teda tá stavba t-bus trate v BA, ktorá sa tu spomína....
A aby ste Ba nemuseli až tak závidieť v rámci toho operačného programu máme určené že "oprávnené výdavky z eurofondov" sú iba na prepojenie existujúcich tbus tratí, ale nie stavba nových. (napr do nových lokalít ako napr. u vás Sásová)
Poprosil som, aby mi bolo nejako vysvetlené, ako je toto teda možné v BA a prečo to nebolo možné v BB a tu je odpoveď:
Z jednoduchého dôvodu - v roku 2006 je*nutí Dzurindovci rozhodli, že verejná doprava sa môže rozvíjať iba v dvoch mestách - v BA a v KE. A tak aj vyjednali podmienky s európskou komisiou. Obe mestá majú v operačnom programe kapitolu rozvoj integrovanej dopravy a teda, ak rozvoj trolejbusových tratí schovajú pod rozvoj integrovanej dopravy, je to v BA a v KE možné. Ostatné mestá na Slovensku, na rozdiel od celej zvyšnej Európy, nie sú vôbec oprávnené čerpať prostriedky na rozvoj verejnej dopravy - vďaka je*nutým Dzurindovcom.
Operačný program Bratislavský kraj
Prioritná os 1 Infraštruktúra
Opatrenie 1.2 Regionálna a mestská hromadná doprava
"Podpora MHD - príprava a realizácia aktivít zameraných na zvýšenie kvality systému integrovanej osobnej hromadnej dopravy a zníženie jej negatívneho dopadu na životné prostredie vrátane nevyhnutného budovania a rekonštrukcie električkových a trolejbusových tratí v súvislosti so zabezpečením fungovania integrovaného dopravného systému, dobudovanie zariadení pre preferenciu koľajovej dopravy na riadených križovatkách, obstaranie a inštalácia riadiaceho software s atribútmi preferencie koľajovej dopravy. Táto aktivita sa bude uplatňovať na území mesta Bratislavy."
Ešte by soim sa pozastavil nad tým, že by mesto malo zaplatiť 5 % - to akože zase má mesto minúť peniaze a potom výsledok bude využívať súkromná firma SAD ZV, ako keď mesto kúpilo dráhu, zázemie, vozidlá a čo ja viem ešte čo všetko a potom sa to darovalo do majetku a pod kontrolu SAD ZV?! Tak to by bolo fakt super... pre nich.
Tu sa kedysi spravila z Eurofondov modla a movinári to podporujú. Eurofondy sa čerpajú cez jednotlivé operačné programy, kde je presne stanovené KTO a NA Čo ich môže čerpať. Príklad:
váš nákup t.busov bol realizovaný cez operačný program "životné prostredie" tam je jedna z kapitol zlepšenie ovzdušia a vďaka tomu presne napísaná možnosť nahradiť diselové autobusy novými plynovými alebo trolejbusmi a sú tam vymenované mesta ktorých sa to týka... (Ba tam nie je = túto možnosť nemá).
Stavba trolejbusovej trate je z operačného programu bratislavský kraj - už zo samotného názvu vyplýva že všetky projekty v ňom sa týkajú IBA BSK a samotného mesta BA.
Už druhá vec je že pred pár rokmi tieto operačné programy zostavovali okrem úradníkov z EÚ hlavne naši (SR) odborníci a politici na jednotlivých ministerstvách teda vieme aká vláda tu bola a kto šéfoval ktorému ministerstvu a niektoré znaky politiky tej ktorej strany sa tam aj dajú nájsť.... ( napr. ČR má úplne iné operačné programy s ináč nastavenými pravidlami)..
Tak trochu oboje. V sucasnej podobe (t.j. len po Hrobonovu) ma vyznam predovsetkym pre dojazdy/vyjazdy linky 201, ktore nebudu musiet robit zbytocnu zachadzku cez Kramare a mozno po novej trati potiahnu aj dojazdy/vyjazdy 202 (tam ale podla mna usetria celkom malo a zhorsia obsluhu Palisad, cize mozno tu nechaju tak ako je).
To ale neznamena ze po trati sa "bezny" smrtelnik nezvezie - trolejbusy az na par specifickych pripadov* v Bratislave prepravuju cestujucich na vyjazde aj dojazde, takze bude pristupna aj cestujucim. Okrem toho je mozne ze kvoli podmienkam EU fondov dojde k skrateniu linky 41 (mozno spojenie so 147?) a zavedeniu nejakej beznej linky po novej trati.
Po predlzeni trate k Vojenskej nemocnici (ak k tomu dojde) by jej vyznam z pohladu prepravy cestujucich vyrazne stupol (mozno by dokonca ciastocne nahradila 21 a/alebo 63).
Presne tak, doslovne sa tam píše (citácia): "Náklady na novú trať vyčíslil Andrassy na približne 2,4 milióna eur. Projekt zaplatia eurofondy, mesto má trať spolufinancovať piatimi percentami." ? Tak prečo by sa aj v BB nemohla potiahnuť Sásová z eurofondov pri 5% spolúčasti mesta..? To by snáď mestský rozpočet zvládol, alebo nie..? ? Chcelo by to hodiť reč s Gogoľom o tom a tými jeho "aktivistami či akýmsi poradným zborom", alebo ako sa nazývajú, keď sú takí zelení, tak majú šancu ukázať niečo.. ?
Nechápem ani ja, my sme vždy bol zvyknutí na "päťdesiatpäťku", teraz to má len bezduchý nadpis: Badín-Hronsek, "63", či "463" by sa tam patrilo dať (bez 601/4/) ?
Z diskusie "doprava v meste"
"Doprava Pršianska terasa
Dobrý deň pozerala som si zmenu platnú od 1.9. tu ste na naše stažnosti uviedli že posledný autobus k nám na terasu pôjde cca o tej šiestej a po 22 a keď som pozerala nový rozpis autobusov posledný spoj nám ide o 16-tej hodine. Ako to? Prečo nastala opäť táto zmena? Kopíruje sa opäť autobus na Horné Pršany.
ďakujem vopred za odpoveď
nespokojná občanka z pršianskej terasy"
Dovolím si neoficiálne zareagovať: MHD-čka č. 13 pôjde posledne o 16:24x (18:17a) vychádzajúc iba zo Sládkovičovej na Terasu http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!013_20110901&x=314573005845, ale Vy si pozrite aj cestovný poriadok prímestskej linky č. 601463 na Horné Pršany http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!463_20110901&x=629145805833 , ktorý bude kvázi MHD-čka (s tarifou MHD v meste, okrem Autobusovej stanice), odchody zo Sládkovičovej na Terasu (Horné Pršany) je: 17:13x 18:58x (aj doteraz existovali) + 22:37x. Autobus na Horné Pršany sa nekopíruje (rozdiely, okrem rána min. 30 minút), MHD-čka ide ako doplnok medzi ním (15:13x, 16:24xMHD, 17:13x...)
S tou linkou č. 13 sa to od júla (jej vzniku) javí tak, že je to kombinácia viacerých kompromisov a nutného riešenia nových situácií, zúžených na najnižšiu možnú mieru. DPM BB doteraz nemal "normálnu" autobusovú linku (okrem citybusov, hradených trolejbusov a kyvadlovky-nepravidelnej dopravy), od júla ide s novými trolejbusmi (vyradil staré a tých 19 autobusov, za ktoré ich "nahradil", chýbajú)-teraz musel riešiť kombináciu s VUC L 601463 dopravcu SAD Zvolen, odteraz s tarifou MHD (odstránenie súbehu, vyplnenie "dier", efektivita paradoxne znížením výkonov oproti zaniknutému CITYBUSU, zavedenie KLASICKÉHO MHD autobusu na Terasu, nová zastávka Mosadzná, vyhovenie požiadavkám občanov, častokrát podobnosť s diskutérmi), preklad so svojou čiastkovou a dojazdovou DRÁHOVOU trasou, absencia vozidiel (jedno 12M vozidlo na celú linku 13 /už to nie je citybusová dodávka/, ktoré je aj ako ich záloha).
Ja si myslím, že to na prvýkrát zvládli celkom dobre, z CITYBUS/PAL, na 12M BUS/PAL MHD (netrakcia)+PREKLADY popod TROLEJ dráhu/minimum prázdnych PREJAZDOV/VÝJAZD A DOJAZD z/do Vozovne ako býv. L 13 (minimum). Kdovie, ako by to bolo dopadlo, keby L 13 náhodou prebrala SAD Zvolen, či by nenechala len riedku L 601463...
Dolaïovania sa vždy nájdu a problém 3-13 je to najposlednejšie
Viem, že sa to porušovalo (pri hradení boli aj autobusové linky označené len jednociferne). Ja sa nechcem do tohto púšťať, to by mohli vysvetliť tí, čo do toho vidia...Ja som za odstránenie tohto dvojspoja (a ešte by sa prilepšilo Terasanom) približne rovnakými výkonmi s jedným dlhším prestojom navyše...
Ako uz bolo spomenute, otazka bola aky je RACIONALNY dovod na to aby to bolo oznacene 13. Pridavam sa k tomu ze by to mala byt trojka. Neverim, ze je to problem, kedze autobusy na trolejbusovych linkach jazdili/jazdia v Bratislave*, Kosiciach a pri vylukach prakticky asi v kazdom meste kde je trolejbusova doprava (vratane BB). Ak by to aj naozaj bol problem tak nech licenciu na linku 3 vyda aj mesto a tam budu busove spoje - ale nechce sa mi verit, ze toto je naozaj problem, lebo ak hej tak sa to brutalne porusuje.
Presne tvoj príklad s tou 4 by sa v BB nikdy nemohol stať, ako som uviedol-opačne, bola by to DVOJKA do Vozovne zachádzajúca cez Tesco hypermarket (s vloženou zachádzkovou zastávkou, kde končí skrátená odnož L 4, bolo to už aj v tomto smere), alebo by to bola ŠTVORKA ukončená v Tescu a naprázdno prejazd do Vozovne (tým sa tie dve linky líšia, ako sa zachovajú na Podháji, štvorka rovno k ZVT by nebola štvorkou ani náhodou a ešte s doplnkom do Vozovne ?).
Nejde tu o trasu linky (aj keď je rovnaká), ale o ne/trakciu, "ne/dráhovosť", AUTOBUS vs. TROLEJBUS-ová trasa, taký "záložák", náhradné vozidlo (za trolej) "3A, 3V", "x3"?, za to x si teraz dosaď "1", x3=13, ktoré sa dostáva/dokončieva "svoju" normálnu "netrakčnú" trasu ?
S tými trolejmi, čo si uviedol, tak 2 spoje linky č.2 (41 a 51) zachádzajú od Vozovne k Tescu hypermarket, čím ako keby z pohľadu od Podhája vychádzali z TESCA ako štvorka, ale pod číslom 2 ? http://www.dpmbb.eu/documents/DPMBB_002_110701.pdf
3 trolej, 13 bus (takto to bolo aj pri "hradení", nechalo sa to), mohol by ísť autobus s č.3 (nie 13) v dráhe trolejbusu č.3 (bolo by to v súlade s licenciou ).
Samozrejme, môže to byť mätúce pre cestujúcich, ale sú zvyknutí na toto číslovanie z obdobia spred 30.6., od Sládkovičovej je súbeh po Roos.nem. aj s odnožou z Terasy
Mne ide o to, preco ide pod cislom 13, ked ide presne v trase linky 3. Je to podobne, ako keby zatajuci trolejbus linky 4 isiel pod cislom 4 s tabulkou "do vozovne", co by fakticky bola linka 2.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fragma
"Doprava Pršianska terasa
Dobrý deň pozerala som si zmenu platnú od 1.9. tu ste na naše stažnosti uviedli že posledný autobus k nám na terasu pôjde cca o tej šiestej a po 22 a keď som pozerala nový rozpis autobusov posledný spoj nám ide o 16-tej hodine. Ako to? Prečo nastala opäť táto zmena? Kopíruje sa opäť autobus na Horné Pršany.
ďakujem vopred za odpoveď
nespokojná občanka z pršianskej terasy"
Dovolím si neoficiálne zareagovať: MHD-čka č. 13 pôjde posledne o 16:24x (18:17a) vychádzajúc iba zo Sládkovičovej na Terasu http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!013_20110901&x=314573005845, ale Vy si pozrite aj cestovný poriadok prímestskej linky č. 601463 na Horné Pršany http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!463_20110901&x=629145805833 , ktorý bude kvázi MHD-čka (s tarifou MHD v meste, okrem Autobusovej stanice), odchody zo Sládkovičovej na Terasu (Horné Pršany) je: 17:13x 18:58x (aj doteraz existovali) + 22:37x. Autobus na Horné Pršany sa nekopíruje (rozdiely, okrem rána min. 30 minút), MHD-čka ide ako doplnok medzi ním (15:13x, 16:24xMHD, 17:13x...)