Som v ke 5 minut a az mi zle prislo ked som videl stare linkove tabule na ikacoch bez uvedenia tras. Kde su povodne tabule? Ved vozidlo nie je poriadne vybavene smerovymi tabulami. To si turista vycucat ako to ide? Dalsia raritka vodic nemenovanej zehliacej supravy presiel do dobytcaku a na slave palubaku nalistovaval ciel pre dobytcak. Hlavne ze mame informacny system za stotisic. Ale HArting spojka pojem neznami. Hlavne ze ideme zavadzat bck a elektro oznacovace. Som zvedavy ch kazdu zastavku bude chodit do dobytcaku potvrdzovat zastavku a aka bude synchronizacia strojcekov a palubaku.
Nevie niekto niečo o Karosách LC 735 (farba rok výr.+zar. , príp. aj vyradenia špz,...)
(robím databázu vozidiel MHD v KE , stav je nasledovný: 610 busov (vrátane Mercedesu a Pragy V3S, vysokozdvižného vozíka a ďalších blbostí), 361 električiek (mám v tom bordel, nepomôže mi niekto ?? ? ) a 27 tbusov. A zároveň hľadám niekoho kto by mi s tým pomohol).
? ? ☺ ? ? ? ?
Ak máš na mysli osadenie trakčných stĺpov na moste na Palackého (križovatka Sečovská - Prešovská), tak to by sedelo, keďže je tu plánovaná vetva III/A trolejbusovej siete.
Ťahanovský a furčiansky kopec sú strmé? Viezol si sa niekedy električkou v Prahe na Tróji? Že nie? Odporúčam a potom Ťa úvahy o zubačke prejdú ?
Ad Stupavská: To sa tak hovorilo Sečovskej ceste alebo inej lokalite, ktorá sa už nepoužíva? Lebo na oficiálnych mapách vidím do konca 60-tych rokov iba Sečovskú a od 70-rokov úsek od križovatky s Tr. gen. Svobodu po koniec Košickej Novej Vsi ako Ul. 1. päťročnice.
Ja som vo svojom príspevku písal hlavne, čo je naprojektované a čo má šancu, že sa bude dať vybudovať. To, či to niekedy bude alebo nebude, je iná kapitola.
Čo sa týka predstavy regiotramu, ktorú si tu naznačil, tak sa na to pozrime. Električku by si napojil na Masarykovu, viedol iba 1,4 km po železničnej trati a potom ju znova odpájal na vlastnú električkovú trať. To by bolo podľa mňa zbytočne komplikované, pretože tam kvôli krátkemu úseku budeš musieť nasadiť drahé dvojsystémové vozidlá a zložito prepájať trakcie. Tých 1,4 km električkovej trate, oddelenej od železničnej, vyjde v konečnom dôsledku určite menej. Zriadené zastávky po tejto trase toto územie aj riadne obslúžia. Vedenie električky po žel. trati je vhodné na územia mimo zastavanej oblasti, resp. pre dvojsystémové jednotky, ktoré premávajú zo vzdialenejších miest zahrnutých do integrovaného systému, so zastavovaním na termináloch, vybudovaných na frekventovaných miestach a prestupných uzloch.
Minuly tyzden som bol v Blave, preto som tak mudry. No teraz ma napadlo, ze ak by som si pred ZST v novinovom stanku pytal listok 4x30min za 66Sk, ako by sa na mna pozrela predavacka. Najskor by som si u nej musel kupit 4 zakladne JCL za 18Sk. Mozno tieto zvyhodnene listky predavaju len na predajnych miestach DP. Aj to som sa o nich musel dozvediet z iMHD. ?
Ale je to vyborne, takto sme na 1CL /4x30min) sli dvaja-tam a spät.
pacili sa mi aj ostatne kombinacie, ako cestujuci s batozinou, dospeli s detmi,dokonca zlavnene mnozstevne listky...
urcite by aj v KE nasli svoje opodstatnenie.
Hm, nemusis ist do Blavy, aby si sa dozvedel o mnozstevnych listkoch. Staci navstivit blavacke iMHD.
Ale suhlasim s tebou, fakticky sa jedna o zlacnenie JCL...a kto by kupoval zakladne JCL?Mozno presne ti, ktorych si spomenul, t.j. turisti, nahodni (alebo obcasni)cestujuci, cestujuci, co nevedia o zvyhodnenych JCL.
Setrime lesy Ako povedal Balky, v BA to funguje a nemyslim si, takychto dvojlistkov sa preda viac ako obycajnych...
Listky na 2 jazdy by boli vyhodne nielen pre ludi, ale aj pre dopravcu, lebo casto by sa stavalo, ze cestujuci na ten druhy listok zabudne/strati ho/spravi ho nepouzitelnym... tzn, cisty zisk pre dopravcu.
To ja neviem, v Blave som nebol ani nepamatam Ani o ich "mnozstevnych listkoch" som, popravde, este nepocul. Jednorazove listky si ale podla mna budu kupovat ludia, ktori o viacnasobnych nevedia, alebo turisti/"sviatocni cestujuci", ktori naozaj idu len tu jednu cestu. Takych ludi je vsak minimum, preto tarifu 12/22 mozno povazovat za fakticke zlacnenie JCL na 11 Sk. Takze ked uz, tak by sa viac hodilo trebars 14/24.
Aj tieto 3 ulice síce patria pod MČ DH, to uznávam, ale od panelákovej Furče sú príliš ďaleko. Keby sme chceli byť úplne presní, tak L20 má oficiálne na Furči až 2 zastávky (+Orechová). Podľa tejto teórie potom ale cez Furču jazdia aj L11, 13, 19...
Nie, JCl by stal 12Sk, no chapal by som to ako ustretovy krok DP, keby listok pre 2jazdy(hocijake, t.j. aj o rok) uz stal menej. presne ako Papyr naznacil, uz by sa jednalo o mnozstevnu zlavu.(Pozri si listky v Blave 30min=18Sk, no 2x30min=34Sk,4x30min=66Sk). Dokonca by sa dalo uvazovat o knizke s 20timi JCL za cenu napr.200Sk.
Re #10842 Papyr: Velmi dobre sa na to pamatam,nebolo to tak davno-naposledy reko Juznej triedy, predtym uprava podchodov na Jazere...Ale je v tom rozdiel. Vtedy sa stikal JCL pre jednu jazdu, pricom v skutocnosti sa cestujuci viezol na 2linkach, no prestup na nahradnu dopravu bol iniciovany DP (nebolo to z vole cestujuceho).To znamena, ze za normalnych okolnosti by cestujuci cestoval jednou linkou za cenu JCL.
Spominany obojstranny listok by sa tiez oznacoval na 2stranach, no cestujuci by mohol mat 2jazdy na 2roznych linkach.
To mi vysvetlovat nemusis. Ja sa pytam, kto si este kupi listok za 12, ak existuje dvojlistok za 22.))Re #10842 Papyr: toto stale plati. Pri vylukach, mimoriadnych udalostiach alebo vzdy, ak je prerusene za normalnych okolnosti priame spojenie, stika sa po prestupe ten isty JCL z opacnej strany. Je to sice take polovicate (az ziadne) "riesenie", ale aspon je to (teoreticky) fer.
Ved si pamatam velmi dobre, ze ked v roku 1996 bola vylucena doprava myslim na zel.stanicu (alebo to bolo nad Jazero? Kazdopadne existovali nahradne autobusy linky c.3), tak pri prestupe z NAD do elektricky alebo opacne sa povodne oznaceny listok oznacoval este raz zhora, aby cestujuci nemuseli platit za prestup, ktory tam normalne nebyva. To sa mi vtedy na DPMK velmi pacilo. Cize oznacovanie listkov z oboch stran v Kosiciach uz bolo, ziadna novinka to nie je.
A to, co navrhujes ty, skutocne nie je prestupny listok, ale mnozstevna zlava pri kupe dvoch neprestupnych listkov. PRESTUPNY LISTOK JE OBMEDZENY CASOM. O tom sa nediskutuje.
To uz rovno mozu zlacnit JCL na 11 Sk. Kto a ako zisti, ci ten druhykrat stiknuty listok bol "nacaty" pred par minutami v inom spoji alebo mesiac dozadu?
Isidor