Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ste sa uplne zblaznili, ci co???

preco rusite linku c.24?? a ako sa dostanu zo Sasovej na Usvit, prip. na Mladeznicku ulicu??
a linka c.20 je len kopirovanie linky c.22...

a ako pojde linka c.20 z Pieninskej cez Karpatsku na Zeleznicnu stanicu??


Uplne ste to pokazili , sa hambite idete proti Bystricanom.
pekny den ?
Reply on: Chica #5411:
CP je na stránke dopravcu www.sadbb.sk.
Reply on: f #5405:
Za momentálny stav zďaleka nenesie vinu len primátor mesta. Začína sa to vládou, ktorá sa zbavuje všetkej zodpovednosti decentralizáciou štátnej moci, pričom súčasnou fiškálnou decentralizáciou na druhej strane neprerozdeľuje samosprávam zodpovedajúce finančné prostriedky pre riadny výkon týchto funkcií. Nedávne náhle zníženie koeficientu pre výpočet podielu daní z príjmov pre samosprávy predstavovali v rozpočte Banskej Bystrice neočakávaný výpadok 47 mil. Sk, ktoré by vo veľkej miere vykrili potrebnú dotáciu na MHD.
Ďalším článkom neschopnosti a nekompetentnosti sú samosprávne orgány BB - primátor mesta, rovnako poslanci MsZ a príslušné útvary MsÚ. Mesto si dlhé roky neplní povinnosti správneho orgánu a orgánu odborného dozoru nad cestnou dopravou v meste v zmysle zákona o cestnej doprave. V dôsledku toho došlo k nekontrolovateľnému zásadnému kvalitatívnemu poklesu v prevádzkovaní MHD a kolapsu celého mestského dopravného systému. Problémom všaj je, že na pôde MsÚ v BB sa zjavne nenachádza žiadny odborník pre oblasť cestnej dopravy, keďže poslanci, ani primátor, si vôbec neuvedumujú niekoľkoročný katastrofálny stav MHD a dopravy v meste ako celku, nepoznajú zákonitosti technológie hromadnej osobnej dopravy a jej marketing, úlohy MHD a predovšetkým drastické negatívne vplyvy vznikajúce z jej nedostatočnej kvality. A ak potom takíto ľudia idú rozhodovať o veciach, o ktorých nemajú potuchy, nemožno očakávať, že výsledok bude pozitívny. Ale to by museli najprv MHD začať používať alebo aspoň chcieť počúvať, až potom by mohli odhaliť jej problémy a snažiť sa ich riešiť. Takže vina zďaleka nekončí na primátorovi, ale aj na poslancoch MsZ a MsÚ. Predstavy typu: však ak by sme potom našli nejaké peniaze, tak by sme ich na MHD dali - sú úplne zcestné, pretože oblasť dopravy nefunguje spôsobom, že zo dňa na deň sa ľudia potom navrátia do MHD. Zo strednodobého hľadiska ide skoro o nevratné procesy, ktoré sa do pôvodného stavu dajú navrátiť len s vynaložením obrovského úsilia a podstatne väčšieho množstva finančných prostriedkov. Uvedomili si to vo všetkých väčších vyspelých mestách, kde nám po vlastných problémoch s presýtenosťou IAD, zápchami, negatívnym vplyvom na životné prostredie a zahltením všetkých plôch v centrách parkovacími plochami len závideli podiel ciest uskutočňovaných MHD. Ale to sa v BB podarilo za posledných 10 rokov len úplne rozbiť a následky bude niesť všetci ešte veľmi veľmi dlho.
V nesposlednom rade k danému stavu prispel aj samotný dopravca, ktorý si zo všetkých možných opatrení vyberá tie nesystémové bez zamerania sa na marketingové ciele vo vzťahu k získavaniu, resp. v súčasnosti k udržiavaniu si cestujúcich, ktorí sú ešte ochotní alebo nútení využívať jeho služby. V dnešnej dobe mi u BBDS úplne chýba nejaká vidina snahy o rozvoj, skôr mi jej konanie pripomína len prežívajúce ho tvora, ktorý je zmierený s nevyhnutnosťou smrti... Skrátka tomu chýba "šťava" a len dúfam, že sa niečo zmení. Vlastne treba rýchlo vytriezvieť, pretože od 03.01.2005 už bude ďalšia vlna katastrofy realitou a to nás ešte za zníženie kvality očakáva zvýšenie cien. ?
kde tu zistím nový cestovný poriadok od 3.1. ???
f
Sorry , ale kedze caka to akoby uz bola ?
Reply on: Kami #5400:
kami aky mozem mat problem. Vsak za 20 rokov co chodim MHD(kazdy den) som stretol 3x revizora a odkedy zaviedli ten blby system s tymi cipkami ani raz. Pochybujem ze sa pohybuje daky revizor po BB-MHD. ?
Reply on: WebWind #5392:
V to dufam. ? Treba aj na foncorde robit nieco s obchodmi vsak tam nic nie je.
Reply on: WebWind #5388:
Omyl SAD BBDS pokial viem nieje sukromna firma. Ak sa nemylim tak este len caka na privatizaciu ?
Kami: svojimi príspevkami 5348, 5353, 53765, 5399 si mi vyrazil dych a nemožno s nimi súhlasiť.
ad #5348: L24 je/bola jedna z mála zmysluplných liniek, nakoľko spájala dve najľudnatejšie sídliská v meste s tesným prechodom popri centre mesta. Tak, ako žiadna z liniek, ani L24 nemôže mať extrémne celodenné vyťaženie v celom úseku trasy, čo platí aj pre L25. Z toho vyplývala možnosť prípadne predĺžiť intervaly v niektorých časoch s nižšou frekvenciou, ale aj to len skutočne veľmi jemne! Chcel by som vedieť, koho bude voziť L25 "dvojnásobným" počtom spojov a hlavne koho bude prepravovať cez víkendy, kedy sa v súčasnosti spoj naplní nie skôr ako za hodinu návštevníkmi nemocnice (Podľa provizórneho CP na www.sadbb.sk bude L25 napr. cez víkend a večer v pracovných dňoch voziť každú pol hodinu vzduch na Nám. L. Svobodu - to sa nedá porovnať s L24!). Naopak L24 bolo využívaná aj cez víkend v celej dĺžke trasy a po zrušení L53 by sa jej vyťaženosť ešte zvýšila (kým by nedošlo k zvýšeniu cien), keďže by to bola jediná linka pre oblasť Mládežníckej, Družby a Okružnej ulice.
Záver: jedná sa o neracionálne opatrenie úplne odporujúce odborným požiadavkám na technológiu hromadnej osobnej dopravy.

ad #5353: o tomto sa mi už ani nechce znova vypisovať. Je to rovnaká situácia, ako po zmene na L34 k 07.01.2004. Nezmysel to bol vtedy a teraz je ešte väčší, keďže sa to týka všetkých autobusových liniek v smere Hušták (okrem L51). Obhajovať presmerovanie liniek MHD na perifériu vyhnutím sa zápacham na nábreží je NEZMYSEL!!! MHD slúži na hromadnú prepravu osôb a teda zabezpečuje ich prepravu bez potreby obrovského plošného záberu cestnej komunikácie a plôch pre statickú dopravu, ktorú spôsobuje individuálna automobilová doprava (IAD). Preto všade, kde majú rozum, tvrdým spôsobom PREFERUJÚ MHD pred IAD!!! Z toho vyplýva, že na Belušovu ulicu môžu akurát tak presmerovať IAD a nie MHD. Kroky, ako sa robia v BB, jednoducho nemajú obdobu a z odborného hľadiska predstavujú presný opak toho, čo je nutné robiť!!! Ja v tomto meste jednoducho prichádzam na každom kroku do nemého úžasu prerastajúceho do hrôzy...

ad #5376: neviem, ako ma chceš presvedčiť, že vozidlá, ktoré sa premávajú po meste bez cestujúcich môžu znižovať náklady. Toľkokrát sme už o tom hovorili, ale opäť je to späť. Však ak odveziem na celom spoji len niekoľko ľudí, vytvorí to z hľadiska marketingu a spokojnosti cestujúcich podstatne väčší osoh, ako sú možné ušetrené náklady. To platí pre celú sieť MHD a množstvo manipulačných jázd cez víkendy a po vščeroch, kedy sú intervaly nad 30 minút a po meste sa preháňajú prázdne vozidlá i keď viem, že na vracajúcich sa spojoch L91 je cestujúcich málo - až nikto. Ale upozorňujem znova na fakt, že ak nedám cestujúcemu možnosť nastúpiť cestu, nemám šancu od neho získavať tržby a moja činnosť je zbytočná a je lepšie ju ukončiť. Stačí upraviť CP na takýchto "bonusových" spojoch, ktoré súčasne umožnia rýchly prejazd medzi konečnou a nasledujúcou východzou zastávkou a popritom sa zvýši ponúknutá prepravná kapacita a skráti čas čakania cestujúceho na zastávke.

ad #5399: na autobusovej stanici by bolo miesta viac než dosť, len ju je potrebné dokončiť a konečne začať využívať na účely, pre ktoré má slúžiť! Však kedysi (a to ešte boli realizované väčšie výkony) už MHD na AS konečnú mala, čo ocenili určite všetci cestujúci, ktorí pokračovali na prímestských, diaľkových autobusových linkách, ako aj železničnou dopravou.
Reply on: chaosbb #5381:
Koho sme to zvolili za primatora? Tu je odpoved: Komunistickeho magora, kt. zapricinil 8rocnu stagnaciu mesta. Kym sa ine mesta rozvijaju BB stagnuje. ☠ Jednu vec spravil vsak dobru, radikalne znizenie dlhu mesta. No to je zialbohu malo. A keby niekto chcel namietat ze pritiahol aj investicie ake? ESC toje malo kaufland? hmmm. takisto malo. Ine mesta maju miliardove investicie mi len dake poondiate hypermarkety(nemyslim ESC-dobry projekt). ? Takze kralik(ci ako sa volas)

ODSTUP VOLE A UZ SA VIAC NESTRAPNUJ
?

P.S.: a este aj toto. Ako jedine mesto v SR nedalo dotaciu na MHD. Uz aj zvolen dal dotaciu cca 11mil.Sk. My nic.
Reply on: Cimo #5396:
Takému šoférovi treba urobiť reklamu! Napíš linku aby sme aj ostatní pomohli tomu chudákovi!!!!!!!
Kami neprides fotit posledne 24ky?
TIP- NOVE CP uz su!
& Odkaz pre p. Ing. Snopka:
Vdaka za zverejnenie provizorneho cestovneho poriadku od 3.1.2005 na www.sadbb.sk
"KAMI", ved ja sa vzdy aj ozvem!!! ...akurat ze on v tom "akvariu" vyzera ako "chudak" a ja v tom T-buse ako "idiot" ?
Reply on: Cimo #5396:
jednoznacne sa ozvi. On ma 6,50 a ty mozes mat problemy.
Reply on: zákazmík #5390:
nebude. Nie je tam dost miesta.
OK "Ikarus WRC" ...CAK su Vianoce ? ...odpustam mu ...to len aby som nebol "svina" ako vravis ? "AMEN" !!!
Odpusť mu veď aj tak majú malé platy za tú zodpovednosť za autobus a ľudí a teraz ešte aj sa strachovali aby nedostali výpoveď.tak nebuď sviňa.
Poradte "Cimkovi" :o( ...co mam urobit so soferom ktory mi za mojich 13 korun Slovenskych da vzdy listok za 6.50 korun Skovenskych :o( ??? ...a to vobec nevyzeram ako decko!!! ...BohuZial :o(
to je pravda;) sag uvidime.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.