Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #41252:
Trochu sa stracam v tej diskusii a uz neviem, kto vlastne co obhajuje.
Ale co sa tyka dani, tak by som to trochu upresnil.

V CR a predpokladam ze aj na SK sa musi kazde nepenazne plnenie dodanit zamestnancovi. Ci uz je to sluzobne auto na sukromne ucely, alebo vyplata vo forme vreca krumplov a podobne. Musi sa urcit hodnota vreca krumplov, a z tej hodnoty potom musis zaplatit dan (z prijmov) a odvody. Aj ked firma predava zamestnancom svoje vyrobky so zlavou, tak teoreticky by mala (a skutocne to tak niektore robia) spocitat rozdiel medzi predajnou cenou a "beznou cenou" a tento rozdiel zdanit a zrazit odvody. Tato dan sa plati (mala by sa) z hociakeho benefitu, aj z FIP.

Dalsia vec je DPH. V tomto pripade netusim ako je to na Slovensku, ale v CR od zaciatku roka platilo, ze zamestnavatel je povinny odviest dan z "beznej ceny", nie z tej, co za to zaplati zamestnec. Pokial je FIP medzinarodny listok, tak samozrejme DPH by sa neaplikovalo z dovodu oslobodenia medzinarodneho cestovneho od DPH. Z vreca krumplov by som to DPH ale spocitat a zaplatit musel.
Asi pred mesiacom toto bolo v CR zrusene, takze DPH zo zamestnaneckych vyhod sa plati standartne, t.j. ak zamestnec neplati nic, neni ani DPH, ak nieco plati, spocita sa DPH z toho, co zaplatil.

Podla mna je cele toto danenie problematicke. Je tazke urcit spravne "beznu cenu".
Mozem povedat, ze ak ma zelezniciar rezijku, tak tato ma hodnotu rovnu tomu, co za to zaplati bezny zakaznik?
Ako zamestnanec by som nesuhlasil, ako riaditel danovej spravy by som tuto cenu povazoval za jedinu overitelnu.
Riesenie by mohla byt evidovancia, na kolko zamestnanec tento benefit vyuzil, a zdanila by sa len ta skutocne vyuzita cast.
Mimochodom aj aerolinky davaju svojim zamestnancom letenky za zlomkove ceny. Zaujimalo by ma, ako im to dania, ale platit by malo to, co som napisal vyssie. A tiez doktori si mozu sami predpisovat lieky do urcitej vysky na poistovnu.

Paradoxom je, ze ked dostanem pred Vianocmi flasu vina od nasich dodavatelov, tak nielen ze ziadne dane (prijmovku ani DPH) neplatim, ale dodavatel si to este da do nakladov a stat mu vrati DPH.
Reply on: Majo #41251:
No a práve tým dokazuješ, že o tom nič nevieš. FIP-ka ako medzinárodný cestovný lístok je totiž oslobodená od dane.
A dopravca režijky nijako "neplatí" (a preto mu vyhovuje nezmenený stav), tu ide len a len o to, že je to nepeňažný benefit, ktorý má byť zdanený, rovnako ako ja daním auto, elektrárnik elektrinu, eurotelista telefón atď.
Reply on: 810zssk #41248:
A z čoho to má ten dopravca zaplatiť? Väčšinou má iba príjmy z cestovného a dotácie. Ostatné (zisk zo zájazdov, autoškoly atď.) sú spravidla zanedbateľné. Povedzme, že dostane 600 000 Eúr od VÚC a 400 000 Eúr má z cestovného. Nie je jedno, či režijky zaplatí z tých 600 000 alebo z tých 400 000? Stále to bude tá istá suma...

Re #41249 S499.1023: Zase si úplne vedľa. Vladimír tu písal o odporcoch režijek, ja (na rozdiel od ZloŠuka) proti režijkám ako takým nie som, akurát nesúhlasím s FIPkami (lebo to považujem za prehnaný nadštandard) a režijkami pre celú rodinu. Ale zamestnanci SAD/železníc nech si cestujú v štáte, kde pracujú, zadarmo, proti tomu nič nemám.
Reply on: 810zssk #41248:
Prestaňte s Majom súťažiť v tom, kdo tresne vačšiu momotinu, ste presne tie typy, o ktorých písal Vladimír.
Reply on: Majo #41247:
"A nie je v konečnom dôsledku jedno, či tie režijky zaplatí zamestnávateľ z cestovného alebo z dotácie od VÚC?" - To teda rozhodne nie. Totiz, ak sa to rozhodne platit dopravca, je to jeho strata a jeho problem. Ak to dotuje VUC, stracame na tom vsetci, pretoze ide o financne zdroje, ktore mozu byt pouzite inde.
Reply on: 810zssk #41246:
V čase, keď boli IC nedotované (týkalo sa to, myslím, len trate BA - KE), platilo špeciálne deregulované cestovné. Aj keď nemám pocit, že by bolo oveľa vyššie ako to dnešné cestovné na IC (teda ak ideš v silný deň, čo je ale aj tak skoro vždy).

Re #41235 810zssk: A nie je v konečnom dôsledku jedno, či tie režijky zaplatí zamestnávateľ z cestovného alebo z dotácie od VÚC? Stále to budú tie isté peniaze. Neviem si predstaviť, z akých iných zdrojov by im to mal zaplatiť. Má predávať pred autobusovými stanicami zeleninu a zo zisku potom financovať režijky?

Re #41233 expresbb: Načo stále dookola omieľaš, že FIPky nie sú slovenský výmysel? Však nikto netvrdil, že sú. Ale to ešte neznamená, že nie sú nezmysel. Kde som písal, že "idem teraz do francúzska a 10 minút už sedím vo vlaku"? Nikde. Dobre viem, ako funguje FIPka, ale aj tak si myslím, že je to nadštandard, ktorý nemá čo existovať. To je ako keby niekto po dvoch rokoch odrobených v automobike dostal k platu zadarmo auto. Žiadna automobilka by to neurobila, lebo by skrachovala. Ale monopolný železničný osobný dopravca, štátny nákladný železničný dopravca a správca dopravnej cesty si to môžu dovoliť, veď štát to zaplatí. Dostať režijku na území SR je primeraná výhoda, ale toto už nie. Čo sa mimoriadnych vlakov týka, to, že o nich nevieš ešte neznamená, že neexistujú. Aby som upresnil, na aké skutočnosti poukazujem, skopíroval som vyjadrenie ŽSR (z ich stránky) pre Rádio Viva, SME a ČTK:
"- Ako dlho ponúkate zájazdy? Kde máte uzatvorené poistenie proti úpadku? Ak, ho nemáte, prečo, keď to prikazuje zákon? Plánujete ho uzatvoriť? Pre koho sú určené Vaše zájazdy?
- Železnice Slovenskej republiky majú na poskytovanie pobytových a poznávacích zájazdov živnostenské oprávnenie. Overujeme podmienky na uzatvorenie zmluvného vzťahu ohľadne poistenia proti úpadku s dvomi poisťovňami, ale zvažujeme aj uzatvorenie zmluvy o bankovej záruke. V krátkom čase budú všetky tieto záležitosti doriešené. Verejnosť zatiaľ o tieto zájazdy neprejavila záujem, ohlasujú sa nám hlavne železničiari, ktorí mali dosiaľ sťažený prístup k internetu, resp. k informáciám o týchto zájazdoch. Pre širokú verejnosť sú tieto zájazdy teoreticky dostupné, ale tieto zájazdy by boli značne nevýhodné, hlavne z hľadiska ceny za dopravu, keďže verejnosť nemá k dispozícii zľavnené cestovné lístky – tzv. režijný preukaz. Našim cieľom bolo osloviť predovšetkým železničiarov z troch železničných spoločností."
Myslím, že najmä veta "Pre širokú verejnosť sú tieto zájazdy teoreticky dostupné, ale tieto zájazdy by boli značne nevýhodné, hlavne z hľadiska ceny za dopravu, keďže verejnosť nemá k dispozícii zľavnené cestovné lístky – tzv. režijný preukaz." hovorí za všetko.
Reply on: S499.1023 #41240:
To som nevedel, myslel som ze je tam priplatok prave preto ze su nedotovane...
Reply on: BB-Schuhu #41244:
Gratulujem, je to skvelé, výborné!!! ☺ ☺ ? ?
Pripravuje sa tlač publikácie
60 rokov autobusovej dopravy ČSAD Banská Bystrica
? ?
Reply on: expresbb #41224:
Zo "služobného" auta na osobné užívanie sa platí daň. Od vás tiež nikto nechce, aby ste platili Maxi Klasik v plnej cene ale aby ste zaplatili daň z ceny obvyklej. Möže ju za vás zaplatiť aj zamestnávateľ ? .
Reply on: 810zssk #41232:
IC/EC vlaky sú už pekných pár rokov zase dotované. Na Slovensku v súčasnosti nejazdí v osobnej doprave na železnici nič mimo režim verejného záväzku. V ČR Pendolino ale vzhľadom na generovanú stratu 700 mil. CZK ročne je snaha Čiernej Diery dostať aj to do režimu objednávky MD.
Na ceste I/66 bolo spustené náhradné premostenie:

http://www.bystrica24.sk/news.php?item.53483.34
Reply on: expresbb #41237:
takže MHD BB v podaní SAD ZV má grafiku a lá linky 1-7 a 101, 102? To je fajn. ☺
Reply on: 810zssk #41235:
No cca tak som to myslel.
Re #41236 kvorka: Že CP SAD Zvolen je presne v tej istej grafickej podobe ako CP DPMBB.
Reply on: expresbb #41234:
nejak som to nepochopoil. Čo je s CP?
Reply on: expresbb #41233:
"Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty." - Tie straty dotujes TY, dotujem ich JA, dotuje ich kazdy kto tu zije, alebo tuto krajinu navstivi (DPH). Preto je logicke ze sa mi to nepaci.

Ja nesuhlasim iba s tym aby stat dotoval zlavy pre zamestnancov SAD/ZSSK. Nech to teda zamestnavatel zaplati.
Inak ak by niekoho zaujalo, tak aj CP SAD ZV je už prezlečený do vývesky DPMBB. Videné pri vozovni (už minulý týždeň) a aj na Poľnej ulici

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.