Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Terepin #10164:
zásobovanie sa robí nákladnými autami, pretože to je v súčasnosti najrýchlejšie a aj najefektívnejšie. Nákladné autá vedia zájsť do hocijakej diery po celom slovensku, v priebehu pár hodín prepraviť tovar. Vlakom a prekládkou na električku by sa len strácal čas, a pre obchody by to určite výhodné nebolo, keby ich tovar nebol k dispozícii, ale by zbytočne čakal niekde na vagóne.
Reply on: myslavcan #10171:
Vďaka za materiál.. no ten som už čítal. I tak vďaka

PTI : Neviem kto tento materiál vyhotovil a na základne akých podkladov. Je to otázka pre administrátorov.
K tomu materiálu spomínanom v príspevku 5801 o opodstatnenosti stavieb IKD: chýba mi zdroj, kto to spracoval a na základe akých podkladov. Lebo napísať napr. o stavbe električky na THC, že je potrebné overiť opodstatnenosť takej stavby, a na druhej strane terminál Moldava je bezproblémový, tak by som rád videl tie ekonomické prepočty ....
Reply on: Terepin #10168:
To som nevedel... Zaujímavé. No neviem či je v našich pomeroch niečo také možné.
Nemáš nejaký článok (link) o tej nákladnej doprave v Drážďanoch ?
Reply on: KosickyTiger #10167:
Neviem čo tým ľuďom vadí. Najskôr asi pískanie v oblúkoch. Potom tam nainštalovali aj mazníky.

Možné to je, len musia prerokovať resp. doložiť projekt. "Projekty, ktorých opodstatnenosť
treba overiť, resp. doložiť" viď. : http://imhd.sk/ke/media/mn/00001130/Planovane-modernizacie-elektrickovych-trati-MET-a-Integrovany-dopravny-system-IDS-20150119.pdf
Ak sa to podarí, odsúhlasí sa a VO prebehne bez problémov tak by to raz malo byť realitou. Len aby sa vybral ten správny zhotoviteľ a realizácia prebehla bez problémov s dodržaním termínov.
Som zvedavý ako to pôjde Eurovii pri MEU.

Reply on: 5801 #10166:
V Drážďanoch to funguje a to sa bavíme o meste, ktorého električková doprava je vo vyťaženosti totálne niekde inde.
Reply on: 5801 #10166:
Tak k tomu mám dve otázky:
1.) - Ako je možné, že na Južnej triede je taký hluk, keď bola rekonštruovaná?
2.) - Myslíte si, že ten tram-train je reálny do r. 2020??
Reply on: Terepin #10164:
Ako píše Dispecer cez deň to veľmi reálne nie je. Keď sa v r. 1964 zrušila nákladná el. doprava bolo to hlavne kvôli nárastu osobnej prepravy - aby jej uvolnila miesto. A v noci si neviem predstaviť ako by sa to prevádzkovalo. Ľuďom vadia hlučné električky na Južnej triede už večer. Preto došlo aj k znižovaniu prejazdovej rýchlosti... Vieš si predstaviť ako by sa sťažovali ak by im v noci popod okná premávali nákladné súpravy... išlo by to aj do financií. Bolo by treba nakúpiť nejaké súpravy pre takúto mestskú prevádzku. Neviem či sa vôbec niečo také vyrába... A určite by to malo dopad aj na opotrebovanie tratí a tr. vedenia. Nie je to veľmi reálne... A bohvie kedy sa vôbec spustí ten tram-train aspoň pre osobnú dopravu.
Reply on: Terepin #10164:
Osobne si to už veľmi neviem predstaviť... Cez deň určite nie.
Ak sa podarí zrealizovať tram-train, nebolo by výhodné znovu zaviesť nákladné električky? Veľké nákupné sú blízko električkových tratí (Optima, Kaufland, Baumax, Hornbach, Cassovia, Aupark, Tesco, atď), ktorých kapacita by na to podľa mňa stačila. Čo myslíte?
Reply on: tbus #10162:
A dokonca aj autobusy ho nosia, napríklad po Galenovej, kde sa blato pomaly zhromažďuje do tých výtlkov čo tam sú. ?
Reply on: COMFORT #10161:
Pol mesta je rozkopaného, tak sa nečuduj, že ľudia nosia blato ?
Dopravný nemá upratovaciu službu? V poslednej dobe sú vozidlá neskutočne špinavé, zafľakané od blata kade tade aj po oknách z vnútornej strany, všade nánosy hrubej špiny, piesku, štrku a sem-tam keď, tak pozmývane tak, že rozmazaná špina po zemi akokeby 1 vedro na 15 autobusov. V uplynulý predprázdninový týždeň bolo minimálne 7 dní sucho a aj napriek tomu čo som si všimol, všetko špinavé, zablatené ešte aj v nových taškentwagenoch. V zime je špina, ale aspoň raz týždenne by sa vozidlo malo dať doporiadku, či? ?
Reply on: 110mat110 #10155:
Preto tam niekedy v špičke riadia dopravu policajti tak, že nútia vodičov používať aj vnútorný pruh. Namiesto toho, aby sa dopravní inžinieri prinútili rozmýšľať pri jeho návrhu.
Reply on: mi.v #10153:
Ono zase pri takom vitaznom obluku v Parizi by klasicka krizovatka nepostacovala. Je to inak jednoduche, podobne ako vo Varsave ci inde, staci bliknut a vodici ta pustia. Trebras v Budapesti funguje pravidlo, ze ak vystrcis ruku z okna, tak mas dat danemu autu hned prednost, lebo sa chce preradit. Len u nas musime napisat 1000 stranovu knihu predpisov, aby sme vedeli aspon trochu soferovat. Tam sa riadna rozumom a pozornostou a tak su omnoho lepsi vodici.
Reply on: tbus #10156:
Je to tak ako píše tbus. Prvý odstavec v príspevku #10157 som reagoval trochu mimo, lebo Yogi písal o otočení 180°, nie o ostatných smeroch. Je veľa hodín a nemyslí mi to už... tak prepáčte 🙂
Reply on: Yogi616 #10154:
Ten kruháč na obrázku má všetky smery aj na značkách pri vjazde. Časť článku, ktorá o tom hovorila, som pochopil tak, že iné turbokruháče môžu mať aj iné usporiadanie ciest a možnosť prejazdu z každého smeru do každého nie je nevyhnutným pravidlom.

Reakcia na #10155 od 110mat110:
Priznám sa, že ten vnútorný pruh na tom kruháči v PO chápem viacmenej ako objazdový pre prípad prác alebo nehody. Možno ho niekto používa aj na iný účel, ale samotný kruháč sa mi vidí priemerom veľmi malý na to, aby sa vodič stihol preradiť do vnútorného pruhu a potom späť.

A možno je ten pruh pre vodičov ako ja, ktorý som si minule v BB pri stanici dal 5 otočiek na kruháči, kým som si ujasnil, kam treba odbočiť. V tom vnútornom pruhu môžeš krúžiť bez rušenia 🙂
Reply on: Yogi616 #10154:
z toho popisu som to pochopil,tak, že sa tam otočiť nedá, a tým pádom sa zvyšuje jeho priepustnosť a znižuje množstvo kolíznych bodov
Reply on: mi.v #10153:
Staci sa prejst do PO. Na vstupe (X kosicka solivarska) je kruhac s dost velkym polomerom.Su tam 2 jazdne pruhy : vnutorny a vonkajsi. Vnutorny je prakticky nepouzitelny lebo sa nedostanes von. Takze kruhac ma 1/2 kapacitu

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.