Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Klaw Og #4852:
no, nebolo by to až také jednoduché. Výrazným znižovaním a obmedzovaním kvality MHD (namiesto jej preferencie) sa zvyšuje podiel individuálnej automobilovej dopravy, v dôsledku čoho sa výrazne zvyšuje prašnosť a exhaláty a ďalšie opady z prevádzky vozidiel a samozrejme zábery územia potrebné na parkovanie a garážovanie vozidiel. Takže skôr pribudnú alergie, ako sa nejakí obéznejší ľudia rozhodnú chodiť pešo minimálne cez polovicu mesta.
Reply on: fero #4856:
no jedno mesto by sa predsa len naslo - Vysoke Tatry, tam keby si chcel z jedneho konca na druhy tak musis uz o den skor ist ?
Ulanku mozu zobrat primestske spoje a tie ostatne nepoznam. Vlastne raz som bol v Rakytovciach, ale to iba omylom ma tam autobus odviezol ?
Reply on: Klaw Og #4852:
Nechcem ti brat ziadne iluzie ale na slovensku nie je mesto kde by sa nedalo chodit pesi. V BA vsade chodim pesi. Okrem tych odlahlejsich casti. Napr. v BB by si sa tiez nevybral pesi: Ulanka-Rakytovce alebo Salkova-Rakytovce. ? vlastne vybrat sa mozes ale trva to strasne dlho.
037BM práve odbočila na Pršiansku terasu.. ?
Reply on: Klaw Og #4852:
jasne projekt Zdrave mesto v praxi 🙂 ?
Reply on: mimi #4851:
zalezi ako sa stanovia podmienky. Lebo celkom dobre tam niekto moze zacat premavat so starymi Raboidmi a zarobi si na seba a opravy toho vraku. Linky a mestske casti, ktore by opustila MHD, sa mozu ponuknut inym. A tam uz je dolezity koordinator.
Reply on: Kami #4839:
na druhej strane, ludia zacnu viac chodit peso, co bude mat za nasledok znizenie obezity a dalsej chorobnosti (kedze MHD je vynikajuci prenasac bacilov), cim sa usetria velke financie na zdravotnu starostlivost (a potom mozno opat bude aj na MHD) ? Bystrica nie je taka velka, aby sa tam nedalo chodit peso ?
Kami myslis ze uz neni neskoro na sukromnu mhd? Boli by lacnejsi?
Okrem defenestracie vedenia mesta sa moze v pripade komercnej prevadzky MHD uvazovat aj na vstupe dalsich licencovanych dopravcov, kedze BBDS by opustili niektore linky. Otazka znie, kto by dokazal robit koordinatora IDS. Aby podmienky boli rovnake pre kazdeho.
Reply on: TeBeCe #4848:
rozdiel tu je. Dotacie ma zachovane a MHD NR caka rozvoj pod vedenim nemenovaneho dispecera ... 🙂
Reply on: TeBeCe #4847:
samozrejme nie primator, ale dopravca 🙂
Reply on: PIT #4846:
No NR planuje vystavbu trolejbusov 🙂
Reply on: TeBeCe #4844:
už dlhšiu dobu mám pocit, že Nitra a BB sú tam úplne rovnako - žiadny rozvoj, naopak drtivý rozvrat.
Reply on: Majkl #4840:
Riešenie situácie predčasnými komunálnymi voľbami mi takisto prichádza ako jediné možné riešenie pre odstránenie škodných ľudí. A to nielen pre maximálnu dlhoročnú devastáciu systému hromadnej dopravy v meste, ale aj za chronický katastrofálny chod a úpadok BB. Podobne potom vymeniť i niektorých pracovníkov MsÚ, ktorý doposiaľ nepochopili, že zákonom stanovené povinnosti musia plniť (napr. referát dopravy a komunálnych služieb).
Akurát mi nie je jasné, prečo možno 1 - 2 týždne dozadu Králik na AZTV rozprával o sociálnom aspekte MHD a ako niektorý chudáci stratia živobytie, keď sa nebudú môcť dostať do práce! Je to ten istý muž, ktorý už pred voľbami v roku 1998 do svojho prvého volebného obdobia sľuboval dostavbu autobusovej stanice a výstavbu trolejbusových tratí aj v Sásovej. Hanbím sa, že som mu kedysi dal hlas. Absolútnu nekompetentnosť je vidieť i v tom, že si nikto na MsÚ, MsZ neuvedomuje i ďalšie veci, ako neúnosný nárast individuálnej dopravy, denné zápchy a neschopnosť zabezpečiť riadenie dopravy na frekventovaných križovatkách, problémy statickej dopravy, keď autá parkujú na trávnikoch (žiaľ často už bývalých) a pritom všetkom sa stále budeme byť do pŕs, ako sa "zaujímame" o ekológiu, ako "podporujeme" cestovný ruch v okolitej krásnej prírode. Neviem aký je váš názor, ale ja som presvedčený, že v BB sa absolútne nezvládol a nikto sa ani nezamyslel nad dôsledkami pripustenia nekontrolovaného nárastu stupňa automobilizácie, čo sa stalo na západe veľkému počtu miest a v súčasnosti s vynaložením obrovského úsilia sa snažia čo najviac preferovať MHD a môžu len snívať, aby sa dostali na úroveň podielov prepráv, ako tomu bolo napr. v BB na začiatku roku 1994. Je mi z toho zle a súčasne mi je strašne ľúto, k čomu sa naše mesto prepracovalo a hlavne z toho, že výhľad je ešte o mnoho temnejší!
Reply on: Kami #4839:
nitriansky primator nie je o nic lepsi...
Jedine co nas primator vie je schvalovat vystavbu obchodnych centier. Aj ako som predpokladal uz od otvorenia je parkovisko Lidlu plne a na kruhovom objazde riadi dopravu policia.

Inzertné okienko

SAD BBDS výhodne za minimálnu cenu odpredá jazdené autobusy zn. Karosa B932, B952, B941 a B961 vo vynikajúcom technickom stave. Prípadne vymení za minibusy Vario v luxusnej úprave.?
Majkl: Ak by bol v stave alkoholického opojenia, tak ho ani nemali pustiť do budovy MsÚ ani pred kameru, mal dostať 'áčko' a mal byť riešený v rámci pracovnoprávnych vzťahov za porušenie pracovnej disciplíny. A ak nebol, tak potom Kremnica alebo Pezinok...
Myslím, že z uvedeného vyplýva, že vznikajú určité pochybnosti o svojprávnosti primátora, a preto by sa malo začať uvažovať o jeho odvolaní a o termíne predčasných komunálnych volieb... Jediným ospravedlnením by hádam mohlo byť, ak by vyšlo najavo, že sa práve nachádzal v stave silného alkoholického opojenia.
Reply on: PIT #4837:
http://www.stv.sk/sprava.php?id=8222

V Banskej Bystrici odmieta mesto financovať MHD!

Primátor Banskej Bystrice sa rozhodol pre radikálne riešenie financovania Mestskej hromadnej dopravy. V rozpočte na budúci rok nedá dopravcovi ani korunu. Mesto navrhuje zrušiť všetky zľavy a ponechať vývoj v MHD na komerčnej báze. Primátor mesta Ján Králik šokoval svojim zámerom najmä dopravcu. Ak sa návrh v zastupiteľstve presadí, cestovný lístok MHD bude stáť 18 korún! Zrušia sa zľavy pre deti, žiakov, dôchodcov i zdravotne postihnutých. Výrazne sa zredukujú spoje, do niektorých častí mesta už autobusy premávať nebudú. Pôvodný zámer: navýšiť dane pre obyvateľov mesta, aby sa vykryla zrušená štátna dotácia na MHD, - nevyšiel. Mesto by totiž získalo do rozpočtu iba deväť miliónov korún, potrebných je 52 miliónov! Návrh mesta je tak jednoznačný - žiadne dotácie, žiadne zľavy. V Žiline a v Prešove vyčlenili mestá na MHD okolo 80 miliónov korún. V Banskej Bystrici v konečnom dôsledku rozhodnú poslanci zastupiteľstva. Je však otázne, kde a či vôbec nájdu v rozpočte potrebné desiatky miliónov korún. Jozef Balko, STV balko@stvbb.sk

☠ Rabbit ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.