Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Treba predpisom stanovit, ze vodic ma povinnost plosinu vyklopit kazdemu vozickarovi, ktory o to poziada a v pripade ze tak nespravi tak je to dovod na vypoved. Bodka. Ak to vyzaduje zasadenie klina tak prosim. V reale ale na drvivej vacsine zastavok uplne staci ta rucna (nove busy budu voz aj tak drzat zastaveny lebo budu otvorene dvere). Na tych problematickejsich (prudky kopec) sa moze vyhlasit vynimka s tym ze aj verejnosti sa cez vyvesky a web oznami ze na nich plosinu nevyklapaju.
v CP L 23 je spoj s odchodom o 5:10 z Letiska označený poznámkou len po NO. Jazdí však až po NO či len po SOŠA, ako by tomu malo byť?
Reply on: KiWiK #67095:
Prepravný poriadok hovorí že iba ak je elektrický vozík tak sa má dávať dolu plošina. Ale zato každý normálny by vozičkárovi asi pomohol.
Reply on: Sheep221 #67094:
Nemala som v umysle porovnat dve rozne situacie. Chcela som len poukazat na to, ze predpis je predpis a mal by sa dodrziavat. 🙂 Je na zvazeni zodpovedneho cloveka co spravi a ako to spravi. (ja by som tomu vozickarovi isla pomoct)
Reply on: KiWiK #67089:
Nato aby sa nehoda stala musi k nej dospiet niekolko faktorov naraz.

V 1. rade tam autobusy chodit nemaju, v druhom, podla dohody tam ani cestujucich nemal viezt(put sa mala konat vystupom hore peso, autobus ich mal dopravit len pod kopcom).
V 2. rade ten autobus bol uz davno pokazeny, mal vadny motor a rucnu brzdu
Pokial by mu nevyplo motor tak by tam dosiel bez nehody aj s pokazenou rucnou, kedze ale zdochol tak prisla na rad aj pokazena rucna.
Keby sa stalo aj to, tak mohol este vsetkych cestujucich najprv vylozit(to sa bezne robi ak autobus zastane v nejakom problematickom terene).

Staci ze by sa nestala ziadna z tychto 5 veci a k nehode by nedoslo.
Koniec koncov opletacky mal aj vtedajsi riaditel SADky ktoreho v ten den po nehode prichitili ako trhal papiere od autobusu.

Kdezto v pripade s vozickarkou ziadne nehodove rizika neboli a vylozenie plosiny by nebolo na ukor bezpecnosti. Tvoje porovnanie je dost nespravne.
Reply on: Dispecer #67079:
,,, Možno , lebo všetko sa raz pokazí,,, ? No napr. ten BUSE v 534 v článku "A" je pokazený od kedy jazdí po prestavbe na NP ,,,,
A ak sa "pokazili" práve počas VP aj tie v 535 tak sa mohli tiež nahradiť.. ? Alebo aj opraviť, veď všetko raz pokazené sa dá aj opraviť.. Len to by sa muselo chcieť a veľmi.... ? ?
Reply on: KiWiK #67089:
Je to síce pravda - tá nehoda - lenže ten prípad nemožno porovnávať s tou vozičkárkou na riadnej zastávke.. Jednalo sa totiž o miestnu komunikáciu mimo obce, (poznám to tam, cesta je dosť úzka, strmá a s prudkými zákrutami bez zvodidiel) - kde bežne autobusy nepremávajú a je tam zákaz vjazdu aj nákladným vozidlám, teda ten autobus tam nemal vôbec byť, tak isto zastal nečakane počas jazdy, a nie plánovane na nejakej riadnej zastávke ako je to v prípade mhd a tej vozičkárky..

No je dôležité aké sú predpisy, čo prikazuju a neprikazuju vodičovi v MHD, a aj to, ktorý predpis alebo povinnosť je čomu nadriadená. Pokiaľ sa nemýlim tak aj vedenie potvrdilo že je to povinnosť vodiča pomôcť s tou plošinou ak vozidlo je ňou vybavené.. No je to vec kompetentných, aby sa jasne vedelo na čo majú podobní cestujúci zťp právo, a na čo nie s čím počítať nemôžu..

A k tým predpisom - jasne že sa majú dodržiavať, ale vieme ako je to v reále, každý si predpisy vysvetluje "po svojom" ako sa mu to hodí.. Možno ak by všetko sa na 100% malo dodržiavať, asi by bol problém vypraviť denne všetky spoje mhd bez problémov ?
Reply on: Tatranka #67090:
Je uplna blbost aby si asistenti ZTP (co ti bez asistentov?) obsluhovali plosinu. Na to je tam vodic.
Reply on: KiWiK #67089:
Tak to je pravda.Tu evidentne nie je doriešený problém,čo s plošinami.Asi by to mali riešiť preškolením asistentov ZŤP o samoobsluhe plošiny,nie je na tom nič zložité.Bohužiaľ automatické plošiny sú nespoľahlivé a asi dlho nebudú...
Existuju urcite bezpecnostne opatrenia, ktore musi vodic zabezpecit. Zatiahnut rucnu brzdu, vyhodit rychlost, vypnut motor, dat klin pod koleso a neviem co este vsetko. Stat sa moze hocico, hlavne ked su v autobuse ludia. A vodic by isiel sediet keby sa nieco stalo.
Znamy je pripad z roku 2003, ked isli dochodcovia z okolia Kosic na put. Plny autobus ludi isiel hore kopcom, na nejake putnicke miesto, ked vodicovi v zakrute zdochol motor. Zatiahol rucnu brzdu a snazil sa nastartoovat. Po par neuspesnych pokusoch vystupil a isiel dozadu k motoru a vtedy sa autobus pohol a so vsetkymi tymi ludmi sa zosypal z kopca. Zomrelo tam 11 ludi!! Vodic samozrejme niesol zodpovednost, tento pripad sa niekolko rokov tahal po sudoch. Po par rokoch vodica oslobodili, lebo sa zistilo, ze mu par tyzdnov pred nehodou v jednom servise vymenili opotrebovanu rucnu brzdu za opotrebovanu rucnu brzdu a servis mal problem.
http://www.sme.sk/c/1053249/v-autobuse-cestou-na-put-zahynulo-11-ludi.html
Tymto som chcela povedat, ze sa moze stat hocico, nejake "smiesne" bezpecnostne opatrenia nevymysleli len tak pre nic za nic a netreba ich zanedbavat.
Reply on: tbus #67086:
tbus/gabo5607 To je vsetko v poriadku, ale ona vodica poziadala aby jej pomohol no je to hlavne o tom, nie ci by to mohol urobit niekto iny rozumies.
A ten chlap čo tam stál tiež jej mohol pomôcť miesto toho čo tam len stál a sledoval čo sa udeje.
Reply on: Sheep221 #67084:
V tom videu bol autobus dostatocne blizko, staci aby niekto pomohol vylozit vozik na jeden nizky schod je to ovela jednoduchsie (a rychlejsie) ako tlacit stokilovy vozik hore plosinou. Z toho co som ja zazil, nikdy vozickarovi plosinu netrebalo. samozrejme nohovorim, keby to bol elektricky vozik, to je o inom.
Reply on: Sheep221 #67084:
Nie vždy sa dá pristaviť až ku obrubníku, nie sú tomu prispôsobené nástupné hrany ostrovčekov. Ale so zvyškom tvojho príspevku absolútne súhlasím. A pokiaľ má človek srdce tak mu nevadí že musí urobiť tých 8 spomínaných úkonov ktoré vravel vodič. Inak, zaujímalo by ma ktoré úkony sú to? Zatiahnutie ručnej brzdy a vystúpenie z kabínky? Vozičkárovi nepomôže ale keď nastúpia degeši tak ticho čuší zavrie dvere a ide ďalej...
Reply on: tbus #67083:
Pokial vodici niesu ochotni prist dost blizko k ostrovceku a k tomu este ani nezlozit plosinu, su nam nizkopodlazne autobusy uplne k nicomu. Vodic moze opustit kabinu ak to okolnosti vyzaduju a toto je jedna z nich, ked si vodic je tvoja PSIA povinnost pomahat imobilnym cestujucim a zenam s kocikmi. Cudujem sa ze nikde v poriadkoch dopravneho podniku toto nie je ani len zminene. Dalsia trapnost naseho idiotskeho DP. Platy vodicov su nizke a je to praca narocna ale znizit sa k ubohosti ako bola v dole zminenom videu to ozaj taky clovek nema co robit vo verejnej doprave.

...a ze preco vsetci radsej chodia autami...
Reply on: Košičan #67081:
to že jej vodič niečo vysvetľuje je "sústavné hunrdanie" ? Mohli sa spýtať na názor aj vodičov, prečo tú plošinu nevykladajú, nie je to len tak z lenivosti...
Reply on: Košičan #67081:
Ta to čo je akože za ochota ... ?
Zaujímavá sporná situácia pri nastupovaní do vozidla MHD ... má si cestujúci pomôcť sám alebo nie ? :)) http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/regiony/vodic-autobusu-nechal-vozickarku-na-zastavke.html
Reply on: Rudyke902 #67078:
napadá ma otázka, či sa týka povinnosť informovať o linke aj vnútrajšku vozidla, alebo je povinné len vonkajšie označenie linky?
Reply on: Rudyke902 #67078:
Možno aj nainštalované sú, len u vozov, kde to BUSE bolo aj predtým, len sa pokazilo... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.