Dopravný podnik by si mal vytýčiť nejaký plán - určitú víziu MHD v tom a v tom roku. A tomu podriadiť všetko ostatné. To znamená, že ak vieme, že električka bude nosná, môžeme pomaly redukovať z roka na rok dodávky autobusov a ušetrené investičné prachy vrážať do električkovej prevádzky. Veď sa stačí pozrieť na košické trate - ako napísal kol. jasnosko - všade samá "tridsiatka", tu-tam "desiatka". Keď som bol v Brne, plakal som od dojatia pri zistení, koľko sa dá ísť cez výhybku a ako sa dá ísť do pravého uhla.
Neviem, či som naivný, ale chcem veriť, že sa začne blýskať na lepšie časy (prestupná tarifa a pod.)
Neviem, či som naivný, ale chcem veriť, že sa začne blýskať na lepšie časy (prestupná tarifa a pod.)
Bolo na čase, bo nástup prednými dverami s štikanie lístkov nie je pre vynaliezavých východniarov prekážka ako sa neodviesť načierno
Budete mať dúfam lepšie výnosy = a to by malo znamenať lepšie výkony. Ľudia musia pochpoiť, že MHD je služba a za služby treba platiť.
Sarko
Nástup cez predné dvere ani zďaleka nespĺňa svoj účel. Môj optimistický odhad je, že až 1% vodičov poctivo a prísne kontroluje jednorazové, resp. predplatené CL (hlavne na nočných linkách). Ostatní sa buď tvária, že kontroluju a niektorí vôbec. Tento systém v podstate len diskriminuje, kto vyzerá k svetu, ten nie je podozrivý, ostatní áno. Vodič vôbec nemá šancu vysledovať tú rôznorodosť CL, nemá na to priestorové podmienky, dobré svetlo a čas. Pri nástupe cez predné dvere som sa stretol s už použitými vyhladenými (tzv. vyžehlenými) CL alebo si všimol, že cestujúci ukazujúc mesačník tam má čosi úplne iné alebo napr. nájdený kupón z predošlého mesiaca. Keby som to sám nevyskúšal zo zvedavosti, neveril by som...