Reply on: mi.v #11666:
Ja si nemyslím, že by tu bol zámer privatizovať, skôr to vyzerá na truc-podnik vzhľadom na vzťahy medzi mestským zastupiteľstvom a primátorom vo veciach okolo DPMK.Avšak na meste - ako to už spomína aj pôvodná Stratégia rozvoja dopravy a dopravných stavieb, ako aj jej aktualizovaná podoba - chýba odborná kapacita posúdiť objednávku "po dopravnej stránke" a kontrolovať dodržiavanie podmienok týkajúcich sa rozsahu a kvality poskytovanej služby. Preto potom debata ohľadom poskytnutia finančných prostriedkov vyzerá skôr ako bianko-šek od DPMK, než ako výsledok nejakej odbornej diskusie.
mi.v
Pozrite ako okrádajú štát sprivatizované SAD-ky. Povedia, že náklady na kilometer sú toľko a toľko (z čoho potom vyplýva aj výška dotácií) a takto majú ich mafiánske kruhy pohodlne taký zisk, aký potrebujú.
Privatizovaný DPMK nezačne zázračne fungovať lepšie, len mestu natvrdo povie, že za toľko peňazí urobí len toľko a toľko služieb. Na to ani netreba nič privatizovať, lebo toto isté dokáže mestu povedať aj náš vlastný subjekt, ktorý nie je súkromnou firmou, stačí len, aby nebol prepojený na mesto a tým pádom bude jednať rovnako tvrdo ako súkromník. Napríklad ak si DPMK prevezmú pod seba KSK alebo hoci aj (urobím si srandu) Slovenský vodohospodársky podnik, bývalý podnik "Povodie Bodrogu a Hornádu". Ale vyvážanie zisku do súkromných rúk považujem za najmenej efektívne riešenie – od štátu nielen vezme všetky potrebné peniaze, ale k tomu aj peniaze určené na zisk – úplne zbytočná položka vyhodená z daní.