Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #43789:
Ale vsak tie linky stale su, len nemaju cislo linky. To je najvtipnejsie.
Reply on: no.ev.di. #43789:
Vysvetli mi niekto, kua, ako ta moze vodic "nezobrat" (okrem moznosti ze ani nezastane)? Tak ked raz mam pravo na prepravu tak ma prepravit musi, ako spravi ze ma "nezoberie"? Kto reaguje na jeho vyzvu opustit vozidlo (aj ked na to nema ziadne pravo) si moze sam za problem.
Reply on: kvorka #43777:
potom daj vedieť čo zistil, toto by zaujímalo určite nielen mňa ?

Re #43784 Kami: SAD ZV nevedel tie linky ponechať s tým, že by si na tie linky doplácali obce, ktoré obsluhovali, t.j. úseky mimo hranice mesta a úsek v meste by platilo mesto, alebo sa jednoducho na to vyprdli štýlom "načo by sme si s tým my lámali hlavy"?!

Re #43785 810zssk: neviem čo na tom videli za špekulatívny prístup do kelu. Veď keď mi ide linka prímestského busu skôr, tak nebudem pre spokojnosť dopravcu čakať predsa na MHD. Mi to skôr príde, že na Slovensku akoby stále bola silno zakorenená dogma, že prímestské linky nemôžeš použiť na prepravu v rámci obce. V Bratislave napr. keď chceš cestovať trebars z Bajkalskej na autobusovú stanicu, (lebo žiadna linka takúto trasu nerobí, okrem toho kúsku dvoch zastávok v Po-Pi L78) tak na teba pozerajú ako keby si bol terorista opásaný C4, niektorí šoféri berú a niektorí nie. Skôr to vyzerá tak, že aby niekomu neupadlo "pierko" a nebodaj, žeby mali ľudia komfort pri používaní VHD.
Reply on: JJ #43786:
Asi by to bolo zaujímavejšie. No a vidím že v BB to bolo inak ako vo Zvolene. Neviem kto to vtedy povedal radným, ale viem že mesto už nechcelo dotovať MHD na Kováčovú, Sliač, Lieskovec pretože sú to samostatné obce. Boli aj rokovania, ale nedohodli sa. Na linke ZV-Kováčová je v úseku ZV-ZV,Západ a linke ZV-Sliač v úseku ZV-ZV,Hypernova platná tarifa MHD. No ale na linke ZV-Lieskovec nieje vôbec a to veru neviem prečo aspoň v úseku ZV-ZV,Zlatý Potok,rázc.
Reply on: 810zssk #43782:
ja som len potvrdil, co vravel brefos mysliac tym, ze ak chces mat MHD s jednotnou tarifou pre vsetky zucastnene celky (tak ako v pripade MT a spol. - jednotna tarifa pre celu MHD, ziadne druhe pasma, MHD ide akoby po jednom meste), musis sa na nu poskladat. Ako pises, 50tkove linky fungovali na inom principe a podla toho, co vravi JJ, je logicke, preco sa zrusili. Ako fungovali 50tky v BB predtym som nevedel, pretoze vtedy som do BB ani nepachol 😃
Reply on: brefos #43779:
nie nie nie. Mesto pri rušení 5X liniek tak vôbec nekonalo z vlastnej vízie alebo predstavy. Mesto ani nevedelo, či také linky vôbec chce alebo nechce, či ich potrebuje alebo nepotrebuje, ...

Spýtam sa inak:
Páčilo by sa ti (ako dopravcovi) vykonávať 1. a 2. pásmo za dotáciu A?
alebo
vykonávať 1. pásmo za dotáciu A a 2. pásmo za dotáciu B?

Podľa mňa je druhý variant z hľadiska príjmov ďaleko zaujímavejší 🙂
Reply on: Kami #43784:
Ja som v tejto veci podaval podnet na SOI (nedodrzanie cenoveho vymeru) a ta odpoved to bol silny joke:

"Z písomného vyjadrenia poskytovateľa služby vyplýva, že uvádzaná linka č. 601455 zabezpečuje dopravu v rámci územia mesta Banská Bystrica a priľahlých obcí (Badín, Vlkanová, Hronsek). Vzhľadom na to, že táto linka bola v roku 2005 linkou MHD a od 1.1.2006 sa jej status zmenil v súlade so zákonom NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov, na linku prímestskú, spoločnosť so zámerom integrovanej dopravy ponechala v rámci mesta platnosť tarify MHD. Zároveň, podľa vyjadrenia poskytovateľa služby, sa tým odstránil špekulatívny prístup niektorých cestujúcich, ktorí túto a tiež iné prímestské linky využívali predovšetkým na prepravu v rámci mesta a nevyužívali linky mestskej hromadnej dopravy."
Reply on: 810zssk #43783:
aj tak sa to da povedat. Bola to integrovana doprava a bola dobrym zakladom pre jej rozsirovanie. Mesto platilo len usek v meste, obce by mali platit svoju cast.

SAD Zvolen tvrdil, ze tak to fungovat nemoze, kazdemu usetria peniaze, ... Integraciu otocili naopak. Teraz je to primestska linka za peniaze VUCky, ibaze v pasme MHD plati tarifa MHD. Ci je tento sposob legislativne v poriadku, neviem. Minimalne zakon o cenach je poruseny, ale ...
Reply on: no.ev.di. #43781:
Bola to presne integrovana doprava. Na malom uzemi, ale bola. V SAD ZV zrejme nevedeli zniest ze nieco take moze existovat aj mimo Usti nad Labem (co ako dozaista vieme je top prevadzka v Europe, dokonca aj hovoriace autobusy tam mali este pred BB) tak to radsej zrusili.
Reply on: Mont #43780:
To je uplna hlupost, vsak tie linky tam jazdia stale akurat su formalne inak oznacene.
Reply on: brefos #43779:
čiže tzv. "50-kové" linky boli prípadom kedy dediny na dané linky neprispievali, iba mesto ich platilo a cestujúci platili cestovné v nich?! Potom je to logické. Vyzeralo to takmer ako nejaká integrovaná doprava, lebo v rámci mesta to bolo za mestskú tarifu, a mimo mesta 2. pásmo. Už by som si to možno vedel priemietnúť do situácie v Žiline, kde jednotlivé dediny po odtrhnutí od Žiliny prišli o linky MHD, len teraz nechcem plácať, že ktoré.
Reply on: no.ev.di. #43778:
ako vraví brefos - jednoducho, ak chceš, aby do tvojej dediny zachádzala MHD, musíš sa na ňu poskladať - tak je to v MT - na martinskú MHD sa skladajú mestá MT a Vrútky + obce Bystrička, Lipovec a Turč. Kľačany. A tak na Bystričku chodí L62 a na Lipovec a do Kľačian L27 🙂

BTW, ktorými dverami sa nastupuje do toho nového zázraku? Podľa fotiek to vyzerá tak, že pokladňa je pri 1. a 3. dverách..
Reply on: no.ev.di. #43778:
Preto zmizli, lebo Hronsek, Harmanec, Malachov a iné, sú samostatné obce. Teda mesto nechcelo platiť tam MHD, lebo to nieje kataster mesta a mesto nič z toho nemá, napríklad dane a podobne. Ak by chcel čo ja viem Malachov MHD, tak ak nájde obec na to peniaze, tak si ju môže zaplatiť. Teraz kebyže sa odtrhnú Rakytovce, tak tam tiež asi MHD prestane premávať. Podobne je na tom Zvolen, kde do obcí Kováčová, Sliač, Lieskovec sa tiež zrušila MHD a v Žiari je to do obce Lutila. Kto chce nech to lepšie vysvetlí. ?
http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=2129322f34332928ef2f262e29

V rubrike o histórií MHD v Banskej Bystrici som sa chcel dopátrať k dôvodu prečo zmizli tzv. "50-kové" linky, aj keď viem, že sú vedené ako prímestské linky, no zaujíma ma, že čo to spôsobilo vlastne? Zaujímalo by ma aj to, že prečo si nechá mesto BB robiť dopravu od takých mafiánov ako je SAD Zvolen ?
Reply on: irizar #43774:
mňa by teda asi zaujímal obsah zmluvy medzi DPMBB a Škodovkou. Asi poverím niekoho známeho, nech do nej nahliadne v BB. Lebo potom to vyzerá, že asi nebolo veško v súlade s kostolným poriadkom...
Reply on: TeBeCe #43775:
to čo všetko pre boha SOR tam cpe pod tie podesty? ? ma zaujíma, že kam cpú iní výrobcovia trolejbusov tie veci, resp. kde naženú priestor na to, čo SOR doháňa podestami. Čo komu spravili užívatelia MHD, že musia toto znášať? ? to majú za vernosť mizerným službám dopravcov, že koľko ešte znesú? ?
Reply on: irizar #43774:
zeby si aj v HK objednali "predlzene" sedacky pre 31 Tr? nebude to tym, ze nieco pod tym vyvysenym miestom skodovka umiestnila? mozno niekto z DPMBB bude vediet..
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=4525
Reply on: kvorka #43773:
Ten pôvodný interiér je "default" u všetkých autobusov NB12 (až na to že tie majú vzadu len trojsedačku) a aj u všetkých z tohto typu odvodených trolejbusov čo som doteraz videl; vychádzam teda z toho že je to základná verzia. Túto bystrickú si teda podľa mňa musel výslovne objednať DPM BB, pochybujem že by to v SORe urobili z vlastnej iniciatívy. Tým skôr že je to určite drahšie ako základ.
K jej (ne)praktickosti sa nechcem vyjadrovať kým ju neuvidím naživo.
Reply on: TeBeCe #43771:
áno, ale taký interiér tu bol na skúške ak sa dobre pamätám, a hovorilo sa že taký bude aj u nových trolejbusov. Pokiaľ však viem, interiér ani jeho usporiadanie nebolo v podmienkach súťaže, takže potom DPM dostal mačku vo vreci, ktorá ako vidno nebude to pravé orechové. ?
Reply on: TeBeCe #43771:
to čo SOR testoval ako prvé má výzbroj Cegelec, je to v linku, viem. Škoda však nie je zodpovedná za interiér toho vozidla, za ten zodpovedá SOR nie? Čo je však na hlavu postavené, že priestrannejšie vozidlo má iba o 5 miest viac na státie ako to menej priestranné a síce pomer je 67 : 62 miest na státie. Len tak pre zaujímavosť uvediem, že 60-65 osôb je počet ľudí na státie ktorý sa zmestí do kĺbového SOR-u a to už hovorím o tlačenke a zníženom komforte cestovania. Bohužiaľ, nedá mi to ale včera poobede v špičke sa do prednej časti v kĺbovom SORe+ kĺbe dostalo presne 37 ľudí, pričom vlečka pojme max. 15 osôb na státie. Teda sólo nemôže pobrať 62-67 ľudí na státie ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.