Keď už je tu takáto diskusia, mňa by zaujímalo, prečo ešte nie sú zadefinované prúdy, kde sa má preferovať vlak a kde bus. Taktiež ma zaujíma, prečo VUC neobjednáva výkony systémom:" Tu je CP, kto ho dokáže odjazdiť za čo najvýhodnejších podmienok, ten bude jazdiť." Taktiež sa mi nepáči, že štát dáva peniaze VUC-kám, aby VUC mohla objednávať výkony autobusov a tak nepriamo dotuje súbežné autobus-vlak jazdy. Za ďalšie, ako môže VUC vydať licencie v rozpore zo zákonom, že kde je autobusová doprava v súbehu so železničnou, má sa uprednostniť železničná doprava?
810zssk
Inak:
"Súbežnou verejnou osobnou dopravou je vykonávanie vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy, ak nejde o diaľkovú autobusovú dopravu, ktorá má s verejnou osobnou dopravu na železničnej dráhe tieto spoločné znaky:
a) identické alebo veľmi podobné smerovanie vedenia liniek alebo spojov,
b) porovnateľnú hustotu staníc (zastávok) a porovnateľnú dochádzkovú vzdialenosť k staniciam (zastávkam),
c) spoj je vedený v rovnakej alebo veľmi blízkej časovej polohe"
Pozor najma na to Bcko, to v podstate vylucuje moznost kdekolvek oznacit busy a vlaky za subezne.