Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #80184:
Daný "jav" sa vyskytoval za každej ponovembrovej éry, za každej vlády. Nie je to žiadna novinka spojená so súčasnými účinkujúcimi, pred nimi bolo to isté. Novinkou je výrobca v segmente, v ktorom v našom regióne ešte nie je pretlak konkurencie. A tam sa preto dá rozprávať o celkom iných ekonomických ukazovateľoch. TD je pre svoju štandardnú ekonomickú výhodnosť, ktorá nie je ničím novým, momentálne bez šance. Naopak, finančne niekoľkonásobne výhodnejšie ekologické vozidlá majú zelenú a nadmieru spokojné mesto preto rado uvíta ďalšie série dodávok hneď ako to bude možné. Normalizácia situácie nastane až keď sa sa ekonomické ukazovatele pre ekologické vozidlá priblížia štandardným, takže ekonomika nebude tak silno nútiť odberateľov uprednostňovať jeden typ pred ostatnými.
Reply on: Isidor #80191:
Podľa košickej logiky nie sú najdrahšie na kúpu, lebo však eurofondy "proste sú".
Reply on: veteran #80190:
vsjo okej, keďže ako som sa dočítal na smetisku od keiyetiho z DPMK, tak elektrobusy sa hodia na špičkové výkony v trhaných smenách... asi pretože sú najdrahšie na kúpu a najlacnejšie na prevádzku, tak aby jazdili čo najmenej, logicky
Reply on: Isidor #80189:
U nás sú tieto cirkusy s dvojicou vozidiel na jednu službu tiež len testovacia fáza projektu zavedenia elektrobusov? A cez víkendy, keď nie je vonku ani jeden, je výskumná prestávka? ?

Dozornej rade toto zjavne nevadí (lebo držhubné). Médiá poriadne o elektrobusoch ani nevedia, nieto ešte kam a koľko ich posielajú. Takže vsjo okej, lebo "jeden kus nás stál len 21-tisíc".
Reply on: S499.1023 #80184:
Tak je potrebné pozorne sledovať, k akému záveru prídu po pár rokoch prevádzky...
Reply on: S499.1023 #80184:
Majú ich niekde viac ako 10? ?
Reply on: Davidoshmhd #80185:
A v decembri prešli všetky úseky- takže výhovorky ?
Reply on: romeo #80183:
V novembri som bol odbitý, že nie je funkčná meniareň T1.
Reply on: Granite01 #80180:
Elektrobusy predsa nie sú najvýhodnejšie pre podnik, ale pre pohlavárov, ktorí za ne odoberú všimné.
A na racionalitu Nemecka by som sa pr ich posadnutosti pseudoekológiou nespoliehal - tam práve fičia elektrobusy vo veľkom (Mannheim, Berlín, Braunschweig).
A keby mal niekto záujem objednať si jazdu trolejbusom- tak ako bola cez víkend tá jazdá s KT-čkami..Bolo by to uskutočniteľné,či by to dpmk hneď zamietol?
Ono každému normálnemu človeku je jasné, že keby sa veľmi chcelo, tak za peniaze EU by sa dala kompletne zrekonštruovať celá trolejbusová sieť vrátane kompletnej obmeny vozidiel a vybudovania nových úsekov. Lenže SOR je len výrobca vozidiel a spriatelená firma na rekonštrukciu trolejovej siete sa asi nenašla ...
Reply on: mi.v #80175:
A čo chceš počuť? Že je tu dlhodobý záujem sprivatizovať autobusovú časť DPMK a trolejbusy sa do tohto konceptu nehodia?

Už sa urobili všetky potrebné kroky - ukradli sa peniaze na šmejdy, vozový park je teda nový, podnik sa extrémne zadĺžil, upustilo sa od čiastočného presunu autobusov na Bardejovskú. Len nejak otáľajú s posledným krokom, ktorý má vyzerať ako záchrana podniku súkromným kapitálom. Zrejme sa neodhodlali najprv po emotívnych reakciách na "útlm TD", potom sa to nehodilo pri spackanej rekonštrukcií tratí (#oplatisavydrzat), medzitým voľby a priebežne nejaké kauzy vládnucej strany.
Reply on: mi.v #80175:
O tom, či sú elektrobusy najvýhodnejšie, našťastie nerozhodujú v DPMK. Ak sa presadia elektrobusy v Nemecku, Rakúsku a najmä v Švajčiarsku (kde riadia podniky veľmi racionálne), potom budeme môcť povedať, že DPMK má pravdu.
Mimochodom, nevidel som žiadnu reálnu a serióznu štúdiu CBA o výhodnosti elektrobusov (samozrejme v dlhodobom horizonte - napr.8-10rokov).
Raz davali ziadost, ale nebola uplna a druhykrat davali a vyhrala BB, ale to boli tusim len 3 klbaky, takze to len take naoko.
Ale veď v Korzári sa písalo, že DPMK malo možnosť čerpať eurofondy na trolejbusy od ministerstva dopravy. Všetky mestá s trolejbusovou dopravou to využili len my nie. Dokonca DPMK ani nedalo žiadosť na ministerstvo dopravy. Čiže teória, že DPMK nemá záujem o prevádzkovanie TD je na mieste ? Hlavne že máme najekologickejšie, najšetrnejšie a najkapacitnejšie autobusy na celom Slovensku a to SOR EBN 11! ?
Reply on: Isidor #80176:
Otázka je, či skutočne DPMK je proti trolejbusom, alebo alergiu na ne majú skôr zástupcovia jeho akcionára... ?
Reply on: mi.v #80175:
Ale veď DPMK sa k tomu vyjadril už miliónkrát a stále dokola omieľajú tie svoje báchorky o tom, ako im je straaaašne ľúto že síce veľmi veľmi chcú zachovať trolejbusy, ale nie sú na to peniaze a bude to drahé a EÚ nám na to nedá, bohužiaľ, ale oni za to vôbec nemôžu, fňuk, fňuk ?
Reply on: Juro_BA #80162:
tak to vidíte... buď nikto nič nevie, alebo keď vie, tak to nechce napísať sem do fóra.

Ja som si urobil vlastný názor, ktorý si môžete dohľadať nižšie, že je s TD v KE nateraz koniec. Staré vozidlá sa opravovať neoplatí (problém by sa oddialil o rok-dva?), nové sa kupovať nejdú a ruší sa autobusová garáž na VŠA. Predpokladám, že autobusy z nej nebude kam dať a preto trolejbusy pôjdu z Hornádskej preč. Podľa mňa je síce nádej, že sa TD raz vráti, ale nie tak skoro, pretože elektrobusy sú v súčasnosti finančne najvýhodnejšie.

Pre mňa je zaujímavé, že chodia sem mnohí záujemcovia o košickú MHD, ktorí radi diskutujú a veľa vedia, ale zatiaľ nikto nenapísal, že má iný názor, napr. že sa TD bude nejako zachraňovať. Možno by bolo dobré opýtať sa priamo v DPMK, nech sa nešíria len dohady 🙂.
Reply on: dvnz #80173:
Tak to si tu na nesprávnej adrese, musíš ísť na vlaky.net alebo K-Report.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.