Do mojej fotogalerie som pridal niekolko novych fotografii zpred roku 1964 a 2 z povodne v roku 1974.
A na jednej z nich vidiet staru zastavku s logom CSD. Este tam mozno zajtra prihodim detail.
SAD Nitra ma okrem toho medzimestskeho mercedesu co je v poslednom fotkovom update este minimalne jeden taky isty, ale bledo modry (+spodok tmavomodry)...dnes som ho videl na linke Nitra-Bratislava...a tento ma uz nitriansku spz...nevie niekto kolko ich nakupili??
Tragus: mal som na mysli "právnu normu", ako všeobecné označenie, nie technicku normu.
Kami, Vladimír: spomínam si, že asi pred troma rokmi zastavovali policajti v Detve autobusy SAD a niektorým ani nedovolili pokračovať ďalej (nemali STK atď.). Chudáci cestujúci...
Pozitivne je, ze policajti uz nevahaju kontrolovat autobusy a ich vodicov. Ked boli tie problemy okolo opiteho vodica v Poprade, tak v BB stavali zaradom autobusy ako sli z vozovne - pekne im dali fukat a pozreli papiere. To iste bolo aj v Blave - dosli na konecnu a kontrolovali zaradom. Usetrene nebolo ani Citaro - to zastavili priamo na linke aj s cestujucimi
Tie predpisy su naozaj mnohe na buzeraciu a nie su jednotne. Zoberte si jednu ulicu a jenu zastavku, kde jazdia aj autobusy /podla zakona 168-96/ aj trolejbusy podla zakona 164-96/. A este moze byt aj pripad, ze podnik na tej istej linke z rozlicnych dovodov prevadzkuje oba prostriedky, nic mu to nezakazuje. Autobusy - ako bolo pisane predtym - by mali byt oznacene vychodziou, nacestnou aj cielovou /vystupnou, konecnou/ zastavkou. Trolejbusy iba nazvom konecnej stanice /zak.164, par.28, ods.b/. Vodici autobusov nemusia byt vystrojeni rovnosatami /uniformami/, vodici trolejbusov /zamestnanci tej istej profesie - vodic MHD - toho isteho podniku/, vsak musia.
Problem je jeden: jeden zakon pripravovali za zelenym stolom uradnici na 4. poschodi, druhy na siestom. A obaja sediaci v jednej budove o sebe nevedia!!! Saskaren!
Takze v BB porusuju zakon tym, ze nemaju cislo linky vzadu!
Ten zakon som uz pred casom cital, ale tak podrobne som si ho nezapamatal. Iba autobusy sa tam spominaju preto, ze troliky spadaju pod zakon o drahach a licencie idu cez kraje (VUC). Ale to asi vsetci viete.
#855 a ine:
MHD su teda klasicke bratislavske tabule, ale mesto to moze urcit inak, takze DPMK moze mat kludne inu kombinaciu, ak to tak maju v dopravnej licencii. #852: Vsetky zastavky po trase musia byt uvedene v CP.
Vsetko je to prehnany statny dirigizmus pocnuc tabulami, schvalovanim cestovnych poriadkov a dopravnymi licenciami konciac.
Uz to mam. Tak elektronicke tabule su len v spojitosti vyhlasky #859) a zakona, kde sa v §8 pism. f) pise: "...u autobusov vybavených elektronickým zariadením na označenie smeru jazdy vozidla údajmi o cieľovej zastávke a nasledujúcej nácestnej zastávke a ak ide o mestskú pravidelnú autobusovú dopravu, aj číslom linky,
(je to pokracovanie odseku, ktory citoval Tragus #852 zo zakona)
Tak ja upresnim. Je to zakon 168/96 a vykonavacia vyhlaska 311/96 (ziadna STN ani CSN). Vydalo ju Ministerstvo Dopravy (este snad za Rezesa).
§ 9
[k § 8 ods. 1 písm. f) a § 17 ods. 4 zákona]
(1) Označenie autobusovej linky sa umiestňuje vpredu a na pravom boku autobusu.
(2) Označenie obsahuje názov cieľovej zastávky a spravidla aj názov východiskovej zastávky. Ak je to významné pre cestujúcich, najmä ak autobusová linka má alternatívnu trasu alebo medzi východiskovou a cieľovou zastávkou je viac autobusových liniek s rozdielnou trasou, uvedie sa medzi názvy východiskovej a cieľovej zastávky aj názov najdôležitejšej nácestnej zastávky, prípadne niekoľkých nácestných zastávok.
(3) Písmo názvu východiskovej zastávky v pravidelnej autobusovej doprave má výšku najmenej 30 mm. Písmo názvu cieľovej zastávky má výšku najmenej 70 mm a hrúbku najmenej 10 mm.
(4) Ak nie je v autobuse použitá elektronická tabuľa, má tabuľka s označením autobusovej linky veľkosť najmenej 600 x 150 mm a
a) biely podklad a červené písmená v medzinárodnej a v diaľkovej autobusovej doprave,
b) biely podklad a čierne písmená v prímestskej autobusovej doprave,
c) modrý podklad a biele písmená v osobitnej pravidelnej autobusovej doprave,
d) žltý podklad a čierne písmená v mestskej autobusovej doprave, ak obec v dopravnej licencii neurčila inú farebnú kombináciu.
(5) V mestskej autobusovej doprave je súčasťou tabuľky s označením autobusovej linky aj jej číselné alebo iné označenie. Toto označenie sa umiestni aj na zadné čelo karosérie autobusu, prípadne podľa potreby aj na iné miesto autobusu. Výška písmen číselného alebo iného označenia autobusovej linky je najmenej 100 mm.
Majkl #856 - mylis sa, mysleli aj na elektronicke transparenty, ale neviem to teraz najst. Tak mozno sa mylim ja.
O.K., beriem. Čo to presne je, neviem. Viem len, že niečo také existuje a na DPMK boli z toho preč, keď sa dozvedeli, že by mali mať žlté tabuľky s čiernym textom...
Treba si trosku usporiadat terminologiu a podriadenost. Najvyssim zakonom je USTAVA. Nej su podriadene a v sulade ZAKONY. Nim su podriadene a v sulade vykonavacie VYHLASKY.No a potom su tu NORMY, ktore by mali byt podriadene minimalne ustave a zakonom. /Nemozno teda napisat, ze na nieco existuje zakon a tato norma STN ... je to terminologicky mis-mas. Bud je to zakon alebo bud je to norma. Zakony schvaluje parlament a normy Urad pre normalizaciu a meranie./
Tragus
Problem je jeden: jeden zakon pripravovali za zelenym stolom uradnici na 4. poschodi, druhy na siestom. A obaja sediaci v jednej budove o sebe nevedia!!! Saskaren!