este jedna otazka. Na karte som mal nejaky zvysny kredit. Po kupe mesacnika ten kredit tam stale je a po uplynuti a neobnoveni si mesacnika sa zacne cerpat ten kredit alebo je nadobro strateny.
vie mi niekto povedat odkedy zacnu platit dopytove tlacidla? Z vlastnej skusenosti viem, ze aj tak kazdu zastavku sofer otvara dvere, iba raz sa mi stalo, ze sofer vyzval min. 1 vystupujuceho aby mackol zeleny btn a aj tak sa otvorili vsetky dvere. Na zaklade tychto skustocni mi nie je jasne ci ZVHD vie co je dopytove tlacidlo
Dalsia vec co ma dojala, je strojcek pri kazdych dverach. Zo 4 dveri je pri troch a funguje pri dvoch
celkom ma dojal clanok Prečo si kúpiť mesačný lístok?. Je pisany takym stylom, aby by sme nikdy predtym mesacniky nemali, nehovoriac o nepresnostiach co su tam popisane.
Jednak v BB nie su zastavky hustejsie ako napr. v BA (kde mozem povedat, ze klima funguje velmi dobre, este aj tie minifukare na SORkach celkom pomahaju). Druhak, tento argument sa pouzival aj v BA a ukazalo sa ze je to cisty nezmysel.
Ja som zase sklamaný z nočnej linky. Neobsluhuje jednotlivé sídliská, a, v konečnom dôsledku, ani Sásovú. Predmetný spoj v podstate pozbiera cez víkend len mládež z diskoték a barov, pričom aj to nie je samozrejmosťou, pretože napríklad na Huštáku bolo včera v autobuse okolo päť cestujúcich, pričom na Nám. Vajanského, pristúpili „až“ ďalší dvaja. Linka nemá žiadny prínos pre pracujúce obyvateľstvo, ktoré platí mestu dane, a ktoré potrebuje cestovať domov neskoro v noci po poobednej alebo nočnej zmene. Obyvateľom BB tak naďalej zostáva len ticho závidieť ako-takú nočnú dopravu obyvateľom TN alebo ZA.
U nových vozidiel by som jednoznačne uvažoval s klimatizáciou pre cestujúcich. Počas horúcich dní som sa v neklimatizovaných vozidlách nacestoval dosť a nikdy tam nebola normálna teplota ani napriek pootváraným oknám či zapnutým stropným ventilátorom, pokiaľ na teba práve z toho okna nefúkal vzduch, čo je tiež ale príjemné len do určitej rýchlosti. Pri státí na križovatke, keď na teba ešte praží slnko, sa pocitová teplota zvyšuje, nehovoriac o "ťažkom" vzduchu vo vozidle. Keďže trend počasia nasvedčuje tomu, že počet horúcich dní sa bude zvyšovať, odmietať klimatizáciu v prostriedkoch MHD mi príde kontraproduktívne, pretože cestujúci majú ďalší dôvod, prečo radšej použiť auto, v ktorom je dnes klimatizácia štandardom. O tom, aké majú ľudia preferencie svedčí aj to, že dnes si nové auto bez klímy pomaly nekúpiš, pretože nakupujúci klimatizáciu vyžadujú. Pri mojich cestách počas tropických dní (či už auto, vlak, autobus) preto jednoznačne vyhrávajú tie s klimatizáciou, ak je použitá rozumne. Rozhodne by som v tejto situácií nevymenil klímu za vetranie a predpokladám, že aj väčšina cestujúcich sa cítila príjemnejšie v klimatizovanom dopravnom prostriedku. Aj keď sa stále nájdu takí, čo majú pred ňou predsudky, podobne ako napr. pred automatickými prevodovkami, lebo o nej počuli iba samé negatíva.
Sr----al by som nanho. Jazdil by som nadalej s vedomim, ze som si zaplatil cele fakturacne obdobie. A keby bola kontrola, ukazal by som "papierik" od kupy mesacnika DPMBB. To su problemy na strane dopravcu, nie tvoje. V opacnom pripade je ti povinny vratit alikvotnu cast mesacnika.
Kvízová otázka:
Kde na svete môže dôjsť k situácii, že cestujúci, ktorý si vo výraznom časovom predstihu zakúpil mesačník a dopravcovi tak dal dopredu k dispozícii peniaze, má zaplatený mesačník s platnosťou do polovice kalendárneho mesiaca, avšak už od jeho začiatku mu dopravca po zmene tarify a jej zodpovedajúcej úprave softvéru jednoducho v softvéri bez akéhokoľvek vysvetlenia a riešenia v systéme zruší akceptáciu mesačníka, nadrzo mu zoberie peniaze za už zaplatenú službu ešte raz a má ho jednoducho "na háku"/"MF"?
Pozn. Pomôcky a ani možnosti nie sú k dispozícii.
Nové trolejbusy boli zaradené do riadnej prevádzky od piatka 01.07.2011, kedy súčasne začali školské prázdniny, teda obdobie s redukovaným počtom spojom a predpokladám, že nové vozidlá stačili na všetky spoje všetkých 8 trolejbusových liniek (presnejšie by vedel LUK). V piatok bolo v premávke všetkých 19 ks, pričom rozpis vozidiel podľa ev. č. a príslušných liniek písal LUK v dispečerskom fóre v príspevku #7999 a cez víkend v #8006. Ako záložné vozidlo tam má uvedenú 14Tr #1007. DPMBB ďalej prevádzkuje autobusové linky L13 (v piatok Karosa BB-245AY) a L101 (minibusy).
Reálne by zdravý človek nevyradil všetky autobusy a pre prípady potreby zabezpečenia náhradnej dopravy, avšak DPMBB už riadi SAD ZV, takže táto primárna podmienka nie je splnená a ako to skončí, je otázne.
Re #44550 NOER: Revízori chodia a za posledné dva týždne som ich stretol vo vozidle dokonca až 4 razy. Donedávna sa nestávalo, že by si dovolili revízori SAD ZV kontrolovať vo vozidlách DPMBB, avšak už to neplatí a bežne chodia aj tam spolu s tými z DPMBB (vyzerá, že sú to už také miešané skupiny, prípadne kto vie, či revízori DPMBB sú stále formálne z DPMBB). I keď by ma osobne zaujímalo, na základe čoho zamestnanci-revízori de jure iného právneho subjektu a teda cudzieho dopravcu kontrolujú cestujúcich vo vozidlách DPMBB. Avšak SAD ZV si môže robiť predsa čo chce...
Vek som uviedol kvoli tomu, ze mladsi clovek lepsie znasa hociake extremy, preto mu nevadi kopec veci, co starsim moze vadit. Rozhodne som tym nechcel znizovat vahu tvojich argumentov.
Na klimu su rozdielne nazory. Niektori ludia ju odmietaju, ini ju maju radi. A to aj pri odhliadnuti od ekonomickeho aspektu. Podla mna ale nie je klucovym argumentom pre to, ci sa rozhodnem ist do prace autom. Je to faktor niekde uplne na konci. Tu uz ma ovela vacsi vplyv dazd.
Re:810zssk
Netvrdím že klíma je zbytočný luxus,fakt sa otepľuje (aj keď dnes je ako na jeseň)a niekedy sa bez nej už nedá existovať.No na druhej strane v B.B. je jedno špecifikum a to že zastávky sú oproti iným mestám dosť v hustom intervale-priemer je okolo 200 metrov čo dosť znevýhodňuje akúkoľvek klímu. ?
Genau! Cestujúci nabudú počúvať argumenty typu "klíma je nezdravá", "klíma zvyšuje spotrebu a "klíma je potrebná pár dní v roku". Cestujúci si porovná s tým, čo je na trhu IGK - dnes sa už 90% nových a dokonca aj 55% ojazdených át predáva s klimatizáciou, vrátane Fóbií "haťapiek" a Dacií Logan.
Pre vsetkych: skuste sa previezt v BA vo vozidle 1507 trebars na linke 21 ked od mokrohajskej az po stefana kralika ide 11 minut bez zastavenia v 30 stupnovej horucave....
Vsetci do jedneho by ste sa modlili za klimu...V 21 storoci by to mala byt zakladna vybava kazdeho vozidla...
Zdravim do Bystrice, chcel by som sa opytať ako je to u vas s trolejbusmi lebo nesledoval som velmi podrobne dianie vo vašom meste a teraz som trochu mimo. Zaujima ma hlavne či na všetkych trolej linkach jazdia 30Tr ? Budu, sú v premavke ešte nejake Tr-ky alebo sa všetky vyradili ? DPM BB ma teraz iba trolejbusy? Diky. ?
"To ze Kredencu to nevadi je subjektivny pocit, pretoze nema ani 18 rokov" - Cize kebz som mal 18 tak by to bol "objektivny pocit"? ? ? ? ? ? ? ? Je to samozrejme subjektivne a to v kazdom veku, aj tvojom.
"Ale mysli aj na ostatnych!" - To mozem povedat aj ja tebe.
"A keby Kredenc nasilu oponoval tymi USA - to bola dialkova linka" - To nebola dialkova linka, ale benzinka ? Anyway, moja pointa bola ze to je cele len vec zvyku, ked si tam zvykli na silnu klimu tak sa da zvyknut aj tu na tu normalnu
Ja som presvedceny ze klima je uplne zakladna vec ak ma MHD konkurovat inym formam dopravy.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PIT
Kde na svete môže dôjsť k situácii, že cestujúci, ktorý si vo výraznom časovom predstihu zakúpil mesačník a dopravcovi tak dal dopredu k dispozícii peniaze, má zaplatený mesačník s platnosťou do polovice kalendárneho mesiaca, avšak už od jeho začiatku mu dopravca po zmene tarify a jej zodpovedajúcej úprave softvéru jednoducho v softvéri bez akéhokoľvek vysvetlenia a riešenia v systéme zruší akceptáciu mesačníka, nadrzo mu zoberie peniaze za už zaplatenú službu ešte raz a má ho jednoducho "na háku"/"MF"?
Pozn. Pomôcky a ani možnosti nie sú k dispozícii.