Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ahoj, trochu mimo vasej temy ale kolko stoji tak priblizne autobus? napriklad nieco take lacnejsie ako sor alebo solaris v porovnani s niecim drahsim ako je man alebo mercedes? myslim kolko stoji ked sa kupuje ako novy od vyrobcu
Reply on: Dispecer #10177:
Zavítal som sem a potvrdzujem nižšie uvedené skutočnosti ? Plus dodávam, že veľmi podobne (až na zopár menej podstatných odlišností) projekty ofarbičkoval podnik (ktoré sa ho týkali) a Mesto Košice (to tak ale spravilo až po termíne).

Ekonomickú (ne)výhodnosť treba otrepávať o hlavu súdruhovi otcovi celého (dez)integrovaného systému ?
Reply on: Terepin #10164:
Kde je dnes u nás nákladná železničná doprava? V pr...li. Pardón, v kríze. Gro prepravy sú nie kusové zásielky, ale hromadné prepravy substrátov a jedného druhu tovaru v ucelených vlakoch alebo kontajnerové vlaky, plus tranzit. Pomaly nenájdeš firmu, ktorá ak dávno neskončila rozkradnutá, že ešte má funkčnú vlečku a používa ju. Nové podniky , ani keď môžu, česť výnimkám, vlečky nebudujú, načo aj, kamióny dovezú a odvezú. Len taká Slov. pošta má kvantum kamiónov a poštové vagóny takmer vo vlakoch nevidno.
Za druhé, súčasné nákladné vagóny sú už hmotnosťou na nápravu a hlavne dlžkovými rozmermi niekde inde. Dvojosáky už takmer vymizli. Do ulíc to skrátka ani nevojde.

ND v roku 1964 tiež neskončila doslova z noci na ráno. Postupný útlm už prakticky začal v druhej polovici 50. rokov, predátorom sa stala výhodnejšia a pružnejšia cestná doprava, nástup rýchlych PCC vozov do osobnej prevádzky a zvyšovanie nárokov na dopravu osôb. Nočná ND už tiež nebola dlhodobo udržateľným riešením.
Reply on: Dispecer #10176:
Ale radšej počkajme, kým sem zavíta on sám. ?
Reply on: PTI #10172:
Tento materiál pre nás vypracoval človek s nickom "veteran". Nie som si úplne istý z čoho vychádzal, ale asi to bude tento materiál z dokumentu Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020 vydaného MDVRR: http://www.telecom.gov.sk/index/open_file.php?file=strategia/strategickyplan2020/priloha_a1_a4_indikativny_zoznam_projektov.pdf
Reply on: Terepin #10168:
V Drádžanoch to funguje kvôli zásobovaniu automobilky VW, do ktorej sa prepravujú súčiastky z logistického centra. Teda je to pravidelná preprava tovaru z konkrétneho miesta A do miesta B v rámci jedného mesta. U nás žiadne logistické centrum nemáme. Teda, keď príde kamión z Poľska, tak už príde po obchvate rovno do Hornbachu a nebude niekde v meste náklad prekladať na električku, ktorá by ho príležitostne prepravila do Hornbachu.
Reply on: Terepin #10164:
zásobovanie sa robí nákladnými autami, pretože to je v súčasnosti najrýchlejšie a aj najefektívnejšie. Nákladné autá vedia zájsť do hocijakej diery po celom slovensku, v priebehu pár hodín prepraviť tovar. Vlakom a prekládkou na električku by sa len strácal čas, a pre obchody by to určite výhodné nebolo, keby ich tovar nebol k dispozícii, ale by zbytočne čakal niekde na vagóne.
Reply on: myslavcan #10171:
Vďaka za materiál.. no ten som už čítal. I tak vďaka

PTI : Neviem kto tento materiál vyhotovil a na základne akých podkladov. Je to otázka pre administrátorov.
K tomu materiálu spomínanom v príspevku 5801 o opodstatnenosti stavieb IKD: chýba mi zdroj, kto to spracoval a na základe akých podkladov. Lebo napísať napr. o stavbe električky na THC, že je potrebné overiť opodstatnenosť takej stavby, a na druhej strane terminál Moldava je bezproblémový, tak by som rád videl tie ekonomické prepočty ....
Reply on: Terepin #10168:
To som nevedel... Zaujímavé. No neviem či je v našich pomeroch niečo také možné.
Nemáš nejaký článok (link) o tej nákladnej doprave v Drážďanoch ?
Reply on: KosickyTiger #10167:
Neviem čo tým ľuďom vadí. Najskôr asi pískanie v oblúkoch. Potom tam nainštalovali aj mazníky.

Možné to je, len musia prerokovať resp. doložiť projekt. "Projekty, ktorých opodstatnenosť
treba overiť, resp. doložiť" viď. : http://imhd.sk/ke/media/mn/00001130/Planovane-modernizacie-elektrickovych-trati-MET-a-Integrovany-dopravny-system-IDS-20150119.pdf
Ak sa to podarí, odsúhlasí sa a VO prebehne bez problémov tak by to raz malo byť realitou. Len aby sa vybral ten správny zhotoviteľ a realizácia prebehla bez problémov s dodržaním termínov.
Som zvedavý ako to pôjde Eurovii pri MEU.

Reply on: 5801 #10166:
V Drážďanoch to funguje a to sa bavíme o meste, ktorého električková doprava je vo vyťaženosti totálne niekde inde.
Reply on: 5801 #10166:
Tak k tomu mám dve otázky:
1.) - Ako je možné, že na Južnej triede je taký hluk, keď bola rekonštruovaná?
2.) - Myslíte si, že ten tram-train je reálny do r. 2020??
Reply on: Terepin #10164:
Ako píše Dispecer cez deň to veľmi reálne nie je. Keď sa v r. 1964 zrušila nákladná el. doprava bolo to hlavne kvôli nárastu osobnej prepravy - aby jej uvolnila miesto. A v noci si neviem predstaviť ako by sa to prevádzkovalo. Ľuďom vadia hlučné električky na Južnej triede už večer. Preto došlo aj k znižovaniu prejazdovej rýchlosti... Vieš si predstaviť ako by sa sťažovali ak by im v noci popod okná premávali nákladné súpravy... išlo by to aj do financií. Bolo by treba nakúpiť nejaké súpravy pre takúto mestskú prevádzku. Neviem či sa vôbec niečo také vyrába... A určite by to malo dopad aj na opotrebovanie tratí a tr. vedenia. Nie je to veľmi reálne... A bohvie kedy sa vôbec spustí ten tram-train aspoň pre osobnú dopravu.
Reply on: Terepin #10164:
Osobne si to už veľmi neviem predstaviť... Cez deň určite nie.
Ak sa podarí zrealizovať tram-train, nebolo by výhodné znovu zaviesť nákladné električky? Veľké nákupné sú blízko električkových tratí (Optima, Kaufland, Baumax, Hornbach, Cassovia, Aupark, Tesco, atď), ktorých kapacita by na to podľa mňa stačila. Čo myslíte?
Reply on: tbus #10162:
A dokonca aj autobusy ho nosia, napríklad po Galenovej, kde sa blato pomaly zhromažďuje do tých výtlkov čo tam sú. ?
Reply on: COMFORT #10161:
Pol mesta je rozkopaného, tak sa nečuduj, že ľudia nosia blato ?
Dopravný nemá upratovaciu službu? V poslednej dobe sú vozidlá neskutočne špinavé, zafľakané od blata kade tade aj po oknách z vnútornej strany, všade nánosy hrubej špiny, piesku, štrku a sem-tam keď, tak pozmývane tak, že rozmazaná špina po zemi akokeby 1 vedro na 15 autobusov. V uplynulý predprázdninový týždeň bolo minimálne 7 dní sucho a aj napriek tomu čo som si všimol, všetko špinavé, zablatené ešte aj v nových taškentwagenoch. V zime je špina, ale aspoň raz týždenne by sa vozidlo malo dať doporiadku, či? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.