Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KosickyTiger #10090:
To by mala byť samozrejmosť ?
Reply on: KosickyTiger #10090:
Nie je veľmi šťastným riešením nútiť niekoho prestupovať po 1-2 zastávkach v rámci sídliska pri každej jednej ceste. Predstav si že ak niekto cestuje napr. z belehradskej na mier, čo je dnes asi 7 minút, tak ho budeme nútiť prestpovať pri metre (a potom na termináli sever) a pri každom prestupe zabiť ďalšie minúty? Sadne do auta a počká radšej v zápche a večer bude parkovať na chodníku.
Reply on: Dispecer #10091:
To by bolo iné ?
Reply on: tedom-cng #10089:
Aj keby tie parkovacie miesta boli nahradené parkovacími domami?
Reply on: tedom-cng #10089:
A keby aj urobili nejaké normálne prestupy - napr. 1 min. po príchode autobusu na prestupnú zastávku odíde električka.
Reply on: veteran #10084:
K bodu 1: Ťahanovce sú tak postavené, že električka inakadial do vnútra sídliska ísť nemôže. AK by mala jazdiť po Ťahanovciah jazdiť trasou ako 10,18, 27 atď., tak by to mohlo mať zmysel, ale výstavbu trate tam považujem za nereálnu najmä kvôli parkoviskám na oboch stranách cesty a aj prístupom k panelákom. Mozno by sa dala postaviť trať po okrajoch sídliska, ale to by asi slúžilo zase len tým, ktorí to majú blízko. Ak by teda bola postavená tam dole a jej zastávky by boli vhodne umiestnené, tak ludia z horných častí sídliska by na ňu mhli prestupovať napr. pri zast. Bruselská a možno aj pri metre (podla trasy trate). A keď pochopia, že električkou sa môžu ráno vyhnút kolónam, možno by to aj tak robili ?
Reply on: veteran #10084:
Ja akurát riešim ten tvoj bod dva... ? Ináč v podstate vo väčšine bodov s tebou súhlasím. ?
Reply on: afeno #10086:
Skade si to nabral? Pokiaľ viem, tak motor sa musí vypnúť do troch minút od príchodu na konečnú. (okrem konečných kde nie je miestnosť pre vodičov)
zdravim mam otazku vodici pocas prestavky na konecnej musia vypnut motor?
Reply on: Dispecer #10083:
Trať na Ťahanovce bude mať zmysel ak:
1. Nepôjde popod sídlisko po širokánskej ulici, odkiaľ je prakticky všade ďaleko a sú na nej nezmyselne naprojektované zastávky (zlá dostupnosť, zlá poloha),
2. Bude existovať spojnicana STN a NO, t. j. napríklad trať po Svätoplukovej, hoci by to bolo dosť krkolomné esíčko. Pokiaľ by sa stavala trať na Ťahanovce vo schválenom trasovaní na Masarykovej, vedenie trate z MMM na STN po Bencúrovej je passé (takisto tam svoju úlohu zohráva aj plánovaná výpadovka ako pokračovanie Masarykovej ulice smerom na Prešovskú cestu, zatiaľ (už 40 rokov) čiara v územnom pláne),
3. Nebude zastávková turistika na Termináli Sever (v stave, v akom to je teraz, turistika hrozí).

Osobne nie som fanúšikom trasovania trate z Ťahanoviec poza bučky medzi Terminálom Sever a MMM. Oveľa radšej by som videl trasu cez Mier po Krajský úrad. MMM ako hlavný cieľ, ktorý má táto trať dosiahnuť, by sa dosiahol tiež, navyše by bol obslúžený aj Mier, aj TU, Krajský úrad a tak ďalej. V prípade existencie úplnej preferencie ED by spojenie Ťahanovce–MMM nebolo až tak priamé, ale určite pomerne komfortné (veď 27 a 36 Mlynskú baštu či MMM dosahujú prakticky po paralelnej ulici). Popri tom všetkom by sa križovatka na Mieri mohla prerobiť na čiastočne mimoúrovňovú zapustením priameho smeru Mier–Krajský úrad (a vice versa).

Áno, bolo by to celé zrejme drahšie riešenie (aj keď... odpadla by estakáda Masarykova–trať ŽSR), ale oveľa efektívnejšie. V súčasnom stave je totiž projekt trate na Ťahanovce zrelý na trvalé odloženie do veľmi–veľmi hlbokého šuflíka.
Reply on: Dispecer #10082:
Ináč, pýtam sa na tie trate preto, lebo uvažujem ako by vyzeralo linkové vedenie pri existencii trate na Sídlisko Ťahanovce...

Vychádzajúc z dnešného stavu by to podľa mňa mali byť 2 električkové linky, jedna s cieľmi podobnými ako linka 36 (t. j. NMM, nemocnica), druhá s cieľmi podobnými ako linka 10 (resp. 27) (t. j. Staničné nám., NO, príp. aj SOŠA a OC Optima). V lepšom prípade by tieto spojenia mali zvládnuť sa lepší alebo aspoň rovnaký čas ako súčasné autobusové linky, ak však nebude existovať nejaká spojnica od Masarykovej k STN, tak zmysel i tej samotnej električkovej trate na Sídlisko Ťahanovce mi príde veľmi otázny... ?
Reply on: 110mat110 #10081:
Povedal by som, že stúpanie od zastávky Vodná ku Mlynskej bašte je oveľa miernejšie ako od Amfiteátra k nemocnici, či od zastávky VSS, križovatka na most ponad železničnú trať...

O stúpaní zo Štefánikovej na Protifašistických bojovníkov sa zas dá polemizovať, keďže bez väčšej prestavby to tam nepôjde...
Reply on: Dispecer #10079:
Ak by tam boli elektricky zaberali by 2 jazdne pruhy. Dajme tomu vonkajsie, lebo je uplna hlupost spravit to ako pri DPMK. Auta by jazdili v dvoch strednych pruhoch. Nikto ti nepojde po trati ked moze ist vedla po asfalte. Takze znizis kapacitu o cca 60%

Neviem aky stupak vylezie elektricka. Ale nie som si isty, ze vylezie ten stupak na oboch koncoch.
Reply on: Dispecer #10079:
Štefánikova nerieši len centrum, ale je to hlavne okruh okolo centra, ked ideš z Juhu na Mier, alebo z Opátskeho na Terasu, jednoducho sa tomu centru nevyhneš
Reply on: 110mat110 #10071:
Ja som nepovedal, že akonáhle by tam bola električková trať, tak by nebolo možné ju nechať pojazďovanú autamobilmi...

Osobne si napojenie od NMM si viem predstaviť celkom jednoducho, no na druhom konci bez väčšej prestavby by sa to asi neobišlo.

A chápem, že priepustnosť je problém, ale zas na druhú stranu, chceme aby centrum mesta bolo ľahko dostupné autom?
Čosi od susedov... Ako má vyzerať perfektne zvládnutá informačná kampaň k výluke.
http://www.bkk.hu/en/szellkalmanter/
A najmä toto: http://www.bkk.hu/szellkalmanter/images/szell_jan12_16.pdf

A u nás môžeme akurát tichúčko závidieť. Tu sa zmôžeme akurát na šesťdesiatriadkový balast Copy & Paste zo služobného príkazu ?
Reply on: veteran #10075:
Ak by sa sťažovali a nepotrebovali MHD, tak by sa mala 19 presmerovať inou trasou.
Reply on: KosickyTiger #10074:
Asi takéto: http://abload.de/img/5bzcj.gif
?
Trať po Bencúrovej bola vedená kvôli nákladnej doprave. To bol jej význam, prvé štvrťstoročie existencie tam predsa osobná doprava ani nechodila (až na krátku epizódku v dvadsiatych rokoch). V súčasnosti tam hlavne prekáža tá nakladacia rampa skladov, ulica je omnoho užšia a tým pádom nepoužiteľná. Budova Pošty 2 až tak neprekáža, to by sa dalo trasovať veľkým esíčkom z Bencúrovej na Thurzovu, to by bolo ale potrebné zbúrať dom na Löfflerovej 11. Trasovanie po Svätoplukovej by bolo schodnejšie, ale viem si predstaviť tie sťažnosti obyvateľov...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.