Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #54773:
Novy zavod je fabrika na kopci vedla sidliska Stiavnicka, v katastri obce Valaska, nie hlavna fabrika v Podbrezovej pri hlavnej ceste.
Reply on: petik #54771:
Si prečítaj tie odkazy čo kolega pridal a zistíš, že má obsluhovať Nový závod v Podbrezovej, čiže presne to čo tomu vyčítaš. Práve táto podoba robí z nej konkurenciesxhopnú voči busom, a ak by sa ešte aj pripojenie na trati ŽSR urobili, môže to byť fajn.
Reply on: petik #54771:
Keby to práve vedelo slúžiť ako kyvadlovka pre lyžiarov alebo Osrblie, pomohlo by to financovať aj tú "muzejnú časť" prevádzky... Len tiež sa obávam, že takto sčistajasna, keď majú v ruke prakticky len papier od samosprávy a musia čakať na vhodné eurofondové výzvy, je to celkom vabank.
Reply on: Mirtschi #54769:
Mne sa to zda ako scifi.
Myslim, ze ta zeleznica nema potencial na pravidelnu dopravu osob. Ved vedie z Balogu nikam.
Keby viedla do Podbrezovej, kde je vacsia fabrika, tak by mohla sluzit aspon na dopravu zamestnancov. V sucasnej podobe jedine prestup na vlaky do Bystrici, aj to nie velmi pohodlny.
Ale drzim Alesovi palce.
Reply on: Mirtschi #54769:
Je to veľmi ambiciózny projekt v aktuálnych podmienkach, takže netrúfam si to v tejto chvíli hodnotiť. Vidím v tom však aspoň dve pozitíva:
1. ČHŽ funguje počas celého obdobia od mája 1992 na základe dobrovoľníckej činnosti, s doposiaľ nevyriešeným financovaním. Nová situácia by mohla ČHŽ zaradiť do pozície seriózneho dopravcu s personálnym a finančným krytím.
2. v súčasnosti je úsek trate Šánske - Svätý Ján - Hronec - Chvatimech, ktorý je podľa mňa najkrajším úsekom celej trate a kľúčovým z hľadiska napojenia ČHŽ na ostatnú infraštruktúru, nezjazdný pre zlý technický stav. A to je škoda, keďže turistické jazdy sa realizujú len na trasách z Čierneho Balogu po Šánske, Vydrovo a Dobroč. Komplexnou obnovou by sa zabezpečila zjazdnosť celej siete.

ČHŽ má veľmi ambicióne plány na rozširovani súčasnej siete. Okrem dlhoročne plánovanej trate do Osrblia by radi postavili aj adhéznu železnicu cez Piesok, Bystrú na Tále, dokonca výhľadovo aj s ozubnicovým predĺžením po Krupovú, kde je nástup do lyžiarskeho strediska Chopok-Juh. A toto by pri súčasnom obmedzení, príp. regulácii individuálnej automobilovej dopravy, už mohlo mať potenciál pri neustále zvyšujúcej sa návštevnosti v top sezóne. No lenže je jasné, že sa bavíme o víziách a myslím si, že naša generácia sa toho sotva dožije.

Za celkom problematickú vec vnímam aj úrovňové križovanie predĺženej trate ČHŽ s hlavnou cestou do Brezna.

Koho táto téma zaujíma, odporúčam preštudovať si nasledovné dokumenty:
https://www.chz.sk/sk/novinky/projekt-revitalizovanej-chz-uz-ma-i-svoje-logo/
Padlo mi dnes do oka: Aký má kto na to názor? Ako určite bude pekné mať na Horehroní električkovú prevádzku, ale oplatí sa to finančne? Nie len prakticky úplne nová výstavba trate, lebo súčasný zvršok tak akurát stačí na tú muzeálnu prevádzku a nie na bežnú, konkurencieschopnú cestnej individuálnej a autobusovej doprave, nehovoriac o elektrifikácii , meniarne atď. Bude mať tá trať vôbec počas celého roku potrebný dopyt? Bude vôbec mať využitie až 15 ( 2 budú na náhradné diely ) voznov ? To by chcelo rovno trať dvojkolajnú. Naviac , v terajšej situácií nebude peňazí na rozdávanie. Každopádne držím v tom palce a keď dá to dotiahne do konca, prídem sa povoziť.
https://mybystrica.sme.sk/c/22382654/ciernohronska-zeleznica-ziskala-elektricky-zo-svajciarska-za-takmer-76-tisic-eur.html
Reply on: kvorka #54767:
Ešte som to nestihol detailne preštudovať, ale dochádza dosť k výraznému navýšeniu spojov v "x" (zrejme si niekto uvedomil, že to s tou redukciou od 2.4.2020 prehnali viac ako bolo potrebné). Nové (resp. obnovené) spoje napr. na trase Nemce - Malachov, do Hiadľa, do Španej Doliny a ďalšie.
Reply on: BB-Schuhu #54766:
Furt nejaká zmena, ale v čom sakra zase spočíva? Zas žiaden popis a podľa CP nič zásadné.
Nové cestovné poriadky PAL od 15.4.2020
https://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/index.htm
Reply on: PeterBB #54763:
a ktorý voz to bol?
Dobrý deň,



Vami spomínanú situáciu som preverila s konkrétnym vodičom. K zachádzke cez zastávku „Železničná stanica“ došlo z dôvodu zlyhania ľudského faktoru.



Za vzniknuté nepríjemnosti sa ospravedlňujeme.



S pozdravom



Michaela Vicianová
vedúca oddelenia riadenia dopravy
Dnes išla popri železničnej a potom smer Námestie slobody.
Reply on: PeterBB #54760:
nn,ide rovno na Námestie Slobody
23-ka teraz zachádza cez železničnú stanicu ?
Reply on: Kami #54758:
Ze zmienku stojí, že v niektorých regiónoch Európy sa spoje dokonca pridávali, aby bolo vo vozidlách menej tesno (za všetkých mi napadajú DSB, aj keď neviem či to ešte stále je aktívne). V podmienkach Slovenska to asi nutné nie je, ale do výrazných redukcií by som určite nešiel, ak nejde o linky kde prevažuje voľnočasová klientela.

Apropo, keď už spomínam DSB, zaujímavé je že tam zvolili presne opačný postup ako ZSSK. Kým ZSSK miestenky zrušila (vraj aby sa ľudia sami rozsadili ďalej od seba), DSB zaviedli povinné miestenky v diaľkovej doprave, aby zabezpečili že vlak nebude preplnený.
Reply on: roman85 #54754:
Dopravu zabezpecuje kraj, Biotika si nema preco zabezpecovat zakladnu obsluznost.

A k MHD, suhlasim s #54752. Preplnene spoje mozu byt rajom pre virus. Jednoducho (skoro) prazdne autobusy by mali byt sucastou opatreni na dodrziavanie odstupu medzi ludmi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.