práve som ti to vysvetli, že časť jej spojov prešlo do linky 8, do ktorej prešli aj spoje z linky 6. Treba to brať s ohľadom na predchádzajúcu obsluhu. Linka 7 na Internátna chodila cez Poľnú, linka 6 na Tulskú cez Wolkerovu. Teraz chodia aj spoje z Tulskej cez Poľnú - linka 8. Celé je to akýsi kompromis aj s ohľadom na linku 26. ?
Čiže ak si sivšimol, interval je vlastne 15 min v špičke, doobedu 20min, potom 15 min v špičke poobede a k večeru klesne z 20 na 30 min. Víkend je 30 min celodenne.
Ak totiž vezmeme do úvahy, že niektoré trlejbusové linky boli vytvorené len preto, aby sa odlišná trasa sopja na sitom úseku nemusela riešiť vysvetlivkami, tak "riadne linky" sú 1,2,3,6,7, kde ani jedna nemá menší interval v "x" ako 30 min v sedle. Ale sú tu i linky 4 (k linke 2), (5 k linke 3) a 8 (k linke 6 a 7), ktoré opticky počty spojov znižujú aj na 60 min. ?
nevyznám sa do miestnych pomerov čo ako prečo je, no mať kĺbové trolejbusy a intervaly 30-60minút na trolejbusových linkách je pravdupovediac divné. Tam kde sú klbáky a intervaly 30-60min môže byť sólo, no pri 15min s klbákom už je pohoda. Samozrejme, že pri výnimočných prípadoch môže byť aj na trolejbusovej linke 30min, 20min je ešte znesiteľných. Chcel by som ale vidieť ako ľudia vnímajú napr to, že z Kremničky idú dve linky v hodinovom intervale cez víkend. Zaujíma ma ešte jedna vec, že keby sa z CP L3 oddelili tie manipulačné presuny, ktoré sú vypravované ako riadne spoje L3, aký je na tej linke vlastne skutočný interval bez začlenenia týchto manipulačných presunov na L1,5,6,7,8.
lebo Sásová. Ono keby bola sieť komplet, tak by na trolejbusových linkách asi nebolo ani jedno sólo. Takto je určite potrebné mať trolíky krátke aj dlhé. Lenže ak skutočne ostane iba 5 kĺbových vozidiel pre celú sieť, bude mať z toho obavy.
K autobusom: ak vezmeme do úvahy, že pôvodné kĺbové poradia sa niekedy zmenili aj na sólo, vyradia sa 3x B741, tak stále to vychádza, že daný počet je viac ako potrebný. Jedine, žeby niekto konečne nasadil kĺb na linku 34. Ale to som skeptik.
Otázka je aj iná, či mestu nebude tiež vadiť zvýšená dotácia pre autobusy - 15x Citelis sólo CNG, teraz 14x Citelis kĺb CNG - keď teraz sa poukazuje na zvýšenú dotáciu pre trolejbusy...
Predaj listkov u vodica zaviedlo vlastne az CSAD ZV. CSAD BB totiz zaviedlo len "doplnkovy predaj" u vodica. Velmi dobre si to pamatam! Akurat zhodou nejakych nahod po zavedeni doplnkoveho predaja postupne zmizli listky zo stankov a tiez automaty. Ale bolo by urcite paranoidne hladat v tom nejaky zamer:)
zaujímavé s tou odlišnou tarifou na expresné linky. V BA ich máme tiež no nikdy neboli spoplatnené zvlášť, či sa mýlim?
Mám dotaz : V meste s akým počtom obyvateľov sa oplatí uviesť do praxe systém kupovania CL v automatoch a označovaní v označovačoch vo vozidlách?
Napr. 85-tisícová Žilina tento systém má, zatiaľ čo 84-tisícová Nitra má zavedený systém kupovania lístkov u šoféra, aj keď pravidelní cestujúci majú čipové karty no tie zas musia prikladať k označovačom, čo mi príde ako mierne ujetý proces ? . Podľa mňa systém odbavovania ako má ZA, PO, KE či BA urýchľuje nástup a skracuje pobyt vozidla v zastávke. V 80-tisícovej BB, či 67-tisícovej Trnave a 50-58 tisícových mestách ako Martin, Trenčín, Poprad a Prievidza by to nebolo od veci mať zavedené a predaj u šoféra mať iba ako doplnkový. Či som na omyle?
viem, len už keď bolo číslo na tých linkách bola to taká "formalita", že sú už v tom číselnom rade "integrovanej dopravy" v rámci BB+okolie. Neviem aká tarifa tam platila ale vôbec, že jak sa priplácalo za pásmo.
Vysvetli mi niekto, kua, ako ta moze vodic "nezobrat" (okrem moznosti ze ani nezastane)? Tak ked raz mam pravo na prepravu tak ma prepravit musi, ako spravi ze ma "nezoberie"? Kto reaguje na jeho vyzvu opustit vozidlo (aj ked na to nema ziadne pravo) si moze sam za problem.
potom daj vedieť čo zistil, toto by zaujímalo určite nielen mňa ?
Re #43784 Kami: SAD ZV nevedel tie linky ponechať s tým, že by si na tie linky doplácali obce, ktoré obsluhovali, t.j. úseky mimo hranice mesta a úsek v meste by platilo mesto, alebo sa jednoducho na to vyprdli štýlom "načo by sme si s tým my lámali hlavy"?!
Re #43785 810zssk: neviem čo na tom videli za špekulatívny prístup do kelu. Veď keď mi ide linka prímestského busu skôr, tak nebudem pre spokojnosť dopravcu čakať predsa na MHD. Mi to skôr príde, že na Slovensku akoby stále bola silno zakorenená dogma, že prímestské linky nemôžeš použiť na prepravu v rámci obce. V Bratislave napr. keď chceš cestovať trebars z Bajkalskej na autobusovú stanicu, (lebo žiadna linka takúto trasu nerobí, okrem toho kúsku dvoch zastávok v Po-Pi L78) tak na teba pozerajú ako keby si bol terorista opásaný C4, niektorí šoféri berú a niektorí nie. Skôr to vyzerá tak, že aby niekomu neupadlo "pierko" a nebodaj, žeby mali ľudia komfort pri používaní VHD.
Asi by to bolo zaujímavejšie. No a vidím že v BB to bolo inak ako vo Zvolene. Neviem kto to vtedy povedal radným, ale viem že mesto už nechcelo dotovať MHD na Kováčovú, Sliač, Lieskovec pretože sú to samostatné obce. Boli aj rokovania, ale nedohodli sa. Na linke ZV-Kováčová je v úseku ZV-ZV,Západ a linke ZV-Sliač v úseku ZV-ZV,Hypernova platná tarifa MHD. No ale na linke ZV-Lieskovec nieje vôbec a to veru neviem prečo aspoň v úseku ZV-ZV,Zlatý Potok,rázc.
ja som len potvrdil, co vravel brefos mysliac tym, ze ak chces mat MHD s jednotnou tarifou pre vsetky zucastnene celky (tak ako v pripade MT a spol. - jednotna tarifa pre celu MHD, ziadne druhe pasma, MHD ide akoby po jednom meste), musis sa na nu poskladat. Ako pises, 50tkove linky fungovali na inom principe a podla toho, co vravi JJ, je logicke, preco sa zrusili. Ako fungovali 50tky v BB predtym som nevedel, pretoze vtedy som do BB ani nepachol
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
BZUCO