Reply on: f #5405:
Za momentálny stav zďaleka nenesie vinu len primátor mesta. Začína sa to vládou, ktorá sa zbavuje všetkej zodpovednosti decentralizáciou štátnej moci, pričom súčasnou fiškálnou decentralizáciou na druhej strane neprerozdeľuje samosprávam zodpovedajúce finančné prostriedky pre riadny výkon týchto funkcií. Nedávne náhle zníženie koeficientu pre výpočet podielu daní z príjmov pre samosprávy predstavovali v rozpočte Banskej Bystrice neočakávaný výpadok 47 mil. Sk, ktoré by vo veľkej miere vykrili potrebnú dotáciu na MHD.Ďalším článkom neschopnosti a nekompetentnosti sú samosprávne orgány BB - primátor mesta, rovnako poslanci MsZ a príslušné útvary MsÚ. Mesto si dlhé roky neplní povinnosti správneho orgánu a orgánu odborného dozoru nad cestnou dopravou v meste v zmysle zákona o cestnej doprave. V dôsledku toho došlo k nekontrolovateľnému zásadnému kvalitatívnemu poklesu v prevádzkovaní MHD a kolapsu celého mestského dopravného systému. Problémom všaj je, že na pôde MsÚ v BB sa zjavne nenachádza žiadny odborník pre oblasť cestnej dopravy, keďže poslanci, ani primátor, si vôbec neuvedumujú niekoľkoročný katastrofálny stav MHD a dopravy v meste ako celku, nepoznajú zákonitosti technológie hromadnej osobnej dopravy a jej marketing, úlohy MHD a predovšetkým drastické negatívne vplyvy vznikajúce z jej nedostatočnej kvality. A ak potom takíto ľudia idú rozhodovať o veciach, o ktorých nemajú potuchy, nemožno očakávať, že výsledok bude pozitívny. Ale to by museli najprv MHD začať používať alebo aspoň chcieť počúvať, až potom by mohli odhaliť jej problémy a snažiť sa ich riešiť. Takže vina zďaleka nekončí na primátorovi, ale aj na poslancoch MsZ a MsÚ. Predstavy typu: však ak by sme potom našli nejaké peniaze, tak by sme ich na MHD dali - sú úplne zcestné, pretože oblasť dopravy nefunguje spôsobom, že zo dňa na deň sa ľudia potom navrátia do MHD. Zo strednodobého hľadiska ide skoro o nevratné procesy, ktoré sa do pôvodného stavu dajú navrátiť len s vynaložením obrovského úsilia a podstatne väčšieho množstva finančných prostriedkov. Uvedomili si to vo všetkých väčších vyspelých mestách, kde nám po vlastných problémoch s presýtenosťou IAD, zápchami, negatívnym vplyvom na životné prostredie a zahltením všetkých plôch v centrách parkovacími plochami len závideli podiel ciest uskutočňovaných MHD. Ale to sa v BB podarilo za posledných 10 rokov len úplne rozbiť a následky bude niesť všetci ešte veľmi veľmi dlho.
V nesposlednom rade k danému stavu prispel aj samotný dopravca, ktorý si zo všetkých možných opatrení vyberá tie nesystémové bez zamerania sa na marketingové ciele vo vzťahu k získavaniu, resp. v súčasnosti k udržiavaniu si cestujúcich, ktorí sú ešte ochotní alebo nútení využívať jeho služby. V dnešnej dobe mi u BBDS úplne chýba nejaká vidina snahy o rozvoj, skôr mi jej konanie pripomína len prežívajúce ho tvora, ktorý je zmierený s nevyhnutnosťou smrti... Skrátka tomu chýba "šťava" a len dúfam, že sa niečo zmení. Vlastne treba rýchlo vytriezvieť, pretože od 03.01.2005 už bude ďalšia vlna katastrofy realitou a to nás ešte za zníženie kvality očakáva zvýšenie cien. ?
WebWind
Sorry , ale kedze caka to akoby uz bola ?