vyradenia špz,...)
(robím databázu vozidiel MHD v KE , stav je nasledovný: 610 busov (vrátane Mercedesu a Pragy V3S, vysokozdvižného vozíka a ďalších blbostí), 361 električiek (mám v tom bordel, nepomôže mi niekto ?? ? ) a 27 tbusov. A zároveň hľadám niekoho kto by mi s tým pomohol).
? ? ☺ ? ? ? ?
Reply on: Y #10831:
Ak máš na mysli osadenie trakčných stĺpov na moste na Palackého (križovatka Sečovská - Prešovská), tak to by sedelo, keďže je tu plánovaná vetva III/A trolejbusovej siete.
Reply on: Y #10830:
Ťahanovský a furčiansky kopec sú strmé? Viezol si sa niekedy električkou v Prahe na Tróji? Že nie? Odporúčam a potom Ťa úvahy o zubačke prejdú ?

Ad Stupavská: To sa tak hovorilo Sečovskej ceste alebo inej lokalite, ktorá sa už nepoužíva? Lebo na oficiálnych mapách vidím do konca 60-tych rokov iba Sečovskú a od 70-rokov úsek od križovatky s Tr. gen. Svobodu po koniec Košickej Novej Vsi ako Ul. 1. päťročnice.
Reply on: Y #10830:
Ja som vo svojom príspevku písal hlavne, čo je naprojektované a čo má šancu, že sa bude dať vybudovať. To, či to niekedy bude alebo nebude, je iná kapitola.

Čo sa týka predstavy regiotramu, ktorú si tu naznačil, tak sa na to pozrime. Električku by si napojil na Masarykovu, viedol iba 1,4 km po železničnej trati a potom ju znova odpájal na vlastnú električkovú trať. To by bolo podľa mňa zbytočne komplikované, pretože tam kvôli krátkemu úseku budeš musieť nasadiť drahé dvojsystémové vozidlá a zložito prepájať trakcie. Tých 1,4 km električkovej trate, oddelenej od železničnej, vyjde v konečnom dôsledku určite menej. Zriadené zastávky po tejto trase toto územie aj riadne obslúžia. Vedenie električky po žel. trati je vhodné na územia mimo zastavanej oblasti, resp. pre dvojsystémové jednotky, ktoré premávajú zo vzdialenejších miest zahrnutých do integrovaného systému, so zastavovaním na termináloch, vybudovaných na frekventovaných miestach a prestupných uzloch.
Reply on: Isidor #10848:
Minuly tyzden som bol v Blave, preto som tak mudry. No teraz ma napadlo, ze ak by som si pred ZST v novinovom stanku pytal listok 4x30min za 66Sk, ako by sa na mna pozrela predavacka. Najskor by som si u nej musel kupit 4 zakladne JCL za 18Sk. Mozno tieto zvyhodnene listky predavaju len na predajnych miestach DP. Aj to som sa o nich musel dozvediet z iMHD. ?
Ale je to vyborne, takto sme na 1CL /4x30min) sli dvaja-tam a spät.
pacili sa mi aj ostatne kombinacie, ako cestujuci s batozinou, dospeli s detmi,dokonca zlavnene mnozstevne listky...
urcite by aj v KE nasli svoje opodstatnenie.
Reply on: Isidor #10848:
Hm, nemusis ist do Blavy, aby si sa dozvedel o mnozstevnych listkoch. Staci navstivit blavacke iMHD.
Ale suhlasim s tebou, fakticky sa jedna o zlacnenie JCL...a kto by kupoval zakladne JCL?Mozno presne ti, ktorych si spomenul, t.j. turisti, nahodni (alebo obcasni)cestujuci, cestujuci, co nevedia o zvyhodnenych JCL.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.