A toto prišlo prosím po dvoch tvárenia sa, že intenzívne pracujú na novom územnom pláne. Takýmto tempom bude možno o 10 rokov. Ale však sociálne-demokratickým kamarátom to vyhovuje.
Teraz off-topic od vozidiel: https://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/246341
9971 - MNA
Mesto Košice
Návrh zásad a základných smerov územného rozvoja mesta pre spracovanie Územného plánu mesta Košice
Predmetom súťaže návrhov je získanie návrhu / návrhov zásad a základných smerov územného rozvoja mesta Košice, ako podklad pre spracovanie Územného plánu mesta Košice (v skratke ÚPM Košice - stupeň územný plán obce). Súťaž návrhov podľa obsahu a účelu je ideovou súťažou návrhov.
Nejaké staršie nákupné ceny košických vozidiel (za kus):
Škoda 706 RTO MTZ, 14 ks séria (v katalógu vedená ako 18. a 19.) dodaná v roku 1964 (všetky prevzaté do 1.4.1964)
160 000 Kčs (v podstate to bol inventár rýchlodráhy spolu s údržbovými zariadeniami)
Tatra ČKD T3, 1. séria dodaná v 3Q/1963
595 000 Kčs (v rozpočtovej položke rýchlodráhy)
Polomáčané RTOčky je vidieť na fotkách v Oceli východu už v roku 1970. Ale môžu to byť staršie vozy po zmene laku. Väčšinou ide o zábery z ÚABčky smerom na Slabing a Valcovňu. V popredí na viacerých záberoch vidieť odstavené autobusy VZD. Ani na jedinej fotke som si nevšimol Ikarus. Vždy len RTO.
Často je vidieť odstavené len samotné prívesy – nazdávam sa, že sa zapájali podľa situácie na základe pokynov dispečera. Najprv VZD riadili dispečeri DPMK, od 1971 z VSŽ.
Postupne sa na VZD vychytávali rôzne muchy. Napríklad na Vysoké pece 3 si koncom roka 1969 vyžadovali extra spoje, lebo dovtedy jestvujúce spoje VA–VP3–OC chodili plné. Problém bol, že z I. zmeny odchádzal spoj z OC zo zastávky VP3 o 14:05 a spoj začínajúci na VP3 až o 14:10. Čiže všetko nastupovalo o 14:05 a nový spoj o 14:10 šiel prázdny. A podobných príkladov je mnoho.
Najstaršie veľké číslo na RTOčke som zaznamenal u ev. č. #77 na fotke z leta (?) 1962 (autobus schádzajúci z Terasy po ešte len polprofilovej SNPčke).
Plus sa objavil ďalší voz RTO:
KE 19–62: spomína sa dňa 11.9.1970 – v tento deň bol výpadok na rýchlodráhe pri Poľove, cestujúci z eRiek čakali na ceste, no vodič tohto vozu im nezastal a to aj napriek tomu, že šiel poloprázdny.
V sťažnostiach sa spomínajú aj električky – napríklad ako posádka #284 (pôvodnej) raz odišla z VA s 12-minútovým meškaním až na urgovanie dispečera, lebo v slučke hrali karty ? Vodič #298 (pôvodnej) v tuhom mraze skoro ráno nepristavil voz na nástupište linky R4, striktne čakal až na čas odchodu, hoci bol pripravený na konci slučky už 7 minút skôr... A ďalšie podobné "príbehy zo života" ?
Moje spomienky na erťáky.
Pruhovaná séria sa skutočne objavuje okolo roku 1967. Bolo to výrazné, všimol si toho každý, pretože v autobusoch sa znovu objavili pokladne so sprievodcami, ukončuje sa S-prevádzka. Staršie RTO pokladne nemali alebo z prvých boli odstránené. Bol s tým zmätok, pretože sa na rozdiel od S-busov muselo znovu nastupovať vzadu. Je zaujímavé , že sa z mestských liniek velmi rýchlo vytrácali staré "polomáčané" RTO, pravdepodobne predisponované do Šace (?)
Neexistuje nejaký archívny zoznam kde boli uvedené ev.čísla s prislúchajúcimi špz? S evidenčnými číslami bol určitý neporiadok a nedoslednosť. Prekázatelne boli obdobia, keď jazdili busy bez ev.č. Velké čísla sa objavujú až v rokoch cca 1963-64. Staré RO ich ešte nemali. Po dodávkach ŠM sa už nepoužívali. Neviem či existuje kontinuita medzi velkými a žltými číslami alebo sa zaviedla úplne nová rada . Pokial sa objavuje velké číslo na tých prastarých busoch , bolo to individuálne skor ojedinelé.
Ešte malá pripomienka. V čase ked začali dodávky pruhovaných RTO začal sa zavádzať modrý náter na busoch ČSAD (predtým šedý-polomáčaný) Tiež s tým "moderným, elegantným" pruhom. Dokonca ho dostali aj niektoré preživšie RO.
Je známy dátum kedy dojazdili Iky 620-30 na mestskýc linkách , kedy vo VSŽ ?
Ešte RTOčky:
Pásikavý náter už mala minimálne séria z roku 1967. Obrázok z demonštrácie autobusárov v VIII/1968: http://abload.de/img/rto5gue1.jpg
Máme tam hneď 5 kusov s bielym pásom. V popredí #149 a #148. Skúšal som zosvetľovať a upravovať kontrast aby sa dali prečítať ŠPZtky. #149 má čosi ako KE 40-33, alebo 40-93, možno je namiesto "9", resp. "3" nejaká osmička. Nedá sa viac prečítať. #148 má niečo ako 40-08, ale posledná číslica môže byť pokojne aj "3", "5", "6", "8"...
Ďalej som podľa starých foto RTOčkám patrili aj tieto ev. č.: #7, #29, #30, #32, #37, #43, #76, #77, #85, #113. Evidenčné čísla sú vesměs vyznačené "veľkými bielymi číslicami".
Potom je fotka KE 06-86 odstavenej na nástupišti terminálu VZD VSŽ (začiatok 70. rokov). Voz má už pásikavý náter, ale je bez evidenčného čísla.
Niektoré z prvých RTOčiek mali na ľavoboku nápis podobný nápisu na RNDčke. Text bol už asi trochu pozmenený, ale rozloženie zostalo (polkruhový + rovný text).
Fukoty na rýchlodráhe k 30.10.1967 ?
(všetko odchody z východzej zastávky)
Linka R1 Železničná stanica – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:46, 5:08 (prípoj z Barčianskej tr. – linka 16 s odchodmi: 4:52, 4:56, 5:03; prípoj od VSS – linka 1 s odchodmi: 4:40, 4:43, 4:46, 4:49, 4:52; prípoj z Barce – linka 4 s odchodom 4:42)
THP zmena: 6:00, 6:17
II. zmena: 12:36, 12:50, 12:54
III. zmena: 20:52
Linka R2 Stromová – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:45, 5:00, 5:07
THP zmena: 5:54, 6:09, 6:27x
II. zmena: 12:50, 12:54
III. zmena: 20:49, 20:57
Linka R3 Havlíčkova – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:45, 4:56, 5:04 (prípoj z Podhradovej – linka 16 s odchodmi: 4:40, 4:49, 4:54, 5:00)
THP zmena: 5:57, 6:09, 6:17
II. zmena: 12:54
III. zmena: 20:53
Linka R4 Boženy Němcovej – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:52, 5:03, 5:09
THP zmena: 5:57, 6:08, 6:16
II. zmena: 12:59
III. zmena: 20:52
Pristavovanie prázdnych súprav R na Terase (RT) a posilová autobusová doprava popri rýchlodráhe:
Nové mesto – I. zastávka
I. zmena: 4:59, 5:01, 5:03, 5:06
THP zmena: 6:10, 6:12, 6:20, 6:24, 6:27x, 6:30x
II. zmena: 12:59, 13:03
III. zmena: 20:35, 20:56, 20:58, 21:02, 21:04
Nové mesto – III. zastávka (autobusy)
I. zmena: 5:04, 5:06, 5:08, 5:09, 5:11, 5:12, 5:14, 5:15, 5:16
THP zmena: 6:07, 6:11, 6:17, 6:19, 6:21
II. zmena: 13:00, 13:01, 13:03, 13:05, 13:07, 13:08
III. zmena: 20:37, 20:58, 21:00, 21:04, 21:06
Nové mesto – IV. zastávka (autobusy)
I. zmena: 5:11, 5:13, 5:14
THP zmena: 6:24, 6:26x, 6:28x
Nové mesto – V. zastávka
I. zmena: 5:10, 5:10 (súpravy RT)
THP zmena: 6:29x, 6:32x, 6:34x (autobusy)
x – takto označené spoje slúžia len pre pracovníkov, ktorí nepoužívajú vnútrozávodnú dopravu, ktorá končí rozvoz zamestnancov do 6:50.
V sedlovej doprave premáva elektrická doprava na linkách R1 a R2 v 15 min. intervaloch.
Je to možné. Nesedia napr. ani datovania fotiek RTOčiek v Košických autobusoch na str. 23 a 24. Obe musia byť z druhej polovice 60. rokov. Zastrešenie nástupíšť začali realizovať 26.6.1965, montáž samotná im mala trvať 16 dní, ale bordel okolo dokončovačiek tam bol ešte aj v novembri 1965. Na fotke vyzerá byť všetko dokončené a okolie v rámci možností upravené. Prvá fotka by sa hádam dala bližšie datovať podľa linkovej tabule. Linka 21 podľa nej šla až na Granuláciu, k 1.2.1965 tam ešte napr. nechodila. Ale až tak podrobné zmeny VZD nemám zachytené ? Každopádne, koncový rok pre obe fotky je rok 1969, keď sa začal používať "vnútorný terminál" (vnútrozávodná doprava už teda nestála na nástupištiach dnešných "civilných" liniek).
Dispecer
http://imhd.sk/po/galeria-media/261/ikarus-620.html?#10733-Vrak-Ikarusu-620